Strona 2 z 3

: wt gru 29, 2009 00:06
autor: Kaczor
taka sama blablanina jak o ABFie co miał na początku świata 170 KM tylko by się VR nie sprzedawał :bajer:

A przy jakich obrotach te wartości dla poszczególnych jednostek ?

: wt gru 29, 2009 00:34
autor: arwam
Właśnie 1Z a nie rzeźbę z mechanicznym sterowaniem i pompą wtryskową od 1.9 TD.
Ja nie wyobrażam sobie ,że to nawet odpali.
no to patrz bo takie coś nawet jeździ a o spalaniu można nawet nie wspominać gdyż przy umiarkowany traktowaniu gazu jest śmiesznie niskie.

: wt gru 29, 2009 01:13
autor: TomekTDi
Kto co lubi :bigok:
Dla mnie usuwanie eletroniki sterującą praca silnika, jakieś kombinacje z pompą wtryskową od starszego silnika itp. są co najmniej śmieszne.
No ,ale każdy dziala jak mu się podoba i to w sumie jest fajne.
Ja mając kompletny silnik TDi dokupiłbym jedynie brakujące części koszt pewnie podobny albo i mniejszy co tych przeróbek. Kolega wcześniej opisał co trzeba mieć aby ten silnik normalnie śmigał w T4.
No ,ale jak arwam wolisz zmieniać pompę wtryskową na sterowaną linką, wyrzucać ECU, przepływomierz i piszesz ,że jest lepiej niż poskładane w fabryce no to spoko.
Ja jestem zupełnie innego zdania.



Obrazek
Tutaj są wykresy mocy i momentu obrotowego T4 z oryginalnym silnikiem 2.5 R5-TDi ACV (102KM) AHY/AXG (151KM)

swap

: wt gru 29, 2009 02:23
autor: BitelsM-tdi
Witam przystawiam się do podobnego zadania czyli swap z z 2,4d na 1.9M-tdi (wyjasnienie: silnik tdi wtrysk bezpośredni + pompa z 1,9td z falą tdi)mam tak zrobionego golfa II (jeszcze nie dokończony kilka pierdółek i lakiernik) i musze powiedzieć że jestem mile zaskoczony efektem pali lepiej jak oryginalny tdi z grzaniem świec (narazie niemam sterowania świeczek :helm:
chociaż z drógie strony jak masz komplet okablowania i komputer to łatwiej będzie to wszystko ogarnąć ja niestety wolę prostotę budowy (nie trzeba wgrywać żadnych programów u mnie podnoszenie mocy na śrubeczkę :grin: )
pozdrawiam

: wt gru 29, 2009 11:31
autor: arwam
TomekTDi pisze:No ,ale jak arwam wolisz zmieniać pompę wtryskową na sterowaną linką, wyrzucać ECU, przepływomierz i piszesz ,że jest lepiej niż poskładane w fabryce no to spoko.
ja nie wolę tylko nie mam pozostałego osprzętu a nie stać mnie na jego kupno.

: wt gru 29, 2009 12:17
autor: TomekTDi
To te koszty co kolega Leon954 chce przeznaczyć na remont 2.4 D lepiej niech poświęci na dokupienie brakujących gratów i poskłada sobie ten silnik tak jak jest w oryginale.
Jeżeli nie masz ECU to tracisz także możliwość diagnozy takiego auta.
Zapytam się z ciekawości, jest zbędna w przypadku założenia innej pompy wtyskowej ?

: wt gru 29, 2009 12:38
autor: arwam
Zapytam się z ciekawości, jest zbędna w przypadku założenia innej pompy wtyskowej ?
zapytam z ciekawości co jest zbędne bo nie wiem o co Ci chodzi.

: wt gru 29, 2009 12:46
autor: TomekTDi
arwam pisze:zapytam z ciekawości co jest zbędne bo nie wiem o co Ci chodzi.
Czy zbędnę jest złącze diagnostyczne.
Np rozrząd wymieniasz na znaki w takim silniku ?

: wt gru 29, 2009 13:15
autor: arwam
TomekTDi pisze:Np rozrząd wymieniasz na znaki w takim silniku ?
przy nawet niewielkim doświadczeniu można sobie z tym poradzić z resztą ja zawsze wszystko robię na oko i ucho i jakoś to nawet jeździ :D

: wt gru 29, 2009 14:42
autor: GMS
jak nie będzie elektroniki to niby co jest do diagnozowania komputerem ?? , co ma niby wymiana rozrządu do elektroniki masz znak na wale blokadę na wałek a zapłon ustawiasz lampą stroboskopową z czujnikiem piezo wszystko prościzna, mój koleżka miał coś takiego zrobione pompa z lda fala w pompie zmieniona na tdi tylko po wymianie fali pojawił się jakiś dziwny problem z paliwem mała była dawka nie dało się z tym nic zrobić , pompiarze pompę dwa razy sprawdzali i powiedzieli że jest wszystko dobrze, później wymyślili że to może być wina ciśnienia wewnętrznego w pompie (do tej fali powinno być inne) sprawa stanęła na niczym w sumie bo stwierdził że wrzuci pompę 11 elektrykę duże wtryski , turbo i zrobi grubiej dla mnie w tym przypadku sprawa jest prosta na pewno nie remontował bym starego wolowatego 2.4 diesla tylko bym wrzucił 1.9 tdi na elektryce i podłączył kilka kabelków co jest prościzną

: wt gru 29, 2009 15:26
autor: arwam
GMS pisze:tdi tylko po wymianie fali pojawił się jakiś dziwny problem z paliwem mała była dawka nie dało się z tym nic zrobić
GMS, bo do tego trzeba przerabiać dźwignię i ramę dozownika.
bo jak chce więcej wykręcić to już wtedy nie chce schodzić z obrotów

: wt gru 29, 2009 15:33
autor: GMS
coś tak kojarzę że problem ze schodzeniem z obrotów też wystąpił , pewnie trzeba było zrobić tak jak piszesz ci pompiarze nie wiedzieli o tym a to było bardzo dawno...

: wt gru 29, 2009 16:19
autor: arwam
GMS,

ja do niedawna też o tym nie wiedziałem

: czw gru 31, 2009 19:25
autor: Leon954
Jestem na etapie szukania całego GOLFA 1.9 td z dobrym silnikiem który wstawię do T4.