Strona 2 z 2

: czw sie 06, 2009 23:29
autor: Rossi_PL
zabba88 pisze:Audi C4 2.5TDI AEL. Posiada ori wskaznik temp oleju. I w trasie olej potrafi miec temp 120-130 stopni i nic silnikowi sie nie dzieje.
Tak mi sie o oczy jeszcze obil wskaznik temp. oleju w serii M3 E36, wiadomo ze to benzin ale taka ciekawostka;)
Fotka zegarow

PS. Zalanie takiego 10w60 zamiast 10w40 poprawi TYLKO smarowanie w wyzszej temp., nie bedzie zadnych klopotow w zime?
Jak np. mamy virusika w aucie to olej wymieniac max co ile ? 8tys km ?

: czw sie 06, 2009 23:44
autor: paweloli007
znajomy pracujący w tune Up polecił mi żeby zalać po prostu Motula specyfic 505.01 5w40 mówi że w dłubniętych tdi sie sprawdza... i chyba tak zrobie...

: pt sie 07, 2009 00:34
autor: Passat944
Rossi_PL pisze:Jak np. mamy virusika w aucie to olej wymieniac max co ile ? 8tys km ?
Myślę, że to bardziej zależy od tego w ile czasu zrobisz te 8 tys i w jakich warunkach. Ja tam więcej jeździłem w trasie, mało zimnych startów więc olej wymieniam co 10 tys (Motul X-Cess 5W40). Jak ktoś jeździ więcej po mieście i ma dużo zimnych startów silnika to chyba lepiej wymienić trochę wcześniej ale chyba nie ma jakiejś reguły.

Jeśli chodzi o temperaturę na tym oleju to przy normalnej jeździe po mieście mam 90-94 stopnie, na trasie do 130 też podobnie. Przy prędkościach rzędu 160-200 idzie już ponad 100, maksymalnie miałem 110 bo do większej temperatury nie dopuszczałem. Są to wskazania wg. MFA czyli pewnie jakbym miał czujnik w misce byłoby więcej.

Przy teraźniejszej wymianie myślałem nad jakimś 10W60 ale jakoś odpuściłem bo ponoć gorzej smarują poniżej 70 stopni.

: pt sie 07, 2009 10:44
autor: andrew.zbyrko
Passat944 pisze:Przy teraźniejszej wymianie myślałem nad jakimś 10W60 ale jakoś odpuściłem bo ponoć gorzej smarują poniżej 70 stopni.
Złotym środkiem wydaje się być 5w50 np. valvoline i u siebie chyba taki zaleje.
u siebie podczas katowania miałem temp 115, zdarzyło się nawet pod 120 przez chwile, a olej to motul x-cess 5w-40 - a silnik nadal żyje i ma sie dobrze:]