Strona 2 z 4

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: pn sty 17, 2011 21:19
autor: monopolowy
Program robiłem przy 150 tys km (równo), ori sprzęgło padło po ok. 1 tys km

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: czw lut 03, 2011 01:06
autor: CincinCm
Mam pytanie, które sprzęgło trwalsze, chodzi o zestawy z sharana ASZ, BTB:

- Proponowany wcześniej LUK za cenę około 2300zł allegro,
http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumaso" onclick="window.open(this.href);return false; ... 49930.html

-czy taki komplet tez do tego samego sharana od sachsa? Cena też ciekawsza, bo niecałe 2k, jakby nie patrzał 200zł, czyli na łożysko można powiedzieć.
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-kpl-vw" onclick="window.open(this.href);return false; ... 74512.html

Na tej aukcji jest same koło sachsa, na dole napisane numer zamiennika z luka, czyli potwierdzenie, że w w/w aukcjach koła są zamiennikami.
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-ford-s" onclick="window.open(this.href);return false; ... 84847.html

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: sob kwie 07, 2012 01:07
autor: Vriheed
Temat stary ale chciałbym go odświeżyc i zapytać czy można do oryginalnego sprzęgła zamontować dwumas od Sharana BTB? W moim ASZ sprzegło jest ok tylko dwumas puka na biegu jałowym.

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: sob kwie 07, 2012 10:10
autor: wesol
tak zamachy, tarcze i dociski sa takie same wymiarami i ksztaltami. Jedynie co to roznica jest tylko w dwumasie z ASZ/BTB z sharana bo ma mocniejsze sprezyny. W zwiazku z tym ze ma inna charakterystyke to ma tez inne oznaczenia. tarcza i docisk zdaje sie sa te same.

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: sob kwie 07, 2012 10:39
autor: Ral1n
Zamiast tarczy i docisku z ASZ można pokusić się o Sachsa SRE. :bajer: (zakładam, że dual mass będzie pasował z BTB do tego) Wtedy potencjał to 530Nm jak podaje producent.

Pytanie, czy sprawność sprzęgła zależy również od koła, czy tylko jest to tarcza i docisk? Nie wiem, stąd moje pytanie.

Dzięki. :cool:

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: sob kwie 07, 2012 14:38
autor: wesol
ile przeniesie jest w zasadzie zalezne od docisku. Tarcza owszem jak bedzie tez miala lipne okladziny to tez bedzie sie uslizgiwac. Sportowe tarcze maja jakby mniej tej okladziny z racji iz wychodzi wtedy wiekszy nacisk jednostkowy takiego docisku na tą powierzchnie. Z tym ze takie sprzeglo jest tzw 0-1 bo nie ma półsprzegła.

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: pt maja 11, 2012 11:44
autor: Bigos II
Witam, testował ktoś zestaw DWUMAS OD SHARANA BTB + RESZTA GOLF IV ASZ?
Mam do wymiany sam dwumas i nie wiem czy nie pokusić się na ten od SHARIKA...

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: pt maja 11, 2012 15:09
autor: Dario84
Taka konfiguracja nie podejdzie

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: pt maja 11, 2012 16:29
autor: Ral1n
Dario, a to nie jest tak, że dual mass z BTB jest takie samo jak w ASZ, tylko tarcza i docisk mocniejsze? :chytry:

BTW, czy mógłby ktoś zapodać właściwy numer (oznaczenie) clutch'a z Sharana BTB, co by nie kupić czegoś "prawie" jak Sharan i żeby nie zrobiło różnicy?

Thx. :bajer:

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: pt maja 11, 2012 17:53
autor: monopolowy
Ral1n, nie. Dwumas od Sharana potrzebuje też zestawu sprzęgła od Sharana (mam to u siebie w Golfie). I nie szukaj na siłę takiego zestawu (ten wzmocniony jest LUK), poczekaj aż padnie Twoje ori sprzęgło. Ja do dziś żałuję że nie wsadziłem ori jak mi poleciało sprzęgło tylko kombinowałem z tym ch....owym dwumasem z LUK

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: pt maja 11, 2012 19:13
autor: wesol
Bylo juz pisane ze BTB tot o samo co ASZ ale tylko w sharanie i jego trójcy. ASZ z golfa leona itp to nie to samo co ASZ z sharana. Ma mocniejsze sprezyny. Tarcze sprzeglowe maja coprawda inne oznaczenia ale nie roznia sie kształtem czy innymi rzeczami uniemozliwiajacymi wspolprace. AUY (115 konna wersja tdi) z sharana ma zestaw sprzeglowy taki jak w ASZ golfa.
Jedna mala uwaga tylko- lepiej nie zakladac mixów w stylu dwumas sachsa a tarcza i docisk luka czy cos w tym stylu. Jak zakladac to zakladac wszystko jednej firmy. Czasami sie zdarza ze sa z tego powodu problemy bo albo wysoko bierze, sie uslizguje itp.

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: pt maja 11, 2012 19:15
autor: Ral1n
Czekaj, czekaj bo przy piątku zaczynam się "nawadniać" po tygodniu pracy i nie wiem czy skomasowałem fakty.

Na allegro znalazłem dwóch kontrybutorów sprzęgieł (na chwilę obecną) - jeden oferuje LUK a drugi Sachs'a.

Namber łan: LUK (cały zestaw) PLN 2290

http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumaso ... 88081.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Namber tu:

Sachs (komplet) PLN 1999

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 01940.html" onclick="window.open(this.href);return false;

To które jest ori w takim razie? :bajer: :bigok:

monopolowy, powiedz mi jeszcze co mam rozumieć, przez
monopolowy pisze:poczekaj aż padnie Twoje ori sprzęgło
?

W sensie, że będzie 5s laga, zanim obrotomierz będzie pokazywał progres przy floor'owaniu pedału gazu? :goof: Na razie zdarza mi się, że majta mi autem na jałowym oraz dochodzą odgłosy lekkich stuków. Generalnie przed wystrojeniem chciałem tego klacza założyć nowego z BTB co by nie jeździć na korekty.

Dzięki. :pub:

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: pt maja 11, 2012 19:35
autor: wesol
Na zadnej z tych aukcji nie ma nr wiec trodno powiedziec co sprzedaje tam ktoś. PAsowac bedzie do wielu ale czy to bedzie to co chcesz?? Nie wiem co rozumiesz pod pojeciem ori zestaw bo koncern vag nie robi zamachow ani sprzegieł czyli kozysta z innych firm- sachs i luk najczesciej.

Na aukcji jednej ktos nawet podaje ze zestaw ten pasuje do 101 konnej bory czy golfa a jak wiadomo one raczj emialy skrzynie 5G i sprzeglo 228 mm. Poza tym to ukrywanie nr jest jakies podejrzane. Ja tez moge podac na allegro ze sprzeglo do BTB a wyśle Ci zestaw od AJM 115 konnego - pasowac bedzie ale czy bedziesz zadowolony z tego czy uznasz ze zostales oszukany.

Dwumas od Sharana BTB vs dwumas od MKIV ASZ

: pt maja 11, 2012 19:40
autor: Ral1n
wesol,

Dzięki za wyklarowanie. :pub: Właśnie ta kwestia dotycząca dopasowania do słabszych wersji mnie zaintrygowała. W takim razie trzeba mieć nr i do Intercarsu walić (mam pod nosem na szczęście). :chytry:

Thx. :bajer: