Strona 2 z 3

: wt kwie 06, 2010 19:05
autor: bieniek1984
nie no spox sam zrobie :p bo już się wykosztuje na pompe a jezcze założenie i regulacja mnie czeka

[ Dodano: 06 Kwi 2010 19:06 ]
grandi, czyli do miasta lepiej mieć 1V z pompa od JR a ogólnie ja zakładam jeszcze FMIC wiec mam nadzieje że będzie dobrze

: wt kwie 06, 2010 19:12
autor: grandi
Przełożenie pompy z regulacją płaciłem 130 zł w bardzo dobrym moim zaufanym serwisie

: wt kwie 06, 2010 20:59
autor: bieniek1984
u nie powiedział 250zł :/ ale koleś jest dobry więc wole jemu dać niż komuś innemu zeby później on to prostował

: wt kwie 06, 2010 22:06
autor: t0mal
Ja u pompiarza sam zakładałem pompę, a on mi tylko sprawdzał rozrząd, odpowietrzał i ustawiał początek wtrysku, płaciłem 50zł :bigok: Myślę że warto się zapytać, zrzucić pompę to 15 pracy.

: wt kwie 06, 2010 22:47
autor: grandi
Ja zakłaqdałem w bardzo renomowanym zakładzie , 250 zł hm , kolosalna kasa , ciekawy jestem czy kat wtrysku ustawi statycznie czy dynamicznie bo bo jak statycznie to bym go wysmial

: wt kwie 06, 2010 23:28
autor: t0mal
grandi pisze:dynamicznie bo bo jak statycznie to bym go wysmial
Ze na stroboskop? Bo niebardzo rozumieł?

: śr kwie 07, 2010 00:42
autor: grandi
Poprawka chodziło o statyczny zawsze mi się ... czyli na zegarek

Statyczny to taki sposób gdzie ustawia się kąt wtrysku w stopniu w jakim pompa jest wyeksploatowana .

http://allegro.pl/item985090044_lampa_s ... nzyna.html

Ustawia się też wolne obroty względem paska rorządu o ile pamietam

: śr kwie 07, 2010 08:26
autor: bieniek1984
wiesz nie wiem jak to zrobi ale mam nadzieje że będzie dobrze ogólnie u mnie w mieście jeżeli chodzi o diesla to jest najlepszy jakiego znam więc pojadę do niego.

: śr kwie 07, 2010 10:57
autor: arwam
bieniek1984 pisze:grandi napisał/a:
Pina nie ruszam , ja się na tym nie znam jeszcze coś złoże nie tak , ale pompy od JR miały pina ustawionego na maxa
to prawda ??
to nie jest prawda. jeśli w pompę nikt łapek nie wkładał to wcale nie jest na max.
i właśnie Dlatego Grandiemu taką chmurkę dymu zostawiał.
LDA nie da się źle poskładać można co najwyżej przez położenie pina ustawić za małą dawkę.
bieniek1984 pisze:Kurcze a pwoedz jeszcze jak z tym sprzęgłem ?
zależy jak będizesz jeździł. jeśli bedziesz deptał już od niskich obrotów to układ napędowy dostaje ostro po tyłku.
jeśli masz sprzęgło w dobrej kondycji to raczej jeszcze troche powinno pożyć z tym że to jednak już trochę latek sobie może liczyć i niegdy nie wiadomo kiedy się skończy nawet gdybyś nie ruszał nic przy silniku.
ale stawiam że raczej wcześniej niż później trzeba będzie się za sprzęgło wziąć.
na początek polecałbym linkę bez samo regulacji bo jak miełam u siebie linkę z samoregulacją to wtedy zawsze masz linkę napiętą przez co nieznacznie jest osłabiana siła zacisku okładzin.
dopuki miałem linkę z samoregulacją dotąd miałem problemy ze sprzęgłem.
jak zmieniłem na zwykłą nawet Statim zaczął sobie jakoś ( kulawo bo kulawo ale jednak :) ) dawać radę z AAZ'em.
bieniek1984 pisze:To jakie jest ori ciśnienie w silniku 1V ?

około 0,6-0,7bara
bieniek1984 pisze:zmiana sprzegła jest P&P ? nie ma róźnicy między 1V i SB ?
jeśli masz cały zestaw czyli docisk, koło zamachowe, i tarcza to wymiana jest P&P
grandi pisze:ale nie liczył b ym na to sprzegło 290 zł sasha kolo zamachowe 60 zł + śrubby ,
ja mam z Sachsem złe doświadczenia, jeszcze gorsze z LUK'iem

Polecam Statim;a
grandi pisze:ale zacznijmy od tego czy masz kolanko z kolektora z wyjsciem na wezyk do LDA
to jest najmniejszy problem, wiertło i króciec od gaźnika od malucha sprawę załatwiają.
grandi pisze:Nie chce urazić użytkowników JR ale JR zbiera się od 3 tysi a do tych 3 tysi jest kulawy a 1V czy SB bierze od dołu , jak by inżynierowie pomyśleli że 1V kiedyś bedzie modyfikowany :)
ale i tak w ostatecznym rozrachunku JR objeżdża 1V, 1Z'a zresztą też.
1V ma lepszą odpowiedź na wciśnięcie gazu bo turbina ma lżejszy wirnik i bezwładność turboosprężarki jest znacząco mniejsza.
ale ciężki wirnik raz rozbujany sie je spustoszenie na drodze.
grandi pisze:Nie chce urazić użytkowników JR ale JR zbiera się od 3 tysi a do tych 3 tysi jest kulawy a 1V czy SB bierze od dołu
każdy mówi że 1V jest nie wyżyłowany ale turbo pompuje już od niskich obrotów co nie oszczędza układu napędowego i układu korbowego.
w JR turbo pompuje dopiero od 2700rpm dzięki czemu na codzień warunki panujące w silniku przypominają te z silników wolnossących dzięki czemu JR jest jeszcze trwalszym silnikem.
właśnie dlatego dąze do zastosowania silnika z dużą turbiną po to żeby silnik był trwały ale jednocześnie bardzo mocny i szybki.
również dzięki dużej turbine będzie ekonomiczniejszy niż 1V który dusi sięwłasnymi spalinami

: śr kwie 07, 2010 11:08
autor: bieniek1984
arwam, to w którą strone kręcic aby lekko zwiększyć moc. I jak możesz to napisz czym się różni ekopompa od tej z LDA. Jakie jest jej działanie.

: śr kwie 07, 2010 11:24
autor: arwam
bieniek1984 pisze:I jak możesz to napisz czym się różni ekopompa od tej z LDA
oprócz innego tłoko rozdzielacz i góry pompy nie różni się pratkycznie niczym.
a co tego w którą stronę trzeba kręcić to dopiero jak wyjmiesz z obudowy boost pina będziesz widział
wtedy ustaw boost pin tak aby największe wcięcie było po stronie dźwigni gazu na pompie wtryskowej.

[ Dodano: 07 Kwi 2010 11:29 ]
grandi,

a ja Ci powiem że powinno się ustawiać najpierw statycznie a dopiero potem dynamicznie ciśnieniem w pompie bo właśnie statyczne ciśnienie ma największy wpływ na rozruch.
nikogo nie wyśmiewam tylko stwierdzam fakt.
co z tego że miałbyś dobry dynamiczny kąt jak nie miałbyś dobrego statycznego to żeby odpalić to byś musiał sobie pokiełtać trochęi szybko byś musiał kolejnego kiełtacza :lol: wymieniać.
ja zawsze ustawiam najpierw statyczny a dopiero dynamiczny i auto i ma moc i i pięknie odpala.
przy -20*C odpalił bez użycia świec żarowych i to nie trzeba było go kiełtać nie wiadomo ile tylko już po 1s kręcenia odpalił.

: pt kwie 09, 2010 11:25
autor: bieniek1984
arwam, A słuchaj jakie jest takie bezpiecznie ciśnienie przy założonej pompie od ciebie i FMIC np od mondeo lub omego B wiesz tak żeby faktycznie za chwile sprzęgła nie zmieniać

[ Dodano: 09 Kwi 2010 11:37 ]
Wiesz nie wiem czy cos kręcić przy pompie LDA czy poprostu założyć FMIC i zostawić wszystko w ori nastawach.

[ Dodano: 09 Kwi 2010 11:38 ]
Myślę że jak bym miał tak ok 80-90max koni to juz było by super

: pt kwie 09, 2010 17:27
autor: arwam
bieniek1984 pisze:arwam, A słuchaj jakie jest takie bezpiecznie ciśnienie przy założonej pompie od ciebie i FMIC np od mondeo lub omego B wiesz tak żeby faktycznie za chwile sprzęgła nie zmieniać
na to nie ma odpowiedzi, jeśli masz zdrowe sprzęgło może pochulać długo i szczęśliwie.
a jeśli masz juz zjechane to może się okazać i że na ori nastawach 1V może za kilka dni się zacząć ślizgać. to jak wróżenie z fusów.

nie ma takiego pojęcia jak Ciśnienie bezpieczne dla sprzęgła można mówić o bezpiecznym ciśnieniu dla silnika lub turbiny ale nie dla sprzęgła
bieniek1984 pisze:Wiesz nie wiem czy cos kręcić przy pompie LDA czy poprostu założyć FMIC i zostawić wszystko w ori nastawach.
najpierw załóż i wtedy zobaczysz co się będzie działo.
jak będzie Ci mało to dopieri wtedy zacznij podkręcanie.
a zanim zabierzesz sięza podnoszenie ciśnienia doładowania to najpierw zainstaluj manometr i dopiero najpierw zprawdź ile będzie dmuchać po zmianie pompy.
jest duże prawdopodobieństwo że możesz mieć zapieczone WG.
i proponuję pozbyć się katalizatora bo 1V ma go jako jedyny Diesel.

: pt kwie 09, 2010 17:41
autor: mihas66
Panowie ile średnio wg was można wycisną km na pompie 8mm?