Strona 2 z 3

: ndz wrz 20, 2009 15:36
autor: Michal_wk
1. Turbo regenerowane to dobry wybor?
2. tez tak uwazam ;)
3. silnik w stanie bdb zadnych oznak zniszczenia zuzycia suchy a sprzeglo bedzie do wymiany mam juz upatrzone nowiutkie sachsa tylko czekam jeszce ze 3tys km zeby to sie rozpadlo ;)

Witam w temacie i dziekuje za pomoc ;)

: ndz wrz 20, 2009 15:41
autor: pawel99
Kolego też szukam turbo od arl, ponieważ zamierzam przeprowadzić małe modyfikacje. Regenerowana to loteria, jak trafi się dobra to pojeździsz, nowa w aso to wydatek około 4 tyś. Jakie sprzęgło masz na oku? Jak od vr6 to wytrzyma dużo mocy :grin:

: ndz wrz 20, 2009 15:49
autor: Michal_wk
Myslalem o tym od ASZ-a czy to nie jest dobry wybor ;)? nie zalezy mi na jakiejs ogromnej mocy ale chcialbym zeby mial tak ok 150-160km.

: ndz wrz 20, 2009 15:51
autor: pawel99
Zależy jaką skrzynie masz 5 czy 6 biegową? Jeżeli 5 biegową to ci od ASZ nie podejdzie, pozostaje od vr6 albo g60

: ndz wrz 20, 2009 16:09
autor: Michal_wk
rzeczywiscie :/ mam 5 a standardowa od atd nie wytrzymalaby?

: ndz wrz 20, 2009 16:19
autor: pawel99
Jak założysz nowe sprzęgło to powinno wytrzymać około 160 koni bez upalania.
Zrób tak:
załóż turbo od arl
zamontuj fmic
wytnij katalizator
program
możesz liczyć na 160-170 bezpiecznie dla silnika
Powiem Ci że jak tak planuje u siebie.

: ndz wrz 20, 2009 16:24
autor: Michal_wk
co to ten program?? i do tych 160-170km co mowisz wystarczy standardowe sprzeglo od atd??

: ndz wrz 20, 2009 16:28
autor: pawel99
Program to chip. Sprzęgło powinno wystarczyć ale reki sobie uciąć nie dam. Jak na dole nie będzie dużo momentu to powinno wystarczyć sprzęgło. Oczywiście bez ruszania na każdych światłach z piskiem :grin:

: ndz wrz 20, 2009 22:10
autor: Michal_wk
ciezko sie oprzec :D nawet przy tych 130km ;) zobaczymy moze ktos jeszcze zerknie do tego tematu i powie cos ciekawego :)

: pn wrz 21, 2009 09:59
autor: marcinvvv
Michal_wk pisze:co to ten program?? i do tych 160-170km co mowisz wystarczy standardowe sprzeglo od atd??
czy sprzeglo ci wytrzyma to zalezy od momentu. napewno jak oddasz do dobrego tunera to zrobi to tak ze nie bedziesz sie musial martwic. moment nie moze byc wysoki zaraz od samego dolu bo dwumas momentalnie ci pojdzie. tak samo nie moze byc za wysoki. ja mam ten sam problem ale moment mam na tyle niski i tak poprowadzony ze sprzeglo spokojnie daje rade. jednak musisz wiedziec ze modzony samochod to nie to samo co seria, jak bedziesz go butowal non stop to wiadome jest ze sprzeglo ci nie wytrzyma. jesli masz fundusze to znajdz skrzynie 6 w dobrym stanie. tam sprzeglo jest niemalze pancerne ;)

pozdrawiam

: pn wrz 21, 2009 11:52
autor: stania-PL
marcinvvv pisze:jesli masz fundusze to znajdz skrzynie 6 w dobrym stanie. tam sprzeglo jest niemalze pancerne
Koszt przeróbki 5 biegów na 6 biegów to kolosalny koszt

: pn wrz 21, 2009 14:31
autor: tjwasiak
Koszt przeróbki na 6 biegów to żaden koszt... I szybciutko się zwraca, jak ktoś choć trochę śmiga w trasie. Przecież nikt nie każe kupować nowego zestawu sprzęgła z kołem dwumasowym... Można znaleźć przyzwoite używane koło, czy nawet całe sprzęgło. A że nie wytrzyma ono 450Nm? No cóż... :D

Chociaż już ktoś to powiedział - bardzo mnie śmieszy jak ktoś pisze jaką moc wytrzyma sprzęgło... Ja powiem tyle że mogę wrzucić komuś soft na 100KM i sprzęgło ATD go nie wytrzyma... 100KM w zakresie 1800-5000 obrotów dla ścisłości. Dla sprzęgła ważny jest moment obrotowy i użytkownik. Tyle w temacie. Moje używane trzyma ~440Nm ale tylko jeśli ja jeżdżę - wystarczy że dam komukolwiek "po bółki do sklepu jechać" i już mam tydzień przygód pt. ślizgające się sprzęgło od 2 biegu w górę :smoke:

: pn wrz 21, 2009 21:56
autor: Michal_wk
No to juz sie dowiedzialem ze sprzeglo moc wytrzyma tylko momentu obrotowego moze juz nie zdzierzyc :) i dobry tuner by to jakos dostosowal ;) a jako ze temat nabiera rumiencow to moze ktos ma jakies inne propozycje jak zwiekszyc moc najprostrza droga ;)

: pn wrz 21, 2009 22:13
autor: Broker89
Michal_wk, pogadaj z użytkownikiem kulon-x, najlepiej kup normalne turbo od ASZ to nie będziesz musiał zmieniać intercoolera bo ten ci wytrzyma, osadzenie turbo będzie cie kosztować koła 300zł następnie leć na korektę programu. Jesteś z Wawy w Mrmotors zrobią to najlepiej poza tym mają dojścia do swoich turbosprężarek. Robocizny taniej nie mają ale robią to dobrze. Odradzam ci turbo od Arl i większych przeróbek, jeśli chcesz to zrobić oczywiście tanim kosztem, wsadzenie turbiny od ARL ciągnie za sobą zrobienie coolera ok.1000zł bez wtrysków AL-ek przyrosty będą chyba mniejsze, wymiana sprzęgła najlepiej na jednomas z Vr,wydech przelot 2,5 cala (2000zł) co by turbo miało czym oddychać, cheble też by się przydały większe.