Strona 2 z 3

: wt maja 18, 2010 21:35
autor: rav_tdi
Hey!
Panowie, prawdopodobnie czeka mnie również zmiana skrzynki, ale z 5 na 5 ze względu na zbyt duże koszta kpl. swapu na 6tke :grrr:

Tutaj można znaleźć skrzynki, które siedziały np. w G4:
http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html

A tutaj są przełożenia poszczególnych skrzyń i biegów:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html

Im te wartości są niższe tym dłuższ skrzynia, czyż nie? - np. skrzynia DUS na 5tce 0,712

A tutaj inne pierdoły, jak sprzęgło - hydro, mech., śr. tarczy, śr. flensz na przguby!
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html

Chciałbym właśnie zapodać skrzynię DUS, lub EWK, ewentualnie EWX EUH, tylko że różnice są w kielichach, które można oczywiście zmienić.
Chpdzi też o to czy jest coś co by mogło nie pasować, np. czujnik cofania, wybieraki-linki, itp?

A zależy mi na długiej skrzyni, gdyż robie głównie duuuuże trasy... :bajer:

: wt maja 18, 2010 21:59
autor: Franek
GGU lub EWT z fabi/polo/ibizy, przelozenie 5tki to 0,70 i podchodzi do mk4

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=ggu

: śr maja 19, 2010 14:45
autor: GMS
Maniek19 pisze:własnie ciezko powiedziec bo jeszcze moj mechanior jej nie rozebrał. nie mam 1 i 2 biegu :(
połamały się widełki biegu 1-2 są odlane z mosiądzu i pękają robiłem już coś takiego ... najtaniej wyjdzie naprawić tą skrzynię o ile nie narobiły innych szkód , skrzynia 6 biegów jest pancerna jedyny problem to te łamiące się widełki nie ma sensu zmieniać na inną

: śr maja 19, 2010 19:42
autor: rav_tdi
Franek pisze:GGU lub EWT z fabi/polo/ibizy, przelozenie 5tki to 0,70 i podchodzi do mk4
- ok, tylko mam nadz. że od w miare nowszych modeli ,bo nie chce za bardzo kupowaćstarszej skrzyni niż 98r. - już znalazłem, są nowsze, a to DUŻY +
P.S. Franek, wiesz może coś więcej na temat tych skrzynek i np. sprzęgła - czy podejdzie tam kpl. sprzęgło g60?

: śr maja 19, 2010 22:01
autor: Franek
rav_tdi pisze:
Franek pisze:GGU lub EWT z fabi/polo/ibizy, przelozenie 5tki to 0,70 i podchodzi do mk4
- ok, tylko mam nadz. że od w miare nowszych modeli ,bo nie chce za bardzo kupowaćstarszej skrzyni niż 98r. - już znalazłem, są nowsze, a to DUŻY +
P.S. Franek, wiesz może coś więcej na temat tych skrzynek i np. sprzęgła - czy podejdzie tam kpl. sprzęgło g60?
tak podchodzi kazde sprzeglo 228mm, G60 lub jak sobie zazyczysz vr6

: śr maja 19, 2010 22:43
autor: arwam
GMS,

jak nie robiłeś to nie mów mam taką skrzynię i tam nie masz niczego takiego.
pękają nity którymi jest płetwa widełek zamocowana do wodzika albo urywa się wypust wybieraka. a same widełki są ze stali lub żeliwa.

: śr maja 19, 2010 23:08
autor: GMS
kur... mi się wydaje że widełki były z mosiądzu ale skoro masz rozebraną taką skrzynię i przed oczami to może tak jest już mi się czasami wszystko miesza co w czym było sory za zamieszanie...

: śr maja 19, 2010 23:10
autor: arwam
GMS,

metal z którego sązrobione widełki jest czymś pokryty i wygląda jak mosiądz może i jest cienką warstwą pokryty ale jak magnes do niego przyłożysz to jest przy ciąganie więz metal jest z żelazem

Re: zapytanie na temat skrzyni biegów

: wt wrz 14, 2010 17:29
autor: FollowMe
Panowie ten sam problem ajm 116 km, nagle brak 1 i 2 chodza po swojej lini, ale bardzo lekko bez oporow, ale na dodatek nie moge wbic wstecznego. Reszta biegow ok. Dzwonilem do ASO koszt tych widelek to 283 pln. Warto naprawiac czy kupywac nowa skrzynie ?

: wt wrz 14, 2010 22:01
autor: GMS
ja bym naprawiał bo koszt jaki bym poniósł to 283 zł no chyba że by coś wylazło po drodze lub latające elementy w skrzyni zrobiły masakrę , ty pewnie musisz doliczyć koszt robocizny

zapytanie na temat skrzyni biegów

: śr wrz 15, 2010 09:24
autor: FollowMe
Tzn, olej spuszczony ze skrzyni i brak sladow opilkow na magnesach, olej czysciutki i wlany spowrotem. Tak musze doliczyc koszty robocizny. Moze to jednak kwestia wybieraka ? Dziwi mnie ten wsteczny co sie z nim stalo. Wsteczny jednak zaczal poprawnie dzialac.

zapytanie na temat skrzyni biegów

: pt wrz 17, 2010 07:28
autor: arwam
FollowMe, czyli obłamał się fragmęt wodzika pierwszego i drugiego biegu.
przez jakiś czas blokował ruch wybieraka na sam dół przez co nie mogłeś włączyć wstecznego biegu.
.
jeśli po awarii powolutku dotoczyłeś się do domu lub warsztatu to bardzo prawdopodobne że wystarczy tylko zmiania tego wodzika.
jeśli jechałeś szybciej to może być wewnątrz masakra

zapytanie na temat skrzyni biegów

: pt wrz 17, 2010 07:28
autor: arwam
FollowMe, czyli obłamał się fragmęt wodzika pierwszego i drugiego biegu.
przez jakiś czas blokował ruch wybieraka na sam dół przez co nie mogłeś włączyć wstecznego biegu.
.
jeśli po awarii powolutku dotoczyłeś się do domu lub warsztatu to bardzo prawdopodobne że wystarczy tylko zmiania tego wodzika.
jeśli jechałeś szybciej to może być wewnątrz masakra

Re: zapytanie na temat skrzyni biegów

: pt wrz 17, 2010 15:50
autor: FollowMe
Aha czyli to rozwialo moje watpliwosci. Skrzynia pracuje dobrze, nic nie zgrzyta nic nie blokuje, tylko ta 1 i 2. Do warsztatu dojechalem powoli takze mysle, ze nic tam nie uszkodzilem. Jesli bedzie to sam wodzik, to co mam zamawiac w aso. Wyczytalem wyzej w tym temacie, ze moga to byc widelki 1 i 2 biegu czy to jest to samo ? Koszt tych widelek 283 zl w aso. Jeszcze jedno gdyby skrzyni nie udalo sie jednak odratowac, to jaka mam kupic? Na allegro widzialem w okolicach skrzynie 6b DRW czyli ta, ktora byla montowana w AJM ? Moj silnik to wlasnie AJM 85 KW, rocznik 2000