Strona 2 z 4

: wt gru 29, 2009 22:54
autor: robert24
admin911 pisze:No wlasnie jak nie zaszeleje z nm, zeby dbac o dwumasa trzeba być na prawde ostrożny. Aby dwumas działał długo to musisz ruszać spokojnie z 1-2 biegu i na 4-5 nie przyśpieszać z 2 tys orbotow i nie zchodzić po niżej 2tys.
](*,)
TO MÓJ URWAŁ SIĘ CHYBA Z KOSMOSU

: wt lut 16, 2010 14:23
autor: pawelekk22
ja wymienilem 2mas na 1mas i jedyna roznica jaka odczulem to taka ze jak masz malo obrotow i wrzucisz wiekszy bieg i wcisniesz gazu to drży cala buda. Na 2masowce tego nie bylo :> reszta bez zmian :>

: wt lut 16, 2010 16:18
autor: peter250
Ja mam u siebie jednomas z G60 do tego sprzęgło sachs i na biegu jałowym bardzo delikatnie słychać sprężynki. Osobiście mi to nie przeszkadza. Jak wsiada ktoś obcy do samochodu to nawet tego nie zauważa. Pedał sprzęgła chodzi sporo lżej niż na dwumasówce i nie odczuwam żadnych drgań nawet na niższych obrotach.

: wt lut 16, 2010 19:41
autor: rav_tdi
peter250 pisze:Ja mam u siebie jednomas z G60 do tego sprzęgło sachs i na biegu jałowym bardzo delikatnie słychać sprężynki. Osobiście mi to nie przeszkadza. Jak wsiada ktoś obcy do samochodu to nawet tego nie zauważa. Pedał sprzęgła chodzi sporo lżej niż na dwumasówce i nie odczuwam żadnych drgań nawet na niższych obrotach.
- potwierdzam, mam też taki sam zestaw w AHF przy 150ps i 360nm i nic sie nie dzieje dziwnego, poza minimalnie większym natężeniu hałasu na jałowym i podczas nagłego przyśpieszania. Za kpl (jednomas + sasch) dałem niecałe 600zł. :bigok:

Moja rada: daj G60 a pojeździsz bezproblemowo przy takiej mocy, jaką planujesz...
P.S. ten mega hałas na filmiku to jakieś nieporozumienie, bo to nie jest efekt założenia nowego sprzęgła VR6, tam jest cos zdupione :bajer:

: śr lut 17, 2010 09:57
autor: pawelekk22
ja tez mam ahf 110 km i chce w nim podniesc moc do ok 130 km. da sie tyle podniesc na serii bez przerobek wtryskow itp ?? mam jednomasa nowego ktorego wymienilem za 2mas rok temu i nowe sloneczko i docisk sachsa

: śr lut 17, 2010 14:34
autor: Deft-on
pawelekk22 pisze:ja tez mam ahf 110 km i chce w nim podniesc moc do ok 130 km. da sie tyle podniesc na serii bez przerobek wtryskow itp ?? mam jednomasa nowego ktorego wymienilem za 2mas rok temu i nowe sloneczko i docisk sachsa
:okej:

Da rade :bigok:

: czw lut 25, 2010 22:54
autor: admin911
pawelekk22 pisze:ja wymienilem 2mas na 1mas i jedyna roznica jaka odczulem to taka ze jak masz malo obrotow i wrzucisz wiekszy bieg i wcisniesz gazu to drży cala buda. Na 2masowce tego nie bylo :> reszta bez zmian :>
Ja tak miałem nawet na dwumasie, dopóki nie wyrzuciłem katalizatora, a u Ciebie jest katalizator?

: pt lut 26, 2010 14:32
autor: marcuso86
robert24 pisze:
admin911 pisze:No wlasnie jak nie zaszeleje z nm, zeby dbac o dwumasa trzeba być na prawde ostrożny. Aby dwumas działał długo to musisz ruszać spokojnie z 1-2 biegu i na 4-5 nie przyśpieszać z 2 tys orbotow i nie zchodzić po niżej 2tys.
](*,)
TO MÓJ URWAŁ SIĘ CHYBA Z KOSMOSU
Nie no jeśli sie ma serie to wątpie zeby sie wysypał szybko. U mnie np po wsadzeniu 216 dwumas zacząl sie odzywać po 1 dniu. Osobiscie lepiej mi sie jeździ na jednomasie bo pedał chodzi lżej a innych różnić nie zauważyłem.

: sob lut 27, 2010 18:16
autor: boss.p21
mam pytanie do speców mam MK3 1.9 TDY AHU ale kolo zamach sie skonczylo i czy kolo z abf bedzie pasowalo do ahu czy nie i jak to wyglada ze spszęglem z vr6 czy pasuje do obu tego ahu i abf

Wymiana sprzęgła z dwumasa na jednomas a efekty?

: sob cze 22, 2013 17:10
autor: slawko333
odkopie troche temat, jak wam sprawuja sie jednomasy po dluzszym uzytkowaniu, przewalilem rozne fora i opinie sa rozne, duzo ludzi odczuwa dyskomfort z uzytkowania jednomasy, szarpania przy ruszaniu, szarpania przy przyspieszaniu z nizszych obrotow, telepawki budy przy ruszaniu, uzytkuje mk4 tdi ahf z dwumasem, jezdze tez mk3 1z z jednomasem , aaz ze sprzeglem z 1z, i nieodczuwam zadnych telepan, drgan itp, jedyna roznica jaka zauwazylem to to ze niezaleznie od obrotow, jesli szybko puszcze lub dodam gazu to na jednomasie jest odczuwalne lekkie szarpniecie, ale podejrzewam z tego wzgledu ze 1z ma juz 450tys i sprzeglo pewnie juz sporo przeszlo, na dwumasie nieczuc tego w takim stopniu, przygotowuje sie na wymiane dwumasy jesli padnie, i teraz niewiem , czy mk4 z jednomasa rzeczywiscie tak pracuje, bo jesli jednomas mialby chodzic tak jak w mk3 to ja problemu niewidze

Wymiana sprzęgła z dwumasa na jednomas a efekty?

: wt lip 30, 2013 14:20
autor: Przemula
koledzy ja rok temu zmieniałem w swoim ARL 150KM cały komplet dwumasa sachsa i już słysze jakieś niepokojące odgłosy jak podjeżdzam gdzieś lub ruszam delikatnie na półsprzęgle to słysze jak blaszki się o siebie tłuką , telepią . A dałem za kpl 2200 zł ;/ jeszcze poność moge spróbować odpowietrzyć na wysprzęgliku bo na forum mi doradzili że może po prostu przypowietrzone jest . Ale no nie ukrywam że go oszczędzałem jakoś specjalnie . CZy to prawda że ja się ma taki spory momęt obrotowy to dwumas długo nie pociągnie , zastanawiam się przyszłościowo nad założeniem jednomasu jeśli będzie taka konieczność robienia sprzęgła .

Wymiana sprzęgła z dwumasa na jednomas a efekty?

: wt lip 30, 2013 17:52
autor: wesol
w PD nie poleca sie jednomasu. Raz ze raczje slabawe sprzeglo bedzie to drogie no i halasuje strasznie. Trzeba bylo zalozyc dwumas i sprzeglo od sharana btb

Re: Wymiana sprzęgła z dwumasa na jednomas a efekty?

: śr lip 31, 2013 07:25
autor: Przemula
wesol pisze:w PD nie poleca sie jednomasu. Raz ze raczje slabawe sprzeglo bedzie to drogie no i halasuje strasznie. Trzeba bylo zalozyc dwumas i sprzeglo od sharana btb
yhyy nie wiedziałem że wkładają dwumasa z pod sharana . a co to btb? i że to podchodzi bez problemu ? to pewnie jeszcze więcej kosztuje jak dedykowane schasa

Wymiana sprzęgła z dwumasa na jednomas a efekty?

: śr lip 31, 2013 13:26
autor: wesol
jest na forum opisane co i jak od wielu lat. Zestaw caly od sharana asz albo btb ale lucasa.

Pany mam male pytanko. Otóz wczoraj w swoim sharanie AUY wytargalem skryznie w celu wymiany wysprzeglika, uszczelniacza walu oraz dwumasy bo mialem w dobrym stanie od takiego tez silnika czyli jest to dwumas tkai sam jak w golfie ASZ ARL. Wyciagam skryznie a tu zonk bo zamach w moim AUY to zamach sachsa od sharana ASZ BTB czyli ten mocniejszy. Na wysprzegliku jest data i widac ze jest zgodna z data produkcji auta a nawet wczeniejsza czyli wysprzegik ori firmy INA. Gdzie znajde jakies kodowanie na dwumasie by rozszyfowac date produkcji. Czyzby ktos wymienil w niemcowni DM na ten mocniejszy?? Czy moze VAG poczatkowo wsadzal do pierwszych SGA ten mocniejszy DM. Wiem ze etka podaje ze mocniesze byly w ASZ I BTB ale moze vag bal sie na poczatku ze duza buda i ciezka a ja mam sharancze z pierwszych miesiecy jak wprowadzono to auto na rynek.