Strona 2 z 2
Re: Blow off na turbo
: pn sie 02, 2010 13:25
autor: BartekGib
wesol pisze:i turbo od tego szybcie odfrunie. Wirnik turbiny kreci sie wtedy znacznie wiecej. Tak go wyhamowuje top nadcisnienie w kolektorze a jak uchodzi zaworkiem to wykancza turbine.
Właśnie zawór upustowy powietrza doładowywującego jest od tego, żeby Ci turbo w momencie spoczynku upuszczało ciśnienie a nie kisiło się od niego
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Blow off na turbo
: pn sie 02, 2010 19:04
autor: wesol
Jak trzyma cisnienie to chyba logiczne jest ze wyhamowuje lopatki turbiny na czesci zimnej. Druga sprawa jest to ze dziala to tez podobnie jak film paliwowy w kolektorze dolotowym. Turbo na nowo nie musi napompowywac zadana ilosc powietrza. Nalezy wiedziec ze diesle nie musza miec i nie maja mieszanki stehiometrycznej i dla nich im wiecej powietrza tym lepiej. Co innego w benzynach tam musi byc odpowiedni sklad/proporcja paliwa do powietrza.
Blow off na turbo
: pn sie 02, 2010 21:13
autor: evolution
wesol turbo z blow ofem nie musi nic napompowywac poniewaz cisnienie w dolocie nie znika, ba czujnik nie jest wstanie wylapac momentu otwarcia blow offa nie wykazujac gwaltownego spadku cisnienia nawet o kilka mbar, jesli sterowanie jest zrobione jak powinno, wiec efekt jest taki ze tylko sapie.
ponadto z ori tdi z egr podczas gwaltownego odpusczenia gazu egr na ulamek sekundy sie otwiera co mozna zobaczec robiac logi tylko jednego kanalu robiac dla turbiny podobne warunki jak z blowoff. tyle ze powietrze trafia do wydechu nie na zewnatrz
dobrze w sumie ze temat jest rozwieje troche mitow o blow off i silnikach diesla, rozpowiadanych przez gawedziazy poniekad i nie do konca albo w ogole nie slusznych
Blow off na turbo
: sob sie 14, 2010 13:30
autor: steniu4
Dobre to co ktoś tam na 1 stronie pisał że 100pktów na blachary za montaż BOV-a. Widać jaki ma target picując furmanę. Ja miałem BOVa w benzynie i koleżanki patrzyły z niesmakiem mówiąc, że to auto wciska w fotel, ale chodzi (sapie) jak autobus...
To jest tylko zabawka. I tak po jakimś czasie zdjąłem BOVa, bo taki gadżet od razu zdradza innym kierowcom, że pod maską jest pomocnik który dmucha i się zniechęcają albo robią inne dziwne rzeczy potem...
Ale może jak ktoś lubi hałas to zrobi sobie zewnętrzny WG ?? Tylko nie wiem jeszcze co z traktorami bo to mój pierwszy, zawsze miałem benzyniaki
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Blow off na turbo
: sob sie 14, 2010 14:18
autor: _Bolec_
steniu4 pisze: albo robią inne dziwne rzeczy potem...
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Re: Blow off na turbo
: pn sie 16, 2010 21:36
autor: steniu4
ffsapher pisze:steniu4 pisze: albo robią inne dziwne rzeczy potem...
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
miałem kiedyś przygodę z cepem w A3 1.8T który za wszelką cenę bez cienia wyobraźni chciał udowodnić, że jemu też sapie i będzie szybszy... Koleś szedł ostro po bandzie a Ja drugi mądry nie miałem zamiaru odpuścić i jeszcze miałem serię heble i je wtedy ugotowałem :/
Blow off na turbo
: wt sie 17, 2010 07:13
autor: wesol
BartekGib pisze:Właśnie zawór upustowy powietrza doładowywującego jest od tego, żeby Ci turbo w momencie spoczynku upuszczało ciśnienie a nie kisiło się od niego
Co to za stwierdzenie fachowe ktorego jeszcze nie slyszalem - "kisiło". Ciekawe rzeczy sie dowiaduje. Tylko po co ja studia konczylem inżynierskie z motoryzacji sie dziwie skoro tu tylu forumowych znawców jest. Tak jakby zmniejszac cisnienie wtrysku bo sie tam "kisi" niepotrzebnie. Pewnie bledem bylo to ze wceszniej na pompie cisnienia byly w okolicach 130 barow pozniej w okolice 300-350 ( i tu sie koncza mozliwoosci pomp rotacyjnych) wiec zaczeto stosowac inne rozwiazania PD czy CR gdzie csnienia dochodza do 2000 barów. Pewnie teraz bedziemy w kosmos pompowac turbinami a cisnienie bokiem puszczac i bedzie ze 300 koni.