sagon pisze:Kiedyś czytałem post autorstwa Marka z MT,pisał,że każe niepotrzebne zwiększenie objętości układu dolotowego niczemu dobremu nie służy,zwłaszcza w silnikach z coolerem.
Im większy układ,tym większy lag,tym szybciej powietrze się ponownie nagrzewa.
Pisał coś w tym stylu.
sagon pisze:Mnie się wydaje,że im szybciej sprężone powietrze wpadnie do silnika,tym lepiej,ale mogę się mylić.Dłuższe kanały to dodatkowy niepotrzebny wymiennik ciepła,który chcąc,czy nie,powoduje straty i wydłuża czas napełnienia cylindrów.
sagon,
powiem to w ten sposób,
po dniu jazdy stwierdzam:
znacznie szybszą reakcję turbiny na wciśnięcie pedału gazu, lepszy przebieg momentu obrotowego nawet zanim pojawi się pełne ciśnienie doładowania, oraz to że kolektor w trakcie jazdy się praktycznie nie nagrzewa tylko jest lekko ocieplony tuż przy samej głowicy natomiast do puszki mogłaby ręka przymarznąć gdybyś miał mokrą . sprzęgło ślizga się już na pół gazu, czego wcześniej nie było aż na taką skalę.
myślę że temu silnikowi już nie tak dużo brakuje do tego aby dorównać osiągami na drodze mojemu poprzedniemu AAZ'owi bo gdyby pojechać nimi na hamownię to 1Z przewyższył by tamten silnik momentem obrotowym ale jednak na drodze brak mu tego jadu który miał AAZ.
.
[ Dodano: 13 Sty 2010 22:32 ]
jaro860929, ja nic nie mieniałem w ustawieniach ani turbiny ani pompy a różnic jest duża.
na postoju IC nie jest chłodzone więc to nie jest zasługa dużego IC może tylko tylę że nie stawia takich oporów.
natomiast reakcja na naciśnięcie gazu jest o wiele lepsza. mimo cięższego i to sporo koła zamachowego przypomina teraz tą jaka była w AAZ'cie a tamten silnik to w porównaniu do tego to latał a nie jeździł choć ten go bija ne głowę elastycznością gdyż AAZ nawet na GT2052V z 1000rpm nie chciał jechać ale też wtedy nie miał w tym zestawie z GT2052V pompy 11mm i to jest też jej spora zasługa.
a zresztą nie osądzajmy dnia przed zachodem.
jak wyjadę na drogę będzie można zweryfikować osiągi i warto też pamiętać że teoria nie zawsze idzie w parze z praktykąa częstokroć nie idzie wogóle.