Wie ktoś jaka jest wmiarę bezpieczna temp oleju dla motul 5w40 x-cess? w porywach do 120 st może być?? (rzadko ale sie zdaża)mariachi pisze:i temp przy ostrzejszej jeździe trochę przekracza 100
W wyjątkowych przypadkach 110 ale to chyba normalne.
Jaki olej do 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
ss-design, zalej syntetykiem, tymbardziej że jeszcze masz dłubnięty motor,
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
tu nie chodzi o cene Nie dbam o nią jak bedzie kosztować 300zł a bedzie si to tak ma być i ch.... tylko czy po przejściu z półsyntetyka na pełen syntetyk nic się nie staniearwam pisze:ss-design,
nie ma czegoś takiego jak pora na minerał.
jeśli nie połyka Ci oleju to zalewaj syntetykiem i ma być dobrze.
nie ma droższej oszczędności niż oszczędność na oleju
2013-xxxx Golf cabrio mk3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=519855
2011 Nissan sunny n13 gti 268KM/340Nm et13,8 dajtki 2011 (zezłomowany)
2008-2010 Golf cabrio mk3 tdi 178KM/365Nm powered by soft-car et 15,3 lublin 2010 (sprzedany)
2011 Nissan sunny n13 gti 268KM/340Nm et13,8 dajtki 2011 (zezłomowany)
2008-2010 Golf cabrio mk3 tdi 178KM/365Nm powered by soft-car et 15,3 lublin 2010 (sprzedany)
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
a co ma sie stac? no poowiadaj nam "prawd" pana heńka, poopowiadaj bom ciekaw. 5w50 lej i przestan marudzic.
5w40 i 130 stopni wytrzyma. wiecej tez, ale to juz zalezy od stanu motorowni. w jednym heblu smarowanie straci sie przy 120, w innym przy 150. zycie
5w40 i 130 stopni wytrzyma. wiecej tez, ale to juz zalezy od stanu motorowni. w jednym heblu smarowanie straci sie przy 120, w innym przy 150. zycie
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 22:19 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
nie bede nic opowiadał tylko pytam to chyba normalnesouler pisze:a co ma sie stac? no poowiadaj nam "prawd" pana heńka, poopowiadaj bom ciekaw. 5w50 lej i przestan marudzic.
5w40 i 130 stopni wytrzyma. wiecej tez, ale to juz zalezy od stanu motorowni. w jednym heblu smarowanie straci sie przy 120, w innym przy 150. zycie
2013-xxxx Golf cabrio mk3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=519855
2011 Nissan sunny n13 gti 268KM/340Nm et13,8 dajtki 2011 (zezłomowany)
2008-2010 Golf cabrio mk3 tdi 178KM/365Nm powered by soft-car et 15,3 lublin 2010 (sprzedany)
2011 Nissan sunny n13 gti 268KM/340Nm et13,8 dajtki 2011 (zezłomowany)
2008-2010 Golf cabrio mk3 tdi 178KM/365Nm powered by soft-car et 15,3 lublin 2010 (sprzedany)
skoro tak mówisz to tak zrobie a jeśli nie wyjdzie to na dobre to z reklamacją uderzam do ciebie hehesouler pisze:dostales juz kilka odpowiedzi. chcesz szybko jezdzic, musi byc dobre smarowidlo. nawet moj stary dzik jezdzi na syntetyku. nie ma sie czego bac, bo roznice zobaczysz po pierwszym odpaleniu. bedzie pan zadowolooonyyyy...
2013-xxxx Golf cabrio mk3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=519855
2011 Nissan sunny n13 gti 268KM/340Nm et13,8 dajtki 2011 (zezłomowany)
2008-2010 Golf cabrio mk3 tdi 178KM/365Nm powered by soft-car et 15,3 lublin 2010 (sprzedany)
2011 Nissan sunny n13 gti 268KM/340Nm et13,8 dajtki 2011 (zezłomowany)
2008-2010 Golf cabrio mk3 tdi 178KM/365Nm powered by soft-car et 15,3 lublin 2010 (sprzedany)
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
souler, 5w50 wniesie dużo w te wyższe temp.? czy nie ma sensu i zostać przy 5w40?souler pisze:5w40 i 130 stopni wytrzyma. wiecej tez, ale to juz zalezy od stanu motorowni. w jednym heblu smarowanie straci sie przy 120, w innym przy 150. zycie
sory za małe OT
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
5w50 wytrzyma wyzsza temp, tzn. ma wyzszy wspolczynnik lepkosci, dzieki czemu mozesz go zagrzac do wiekszej temp bez utraty smarowania. w50 mozna podgrzac o jakies 10-15 st. wiecej, aby jego lepkosc zrownala sie z w40.
sam narazie smigam na 5w40 i wiem, ze nie dam rady go przegrzac, bo nie katuje auta. czasem zakrece nim pod 5 tys i to wszystko. musialbym jechac 160 przez kilkadziesiat kilometrow, wtedy oliwa powiedziałaby - ja wychodze.
natomiast troche z ciekawosci nastepnym razem skusze sie chyba na 5w50. co mi szkodzi
sam narazie smigam na 5w40 i wiem, ze nie dam rady go przegrzac, bo nie katuje auta. czasem zakrece nim pod 5 tys i to wszystko. musialbym jechac 160 przez kilkadziesiat kilometrow, wtedy oliwa powiedziałaby - ja wychodze.
natomiast troche z ciekawosci nastepnym razem skusze sie chyba na 5w50. co mi szkodzi
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 09:33 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Dzięki, o to mi chodziłosouler pisze:5w50 wytrzyma wyzsza temp, tzn. ma wyzszy wspolczynnik lepkosci, dzieki czemu mozesz go zagrzac do wiekszej temp bez utraty smarowania. w50 mozna podgrzac o jakies 10-15 st. wiecej, aby jego lepkosc zrownala sie z w40.
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
wiadomoRapix pisze:Panowie temperatury oleju dużo zależą od użytkowania auta dla jednego katowanie to jechać 180, a dla drugiego to jechać 230 i stąd też biorą się u jednego max temperatury 100, a u drugiego 120
No właśnie czy przy tych temp syntetyk 5w40 jeszcze daje rade? bo 10w60 to już chyba przesada, co myślicie?Rapix pisze:generalnie jak się ostrzej jeździ lać pełen syntetyk i nie patrzeć na to że trzeba dolewać
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
-
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:04
koledzy mam pytanko, jeżdze dotychczas na MOBIL 1 ale jakos nie przekonuje mnie ten olej ;/ tyle podrobek na rynku nie dosc ze juz z Mobil 1 = made in poland :/
Nie wiem na ktory sie zdecydować, wiekszosc poleca MOTULA tyle ze to najprostszy jednak... Valvoline moze mi ktos powiedziec jakich to produkcji oleje ?
1. http://www.allegro.pl/item789422547_mot ... ml#gallery
2. http://www.allegro.pl/item788840955_ole ... ml#gallery
Nie wiem na ktory sie zdecydować, wiekszosc poleca MOTULA tyle ze to najprostszy jednak... Valvoline moze mi ktos powiedziec jakich to produkcji oleje ?
1. http://www.allegro.pl/item789422547_mot ... ml#gallery
2. http://www.allegro.pl/item788840955_ole ... ml#gallery
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 18:38 przez kasztan_TDI, łącznie zmieniany 1 raz.
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
kasztan_TDI, pierwszy made in france
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości