Golf V BXF 90KM mod by garagefuckuptuning

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 27, 2010 09:02

Cowboy ma duzo racji ze stare TDI sa pancerne i wytrzymaja zazwyczaj nawet takie durne programy..
inna sprawa że mają naturalne ograniczenie wynikające z wydajności układu wtryskowego

PDeki zazwyczaj ogranicza turbina i fantazja tunera... a juz te wersje 90 konne BXE to najlepsza okazja do zrobienia hardcoru... nie wiem jak BXF ale BXE miały chyba nietęgie sprzęgła tez..



Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Post autor: Majiic » czw maja 27, 2010 17:42

Ale jaja, kiedy to ludzie wreszcie sie naucza zeby stroic auta w solidnych firmach?
Szkoda gadac, jaja takiemu tunerowi wyciac...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw maja 27, 2010 18:22

rob555 mam do ciebie pytanko, u siebie w TDI po wyminie wtrysków na AHF i po korekcji okazało sie ze nawet na nowym dwumasie z pedałem w podłodze miałem jego wibracje na budzie, szczególnie na 5 biegu od 1800- do 2300 obr, 285Nm wychodziło juz przy 1750 obr a moment rósł coraz wyżej, poprosiłem zeby mi zdjeto z dołu troche koksu do serii i dwumas nie wibruje nic- czy to za duża dawka z dołu ma na to wpływ? Przestraszyłem sie, ze za duzo Nm z dołu posypie mi dwumas
Ostatnio zmieniony czw maja 27, 2010 18:23 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 27, 2010 19:22

PinkFloyd pisze:poprosiłem zeby mi zdjeto z dołu troche koksu do serii i dwumas nie wibruje nic- czy to za duża dawka z dołu ma na to wpływ?
najpierw odpowiedziałeś sobie na pytanie, które następnie zadałeś :)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw maja 27, 2010 19:57

cowboy pisze:
PinkFloyd pisze:poprosiłem zeby mi zdjeto z dołu troche koksu do serii i dwumas nie wibruje nic- czy to za duża dawka z dołu ma na to wpływ?
najpierw odpowiedziałeś sobie na pytanie, które następnie zadałeś :)
No tak ale inne TDi maja nawet tyle po chipie ale dwumas nie wpada w wibracje, moze w ALH jest jakiś za słaby seryjny :foch:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 27, 2010 21:57

PinkFloyd pisze:moze w ALH jest jakiś za słaby seryjny :foch:
sprzegło w ALH jest słabe, zdarza się że po założeniu wtrysków 216 juz się slizga, poza tym nie wiadomo w jakim stanie ten twój dwumas

w każdym razie 275NM juz przy 1750 rpm to było za dużo - masz wykres tego moda



Awatar użytkownika
TuneFORCE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: pt lis 14, 2008 10:51
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » ndz maja 30, 2010 14:22

:grin: mam gdzieś identyczny soft - też z pod Poznania


http://tuneforce.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://tuneforce.pl/chiptuning-walbrzych-hamownia" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz maja 30, 2010 17:00

Oby więcej takich tematów.
Nareszcie szlachetne grono tunerów ma okazje udowodnić jacy to są doskonali.
Ale jak się dobrze zapłaci,to się takich cudów mieć nie będzie,przynajmniej oficjalnie.
Dużo się czyta,że taka wartość momentu,co tu ukrywać też kosmiczna,zrobiona została przez was na wyraźne życzenie klienta.
Więc i wy też robicie podobnie,ale w waszym przypadku jest to usprawiedliwione wolą tego,który płaci,czyli ogólnie wszystko jest ok.
Klient nasz pan.
I niech się nikt nie waży tego krytykować.

Powiem wam,że jak dla mnie,same charakterystyki przebiegu mocy i momentu są ok,biorac pod uwagę,że pomiar dokonany był na hamowni inercyjnej to jest gut.
Jedyne,co budzi zastrzeżenia,to wartości,ale niuton na inercyjnej zawsze jest duuuży.
Jednak,jak na taką prowizorkę,to w moim mniemaniu nie wyszło to źle.
To,że silnik gówniany,to inna sprawa,zdycha przy takich kreskach,to fakt.
Ale,czy ten soft jest naprawdę taki tragiczny??
Ja bym powiedział,że jest mocny,ale nie tragiczny.
Zresztą widać to po kreskach.

Jednak bardzo lubi się tutaj krytykować każda robotę,której autorem jest ktoś z poza światka tunerów związanego z tym forum.
Podobnie było z grupowym w kreatorze mocy,jakoś nikt nie narzeka,bynajmniej ja narzekań niezadowolonych klientów nie słyszałem.
Powiem wam,panowie tunerzy,że są na tym świecie ludzie,którzy nie są zawodowymi tunerami,a którzy piszą softy równie doskonałe jak wy.
Tylko o takich,jakoś mało się mówi,bo i po co uświadamiać szarą materię,że można zrobić to samo równie dobrze i o wiele taniej niż u nas.
Lepiej wystawić na widok publiczny taki temat i wciskać ludziom kit,że tylko zawodowy tuner najlepiej zrobi tdi :rotfl:
Fakt,nie da się ukryć,że są osoby,które faktycznie nie mają bladego pojęcia o tych rzeczach,ale nie ukrywajmy też,że jest spora grupa ludzi,którzy dysponują wiedzą,jakiej nie powstydziłby się niejeden zawodowy tuner.
O takich jednak,jak wspomniałem,głośno się nie mówi.
Wielu z nich,podobnie jak i z was uczyło się tej tajemnej sztuki min.na tym forum:

http://www.chiptuners.org/

Jedyne forum,na którym można się dowiedzieć,jak bardzo skomplikowany jest temat czip tuningu,i jedne z nielicznych,na którym czip tuning nie jest tematem wielkiego tabu.

Niektórych widzę szokuje wartość momentu w dolnym zakresie obrotów,nic dziwnego,soft pisany przez amatora,to i niuton kosmiczny.
Jednak zdarzają się podobne rodzynki wychodzące z renomowanych stajni tunerskich.
Prosty przykład.

Obrazek

Gdyby nie to,że autko robione w tak zacnej firmie,to powiedziałbym,że to domowa robota.
Ale tym wielkim jak widać wolno... wszystko.

Tak apropos,co do tego kosmicznego niutona,to chyba koledzy zapomnieli,że pomiar pochodzi z hamowni,która nie słynie z najdokładniejszych pomiarów wartości momentu obrotowego.
Gdyby to było z obciążeniówki,nie ukrywajmy,że niuton byłby mniejszy,co za tym idzie i bardziej wypłaszczony,co z kolei nie budziłoby już takich emocji,czyż nie?
Pozdro.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz maja 30, 2010 20:27

sagon pisze:To,że silnik gówniany,to inna sprawa,zdycha przy takich kreskach,to fakt.
Ale,czy ten soft jest naprawdę taki tragiczny??
Ja bym powiedział,że jest mocny,ale nie tragiczny.
Zresztą widać to po kreskach.
nie chodzi o kreski ale o wartości

BXE, BXF to delikatne motorki ze słabym osprzetem (sprzeglo i turbina) wiec wiekszość tunerów pisało kiedys zdjae sie na mastersowym forum ze dla tych silników 130-135KM to bezpieczna granica i więcej nie robią

jak sie zrobi wiecej to jak na tym przykładzie widać sprzegło i turbina się poddaje...
sagon pisze:Wielu z nich,podobnie jak i z was uczyło się tej tajemnej sztuki min.na tym forum:
każdy sie kiedyś uczył ;) tylko jednym idzie lepiej a innym gorzej.. :helm: BTW remap TDI to akurat prosta sprawa w porównaniu ze strojeniem turbobenzyny



Awatar użytkownika
MAPI
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 46
Rejestracja: sob cze 21, 2008 17:31
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: MAPI » ndz maja 30, 2010 20:29

hmm ... uważasz że soft nie jest taki zły?...takie autka robi sie w granicach 280Nm
chciałbyś wyjechać z tak zrobionym softem?

na forum które tu przytoczyłeś jest sporo postów obrazujących debilne modyfikacje jak i lamenty po uwaleniu ECU....ku przestrodze

myśle że ten temat posłuży tym którzy nie muszą znać sie na parametrach ,logach itd a chcą uzyskać kilka dodatkowych koników
skłoni ich do zastanowienia sie komu powierzają grzebanie w sofcie

no kurde soft nie jest zły ..a rozdupczyło sprzęgło i turbine ...ciekawe :grin:


Soft-tuning Kłodzko
HAMOWNIA[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wsbqRPyUNgE[/youtube]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz maja 30, 2010 21:18

jesli moge sie wypowiedziec osobiscie po pewnej kosztownej nauce nie robie wiecej niz 130 i 300 nm z takiego silnika, mowiac to zgadnijcie co slysze od potencjalnych klientow, ze slaby jestem bo inna firma profesjonalna we wrocku robi 370 nm i 155 ps, wszyscy tunerzy w tym temacie pisza ze to zabojstwo, ba nawet sam kiedys probowalem tyle zrobic i zabilem motor poniekad, i nie jeden widzialem zabity takimi parametrami od tego czasu w tym przez ta profesjonalna firme... ale wracajac do tematu, skoro profi firma robi tyle i ma wylane ze pan wymienia suszarki sprzegla tloki co chwile i robi circa te same parametry co mieciu w garazu ktory byc moze, a raczej napewno wgral jakis gotowy soft od kogos zczytany to dlaczego nikt nie wiesza psow na profi firmie?? przegladajac internet znajdzie sie nie jeden wykres takiego silnika zrobionego tak samo wiec soft podciagniety musi byc identycznie pod wzgledem logiki, plus kilkadziesiat procent od dolu do gory :helm:
reasumujac, tuning to taka dziedzina gdzie kazdy ma inne zdanie na temat pieknosci softu i cyferek na wykresie, i nie powinno sie okreslac jak zrobiony jest soft tylko jak to sie przenosi na bezawaryjnosc sprzetu


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TuneFORCE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: pt lis 14, 2008 10:51
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » pn maja 31, 2010 09:30

hehe niekończąca się opowieść :grin:

Tak jak Evo napisał... jaki smutek ogarnia klienta gdy nawet 140KM hamownia nie wypluje... "bo na allegro", "bo w firmie XXX"

Nie da się mocno i bezpiecznie, można zrobić soft bezpieczny albo mocny... ja mocne robię jeśli klient napisze mi oświadczenie że na własną odpowiedzialność chce takiego moda


http://tuneforce.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://tuneforce.pl/chiptuning-walbrzych-hamownia" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » pn maja 31, 2010 11:45

sagon

możesz nam udowodnić na dokładnym przykładzie, twoją teorię na temat hamowni inercyjnej która winduje zmierzony moment ?

Dokładny choć jeden przykład na tej samej obciążeniowej hamowni pomiar tego samego auta w trybie inercyjnym/obciążeniowym na potwierdzenie twojej teorii ?

(nie mówię tutaj o zestawieniu tego samego auta na dwóch różnych hamowniach o różnie ustalanym i wybranym przełożeniu i różnej masie i obwodzie rolek)

dziękuję.
Ostatnio zmieniony pn maja 31, 2010 11:47 przez goodhope, łącznie zmieniany 2 razy.



LukaszMK4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 13:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: LukaszMK4 » pn maja 31, 2010 14:46

ze kolesiowi nic nie smierdzialo przez taki okres, pomijajac fakt ze z 90ki go gniotlo w fotel ;) lol..

ah CI ludzie;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości