Strona 2 z 3

: śr maja 05, 2010 22:20
autor: olszak
Zamontowanie turbo od AWX/ARL to koszt około 2000zł. A tego garreta t3 to sa jakies grosze. Tylko tyle co oddac je do regeneracji.
A turbo od AGR jakie ciśnienie jest w stanie pompować ??
A moze istnieje jeszcze jakaś turbina bez zmiennej geometri ktora bedzie pasowała do AGR.

: śr maja 05, 2010 22:21
autor: arwam
a przy wrzuceniu wtrysków 216 to wystarczy tylko zrobić program , to raz a dwa że graty do takiej turbiny idzie znacznie taniej dostać niż założyć np z AWX choć te reagują błyskawicznie.


jak kiedyś założę RACE 520 to chciałbym się z twoim autem zmieżyć i to mając na pokładzie tylko T3 :D

: śr maja 05, 2010 22:25
autor: kozak
JA nie mowie, ze t3 jest kiepska, ale do jazdy codziennej jest meczaca z tak pozna reakcja, na 1/4 czy jakies sprinty moze jest dobra, ale do miasta i normalnej jazdy w/g mnie nie.

: śr maja 05, 2010 22:47
autor: arwam
kozak, a ja pozwolęsobie mieć inne zdanie bo jeździłem na takiej turbinie AAZ'em rok czasu i teraz mam 1Z z GT20 i powiem Ci że z chęcią bym wrócił do poprzedniego setupu ale z tą skrzynią którą teraz mam.
u was zaczyna sięjazda przy 2000rpm ale kończy się juz przy 4000-4500. a tam zaczynało się od 2500 a kończyło na niemal 6000rpm.
i auto przez całą skalę prędkościomierza szło niemal jednym tempem

: śr maja 05, 2010 23:11
autor: kozak
No chyba, ze tak, brat ma aaz'ta ze skrzynia od 1Z i turbo chyba gt15 jakies, musze zobaczyc jak to sie wkreca.

: śr maja 05, 2010 23:13
autor: olszak
Ale chyba po załozeniu T3, 216 i programie i tak powinien jechać lepiej do tych 2500obr. niz seria 90km.
Jaki jest koszt regeneracji T3 ? Chyba sie opłaca zregenerować.

: śr maja 05, 2010 23:56
autor: arwam
olszak, a po co regenerować jak za 300-350 dostaniesz zdrową turbiną która Ci silnik przeżyje.
a co do pytanie które przed chwilą zadałeś to będzie się wkręceć bardzo odbrze. warto tylko pamiętać przy robieniu programu że tu nie przyspiesza się tak bardzo kąta wtrysku w górnych obrotach jak przy ori turbinie

[ Dodano: 05 Maj 2010 23:58 ]
kozak,

na małych turbinach i na pompie 9mm nie będzie rewelacji
ale do AAZ'a załóż większy turbo pokroju T3 lub K16 i pompę chociaż 10mm albo jeszcze lepiej 11mm to będzie dopiero się zakręcać.
i radzę wtedy zacząć na komplety nowych poduszek pod silnikiem zbierać.
ja musiałem trzy razy w ciągu sezonu zmieniać

: czw maja 06, 2010 00:05
autor: olszak
Aha. Czyli mój wybor pewnie padnie na T3. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
down pipe i kolektor wydechowy nie będą pasowały od mojego AGR ??
Jak mam sprawdzić przy kupnie turbiny czy nie jest zjechana ??

Czyli moc 150km na T3, 216, i programie powinienem osiągnąć ?
FMIC bedzie potrzebny ??

: czw maja 06, 2010 08:06
autor: kozak
No wlasnie mam pompe asv i myslimy czy nie przlozyc jej do aaz'ta tylko nastawniki zmienic.

: czw maja 06, 2010 10:35
autor: arwam
kozak pisze:No wlasnie mam pompe asv i myslimy czy nie przlozyc jej do aaz'ta tylko nastawniki zmienic.
jeśli do AAZ'a chcecie ją włożyć to wyciągacie z niej tłokorozdzielacz i przekładacie do pompy od AAZ.
bo w AAZ masz mechanicznie sterowane, i trzeba się jeszcze wtedy sporo pobawić przy strojeniu pompy a między innymi ciśnienia wewnętrznego w pompie.

Czyli moc 150km na T3, 216, i programie powinienem osiągnąć ?
FMIC bedzie potrzebny ??
myślę że można się zbliżyć do nawet 160-170KM.
co przy jednoczesnym mniejszym spalaniu myślę że jest warte swojej ceny i to znacznie mniejszej niż wkładać turbio o zmiennej geometrii i nie masz problemu z zapiekaniem kierownic.
jest odporna na zamulanie na MAX
ja nigdy nie miałem problemów z utrzymaniem żadanego ciśnienia doładowania, co na GT2052V mi się zdarzało i nawet ostatnio jak spokojnie jeżdżę też znowu zaczyna o sobie dawać znać a już myślałem że będę miał spokój

: czw maja 06, 2010 11:05
autor: olszak
A tego Garreta T3 jak się ustawia ?? Jak go włożę do swojego auta to bez regulacji pewnie nie dojadę do zakłądu tuningującego.

: czw maja 06, 2010 11:30
autor: arwam
olszak,

jak wszystko dobrze złożysz to spokojnie dojedziesz.

to jest też turbo na WG ale większe więc będziesz poprostu miał trochę słabszy dół ale to Ci wynagrodzi niższe spalanie w trasie i na mieście. bo nie będzie tak blokowało spalin jak ori turbo

[ Dodano: 06 Maj 2010 11:31 ]
a do jego ustawienia można wykorzystać N75 albo MBC
jednak jeśli masz auto na elekronice to wolałbym ten pierwszy sposób.

: czw maja 06, 2010 11:45
autor: olszak
A pozniej jak sie bedzie robilo chipa to trzeba jakos regulowac te turbo ??

: czw maja 06, 2010 12:41
autor: arwam
A pozniej jak sie bedzie robilo chipa to trzeba jakos regulowac te turbo ??
jeśli wykorzystasz do jego sterowania N75 to nie.

kolektor i down pipe szukaj od MK3 TD nie TDI.
ewentualnie możesz też od MK2 kolektor dorwać

olszak pisze:Jak mam sprawdzić przy kupnie turbiny czy nie jest zjechana ??
musi mieć małe luzy i nie może się ciężko kręcić.
polecam do tych turbin olej Mobil 5W50.
znacząco zmniejsza laga.


jeśli Cię interesują zdrowe i Pewne turbiny to na początku następnego tygodnie powinienem mieć znów coś na stanie.
można też poszukać K24. i lag wtedy powinien być trochę mniejszy