Strona 2 z 3

: śr paź 28, 2009 20:53
autor: andrew.zbyrko
ss-design, zalej syntetykiem, tymbardziej że jeszcze masz dłubnięty motor,
mariachi pisze:i temp przy ostrzejszej jeździe trochę przekracza 100
W wyjątkowych przypadkach 110 ale to chyba normalne.
Wie ktoś jaka jest wmiarę bezpieczna temp oleju dla motul 5w40 x-cess? w porywach do 120 st może być?? (rzadko ale sie zdaża)

: śr paź 28, 2009 22:01
autor: ss-design
arwam pisze:ss-design,

nie ma czegoś takiego jak pora na minerał.
jeśli nie połyka Ci oleju to zalewaj syntetykiem i ma być dobrze.

nie ma droższej oszczędności niż oszczędność na oleju
tu nie chodzi o cene Nie dbam o nią jak bedzie kosztować 300zł a bedzie si to tak ma być i ch.... tylko czy po przejściu z półsyntetyka na pełen syntetyk nic się nie stanie

: śr paź 28, 2009 22:18
autor: souler
a co ma sie stac? no poowiadaj nam "prawd" pana heńka, poopowiadaj bom ciekaw. 5w50 lej i przestan marudzic.

5w40 i 130 stopni wytrzyma. wiecej tez, ale to juz zalezy od stanu motorowni. w jednym heblu smarowanie straci sie przy 120, w innym przy 150. zycie

: śr paź 28, 2009 22:28
autor: ss-design
souler pisze:a co ma sie stac? no poowiadaj nam "prawd" pana heńka, poopowiadaj bom ciekaw. 5w50 lej i przestan marudzic.

5w40 i 130 stopni wytrzyma. wiecej tez, ale to juz zalezy od stanu motorowni. w jednym heblu smarowanie straci sie przy 120, w innym przy 150. zycie
nie bede nic opowiadał tylko pytam to chyba normalne

: śr paź 28, 2009 22:45
autor: souler
dostales juz kilka odpowiedzi. chcesz szybko jezdzic, musi byc dobre smarowidlo. nawet moj stary dzik jezdzi na syntetyku. nie ma sie czego bac, bo roznice zobaczysz po pierwszym odpaleniu. bedzie pan zadowolooonyyyy...

: śr paź 28, 2009 23:15
autor: ss-design
souler pisze:dostales juz kilka odpowiedzi. chcesz szybko jezdzic, musi byc dobre smarowidlo. nawet moj stary dzik jezdzi na syntetyku. nie ma sie czego bac, bo roznice zobaczysz po pierwszym odpaleniu. bedzie pan zadowolooonyyyy...
skoro tak mówisz to tak zrobie a jeśli nie wyjdzie to na dobre to z reklamacją uderzam do ciebie hehe :pub:

: czw paź 29, 2009 00:37
autor: andrew.zbyrko
souler pisze:5w40 i 130 stopni wytrzyma. wiecej tez, ale to juz zalezy od stanu motorowni. w jednym heblu smarowanie straci sie przy 120, w innym przy 150. zycie
souler, 5w50 wniesie dużo w te wyższe temp.? czy nie ma sensu i zostać przy 5w40?
sory za małe OT

: czw paź 29, 2009 09:31
autor: souler
5w50 wytrzyma wyzsza temp, tzn. ma wyzszy wspolczynnik lepkosci, dzieki czemu mozesz go zagrzac do wiekszej temp bez utraty smarowania. w50 mozna podgrzac o jakies 10-15 st. wiecej, aby jego lepkosc zrownala sie z w40.

sam narazie smigam na 5w40 i wiem, ze nie dam rady go przegrzac, bo nie katuje auta. czasem zakrece nim pod 5 tys i to wszystko. musialbym jechac 160 przez kilkadziesiat kilometrow, wtedy oliwa powiedziałaby - ja wychodze.

natomiast troche z ciekawosci nastepnym razem skusze sie chyba na 5w50. co mi szkodzi :bajer:

: czw paź 29, 2009 09:41
autor: andrew.zbyrko
souler pisze:5w50 wytrzyma wyzsza temp, tzn. ma wyzszy wspolczynnik lepkosci, dzieki czemu mozesz go zagrzac do wiekszej temp bez utraty smarowania. w50 mozna podgrzac o jakies 10-15 st. wiecej, aby jego lepkosc zrownala sie z w40.
Dzięki, o to mi chodziło :bigok:

: czw paź 29, 2009 13:52
autor: Rapix
Panowie temperatury oleju dużo zależą od użytkowania auta dla jednego katowanie to jechać 180, a dla drugiego to jechać 230 i stąd też biorą się u jednego max temperatury 100, a u drugiego 120... generalnie jak się ostrzej jeździ lać pełen syntetyk i nie patrzeć na to że trzeba dolewać....

: czw paź 29, 2009 14:03
autor: andrew.zbyrko
Rapix pisze:Panowie temperatury oleju dużo zależą od użytkowania auta dla jednego katowanie to jechać 180, a dla drugiego to jechać 230 i stąd też biorą się u jednego max temperatury 100, a u drugiego 120
wiadomo
Rapix pisze:generalnie jak się ostrzej jeździ lać pełen syntetyk i nie patrzeć na to że trzeba dolewać
No właśnie czy przy tych temp syntetyk 5w40 jeszcze daje rade? bo 10w60 to już chyba przesada, co myślicie?

: czw paź 29, 2009 14:14
autor: Rapix
myślę że spokojnie da rade 5w40 chyba że wyjątkowo upalasz auto to 10w60

: pt paź 30, 2009 18:37
autor: kasztan_TDI
koledzy mam pytanko, jeżdze dotychczas na MOBIL 1 ale jakos nie przekonuje mnie ten olej ;/ tyle podrobek na rynku nie dosc ze juz z Mobil 1 = made in poland :/

Nie wiem na ktory sie zdecydować, wiekszosc poleca MOTULA tyle ze to najprostszy jednak... Valvoline moze mi ktos powiedziec jakich to produkcji oleje :) ?

1. http://www.allegro.pl/item789422547_mot ... ml#gallery

2. http://www.allegro.pl/item788840955_ole ... ml#gallery

: pt paź 30, 2009 18:51
autor: golfer_1984
kasztan_TDI, pierwszy made in france