Strona 2 z 4

Re: lekkie koło zamachowe

: czw lis 11, 2010 00:30
autor: --Andree--
Fahoo pisze:--Andree--,chcia bym uzasadnic moją poprzednia wypowiedź...odchudzaie koła wzieło sie to z tuningu silników benzynowych
kiedyś tuningując silniki benzynowe szukano mocy w gornym zakresie obrotów tam pojawiają sie moce np takie jakończyki
my w dieslach z wtryskiem bezposrednim jestesmy ograniczenie szybkoscia spalania sie ropy wiec nei ma sensu krecic diesla w nieskonczonośc inaczej jest troche przy wtrysku posrednim w TD
Przyznaje ci w 100% racje jednak mi chodziło o idee odchudzania koła. Załóżmy ze wkładamy piezoelektryczne pompki (holer.nie szybkie bestie większe ciśnienie lepiej rozpylona mieszanka) i wtedy koło ma sens... Nm zaczynał by się od dołu i szedł wyżej charakterystyka ciekawsza. Choć jak wspomniałeś teraz jest prostsza i lepsza droga w modzeniu ECU

lekkie koło zamachowe

: czw lis 11, 2010 01:04
autor: boss.p21
czyli ogólnie nie ma sensu wkładac tego koła??? Leprze ciągnięcie od dolu mozna uzyskac prgramem??

Re: lekkie koło zamachowe

: czw lis 11, 2010 08:40
autor: wesol
--Andree-- pisze:
Fahoo pisze:--Andree--,chcia bym uzasadnic moją poprzednia wypowiedź...odchudzaie koła wzieło sie to z tuningu silników benzynowych
kiedyś tuningując silniki benzynowe szukano mocy w gornym zakresie obrotów tam pojawiają sie moce np takie jakończyki
my w dieslach z wtryskiem bezposrednim jestesmy ograniczenie szybkoscia spalania sie ropy wiec nei ma sensu krecic diesla w nieskonczonośc inaczej jest troche przy wtrysku posrednim w TD
Przyznaje ci w 100% racje jednak mi chodziło o idee odchudzania koła. Załóżmy ze wkładamy piezoelektryczne pompki (holer.nie szybkie bestie większe ciśnienie lepiej rozpylona mieszanka) i wtedy koło ma sens... Nm zaczynał by się od dołu i szedł wyżej charakterystyka ciekawsza. Choć jak wspomniałeś teraz jest prostsza i lepsza droga w modzeniu ECU

Zle zrozumiales sens odchudzania zamachu. silnik szybciej sie wkreca- zajmuje mniej czasu osiagniecie obrotow nawet na postoju. Wciskasz pedal do podlogi i trwa to o ulamek sekundy krócej. Odchudzajac zamach mamay mniej niutonów i zwlaszcza w dolnym zakresie a do tego silnik na jalowych pracuje nierowno, szarpie buda i silnikiem jakby nie byl wywazony. Nawet silnik elektryczny ma prace impulsowa- tyle ile uzwojeń na nim tyle cykli podzielone przez 2 czyli cos jak silnik czterosuwowy ma 4 gary to ma dwa cykle pracy na jedne obrót walu ( 360 stopni). Inaczje jeszcz emowiac mamay tętnienia w pracy silnika. Moge ci jeszcze podac przyklad z życia. Mianowicie mam taki maly tartak gdzie przecieramy drewno. Do napedy traka sluzy dosc duzy silnik elektryczny trójfazowy oczeiwscie na 400V (kiedys bylo 380). Silnik zalaczam i paski klinowe piszczą a pila zostaje wprawionan w ruch dosc mozolnie w ciagu jakis 3-5 sekund. Zalozylem z ojcem na ten silnik (os jego) dodatkowe kolo pasowe o dosc duzej masie i srednicy). Wyobraz sobie ze teraz paski nie piszcza a silnik wkreca sie plynnie i trwa to jakies 2-3 sekundy. Czemu sie tak stalo. Jesli chcesz to zrobie fotki i przedstawie co i jak.
Na studiach mielismy tez o tego typu zagadnieniach i powiem wiecej na sprzeglo i zamach mowilo sie wzmacniacz momentu obrotowego. Czemu tak mowiono ano pomysl jakie jest jego zadanie przy ruszaniu autem- masz zminimalizowac obroty do takich by autem dao sie zaledwie poturlac o obrut czy dwa kół a do tego potrzebny jest duzy niuton i male obroty albo mega duze przelozenie pierwszego biegu. Czemu w sztaplarce ktora mam ma trzy biegi i na pierwszym predkosc maksymalna wynosi zaledwie 7 km/h. Wiesz jaki tam jest zamach?? A dodam ze sie rusza nia tak ze mozna dac plynnie do przodu o 1-2 cm bez wiekszego problemu.

Moge tak pisac bez konca ale mysle ze wyjasnilem conieco. Lekkie kolo dobre jest do street'u i do tego w benie.

Re: lekkie koło zamachowe

: czw lis 11, 2010 12:21
autor: Passat944
wesol pisze: Odchudzajac zamach mamay mniej niutonów i zwlaszcza w dolnym zakresie a do tego silnik na jalowych pracuje nierowno, szarpie buda i silnikiem jakby nie byl wywazony.
Taa jasne, mi też tam mówili wszyscy teoretycy jak szukałem info na ten temat. W praktyce wygląda to tak, że po odelżeniu jednomasu VR6 na 5.4 kg silnik w końcu zaczął wkręcać się na obroty jak powinien, poprawił się sporo dół, a przyśpieszenie na pierwszych trzech biegach zmieniło się mocno na plus. Nic nie szarpie, nie trzepie, nie gaśnie przy ruszaniu, v max również pozostał taki sam i ciągnie na 5-ce aż do odcinki (tak, też mi gadano że vmax się zmniejszy). Wszystkie negatywne skutki o jakich czytałem w moim przypadku zostały obalone, nie odczułem żadnej ani to żadnej negatywnej cechy po założeniu lekkiego koła zamachowego. Dodam, że poprzedni miałem dwumas, który sam ważył ponad 13kg więc różnica spora i wg znawców auto nie powinno podjechać nawet pod górkę bez redukowania :panna:

Dobra rada - nie piszcie o czymś jeśli tego nie testowaliście. Nie wiem jak w dieslu się to sprawdza, obecnie mam benzynę (V5 czy tam VR5 jak kto woli) - ale myślę, że biedy w TDI nie będzie :)

lekkie koło zamachowe

: czw lis 11, 2010 12:53
autor: mikruss
kolega w swoim 1.7 td odchudzil zamach (wazyl ok 13 kg) do chyba 6 jak dobrze pamietam i silnik sie kreci niemozliwie, do tego nie ma zadnych negatywnych objawow....

lekkie koło zamachowe

: czw lis 11, 2010 12:58
autor: boss.p21
Mam jeszcze takie pytanko odnośnie obrotów na niskim zakresie ,czy na pompie wtryskowej jest jakaś regulacja tych obrotów, albo czy komputer sam sie dostosuje do lekkigo koła.
i czy jest ktoś kto włożył takie koło do TDI

lekkie koło zamachowe

: czw lis 11, 2010 13:32
autor: Fahoo
boss.p21, co?

lekkie koło zamachowe

: czw lis 11, 2010 14:25
autor: boss.p21
chodzi mi tutaj o wolne obroty na stoczonym kole
Koło bedzie lżejsze to i obroty skacza do góry na wilnych

Re: lekkie koło zamachowe

: czw lis 11, 2010 17:56
autor: wesol
boss.p21 pisze:chodzi mi tutaj o wolne obroty na stoczonym kole
Koło bedzie lżejsze to i obroty skacza do góry na wilnych
Obroty zostana te same. O tym decyduje ustawienie programu jakie maja byc a nie do ciezaru masy wirujacej.

lekkie koło zamachowe

: czw lis 11, 2010 19:11
autor: boss.p21
Zasięgnąłem informacji u pewnego Mąci Wody wyszło na to że toczenie koła w dieslu nie ma sensu ponieważ masa musi przeciwstawic się sile sprężanie w klekocie

lekkie koło zamachowe

: czw lis 11, 2010 23:59
autor: mikruss
mając odchudzone koło zamachowe obroty na jałowym powinny oscylować ok 1100-1200 rpm, o czym większosc ludzi zapomina, a to dlatego aby wału nie uszkodzić oraz jego mocowań, a w największym stopniu aby nie doszło do uszkodzenia panewek:)

lekkie koło zamachowe

: ndz sty 13, 2013 17:20
autor: matisim
czas na odkop :)

zakładał ktoś odelżone koło do tdi? mam zamach z vr i z 1z, który lepiej założyć do TDi? mojego z 1z jeszcze nie wyciągałem i nie wiem ile waży ale zastanawiam sie nad odchudzeniem, tak o jakieś 3/4 kg... moc jaką chciałbym osiągnąc to +/- 200km....

Re: lekkie koło zamachowe

: ndz sty 13, 2013 17:26
autor: tomau
matisim pisze:czas na odkop :)

zakładał ktoś odelżone koło do tdi? mam zamach z vr i z 1z, który lepiej założyć do TDi? mojego z 1z jeszcze nie wyciągałem i nie wiem ile waży ale zastanawiam sie nad odchudzeniem, tak o jakieś 3/4 kg... moc jaką chciałbym osiągnąc to +/- 200km....
jak chcesz założyć zamach od VR6 do tdi ?:)

lekkie koło zamachowe

: ndz sty 13, 2013 18:35
autor: wesol
9.5 kilo wazy zamach od 1Z. Od vr nie zalozy bo jest przykrecany na 10 srub.