Strona 2 z 3

: śr lis 25, 2009 22:34
autor: cowboy
Adamm pisze:masz blisko mozesz pojsc zapytac czy kolo odelza i wywaza bez walu :P
to co mam wyciągac wał z silnika :) Adam przeciez do tego co piszesz trzeba odkręcić korbowody :P

: śr lis 25, 2009 23:53
autor: Adamm
cowboy, wiem, ale tak mi powiedzieli fachowcy, ze nie podejma sie wywazania bez walu

: czw lis 26, 2009 01:06
autor: arwam
cowboy pisze:Adam przeciez do tego co piszesz trzeba odkręcić korbowody :P

cowboy, nie tylko korbowody.

wystarczy że dorwiesz jaki kolwiek wał od silnika 1.9 lub 2.0 nie koniecznie Diesla

: czw lis 26, 2009 12:25
autor: kozak
Wywazac nie musze, bo moge miec juz wywazone, tylko pytanie czy da to jakies odczuwalne zmiany w aucie ? teraz mam turbo gt 18/20 ale w przyszlosci planuje cos wiekszego wiec dobrze by bylo zeby auto lepiej sie zbieralo z dołu.

: czw lis 26, 2009 13:11
autor: arwam
kozak pisze:tylko pytanie czy da to jakies odczuwalne zmiany w aucie ?
będzie auto lepiej się zbierać na pierwszych dwóch biegach ale będzie się sprzęgło szybciej zużywać jesli będziesz jeździł w dolnych obrotach i może mieć ciut mniejszy moment obrotowy

: czw lis 26, 2009 18:53
autor: rav_tdi
[/b]
Włochaty pisze:nic straszengo sie nie dzialo, tylko pod gorke trzeba bylo redukowac jak sie chcialo na niski obrotach wjechac
- dokładnie tak jak piszesz, takie są minusy zelżonego koła, czyli jakby nie było dynamika spada!! :crazy: I tak samo dzieje się podczas zmiany dwumasa na 1masa.
arwam pisze:ale będzie się sprzęgło szybciej zużywać jesli będziesz jeździł w dolnych obrotach i może mieć ciut mniejszy moment obrotowy
- dokładnie tak!!

Oczywiście są na tym forum, którzy uznają to za głupote i twierdzą, że takie coś nie ma miejsca w prawach fizyki :grin: :kac:

: czw gru 03, 2009 20:00
autor: arwam
rav_tdi pisze:- dokładnie tak jak piszesz, takie są minusy zelżonego koła, czyli jakby nie było dynamika spada!!
rav_tdi pisze::crazy: I tak samo dzieje się podczas zmiany dwumasa na 1masa.
czy miałeś już takie zmiany za sobą?

: sob gru 05, 2009 16:40
autor: rav_tdi
arwam pisze:czy miałeś już takie zmiany za sobą?
-

Tak dokładnie, odelżanie miało miejsce w benzynie 1.8 i stracił na dynamice, ale za to z dołu się świetnie zbierał

A z dwumasa przeszedłem na g60 i też stracił na dynamice, czyli np. jadąc pod górke powiedzmy 120km/h na 5tym biegu w 4os. ciężej podjeżdża, a na cieższym kole sztywnym, lub dwumasie zdecydowanie łatwiej mu to przychodzi!!

Ale oczywiście mody poszły dalesze :grin: - wtryski, turbina, FMIC, soft, itp. i nic już nie zauważam odnośnie elastyczności, ale gdy wsio było org. i zmieniłem to sprzęgło to było widać strate na dynamice! :grrr:

: sob gru 05, 2009 20:01
autor: morfeusz86r
morfeusz86r pisze:można przetoczyć żeby lepiej tarcza zgrywała sie z kołem, lepiej przenosiła moment
tutaj fotki
Obrazek Obrazek

: ndz gru 06, 2009 01:14
autor: tomek08
Witam, gdzieś czytałem, że po zmianie na jedno mas lepiej reaguje na gaz, ale co tam później się dzieje to nie wiem. Kiedyś sam miałem odelżone o jakieś 1,5kg i była za**** różnica tyle, że w benzynie. Do fiata 125p taty włożyłem o 1kg lżejsze i z niskich obrotów jest różnica. Jeśli chodzi o diesla to niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą. Pozdrawiam

: ndz gru 06, 2009 23:26
autor: Włochaty
tutaj zdjecie zamachowca z 1z, nie rzbe chyba opisywac ktore jest odelzone? :jezor: :grin:


Obrazek

: pn gru 07, 2009 15:28
autor: tomek08
Witam,
Włochaty pisze:tutaj zdjecie zamachowca z 1z, nie rzbe chyba opisywac ktore jest odelzone? :jezor: :grin:
, ajaka jest różnica w przyspieszaniu i jeździe? Pozdrawiam.

: pn gru 07, 2009 15:40
autor: wesol
Cos wam powiem. Na uczelni powiedziano mi kiedys, ze sprzeglo to wzmacniacz momentu obrotowego. Jak sobie ktos tak dobrze pomysli po co jest sprzeglo i jakie ma zadanie i przesledzi tak krok po kroku co sie dziej jak wciskamy sprzeglo i potem popuszczamy i dlaczego silnik nie gasnie jak ruszamy na polsprzegle to zrozumie cala istite rzeczy. Teraz dodajmy do tego kolo zamachowe i jego role- czyli tez wzmocnienie momentu do tego jeszcze druga role jaka jest wyrownowazenie pracy silnika, wytlumienie jego nerwowej pracy( szarpniecia spowodowane kazda detonacja w cylindrze) to rozumiemy ze zamach musi byc ciezki. Negatywne skutki zamachu to to ze szybciej nam beda leciec poduszki na silniku, panewki na wale glownym, nerwowa praca na biegu jalowym silnika a nawet problemy z odpaleniem auta( zaklucenie dla rozrusznika oraz silnika). Wiem ze sie odciążało zamachy w benzynach zeby szybciej sie silnik wkrecal na obroty ale w dieslu to raczje nie ma sensu zwlaszcza w codziennej jezdzie. Zamach to jest akumulator momentu obrotowego.

: pn gru 07, 2009 19:41
autor: rav_tdi
wesol pisze:Cos wam powiem. Na uczelni powiedziano mi kiedys, ze sprzeglo to wzmacniacz momentu obrotowego. Jak sobie ktos tak dobrze pomysli po co jest sprzeglo i jakie ma zadanie i przesledzi tak krok po kroku co sie dziej jak wciskamy sprzeglo i potem popuszczamy i dlaczego silnik nie gasnie jak ruszamy na polsprzegle to zrozumie cala istite rzeczy. Teraz dodajmy do tego kolo zamachowe i jego role- czyli tez wzmocnienie momentu do tego jeszcze druga role jaka jest wyrownowazenie pracy silnika, wytlumienie jego nerwowej pracy( szarpniecia spowodowane kazda detonacja w cylindrze) to rozumiemy ze zamach musi byc ciezki. Negatywne skutki zamachu to to ze szybciej nam beda leciec poduszki na silniku, panewki na wale glownym, nerwowa praca na biegu jalowym silnika a nawet problemy z odpaleniem auta( zaklucenie dla rozrusznika oraz silnika). Wiem ze sie odciążało zamachy w benzynach zeby szybciej sie silnik wkrecal na obroty ale w dieslu to raczje nie ma sensu zwlaszcza w codziennej jezdzie. Zamach to jest akumulator momentu obrotowego.
Szkoda żeś sie nie wypowiadał wcześniej w pewnym temacie o kole zamachowym właśnie!!(który właściwie admin usunął) Bo jak ja napisałem co zauważyłem z doświadczenia po zmianie z dwumasa na lzejszy 1Z/PG, to "mistrze" napisali że same absurdy opowiadam, że to głupota, że nie spada elastyczność itp:crazy:
Pisałem nawet o tym, że po co w takim razie montują takie dużo koła zamachowe w tirach, gdzie głównie chodzi o NM i elastyczność, o podjeżdżaniu pod górke w 5os. na 5tym biegu, itp.