Strona 2 z 2

: śr gru 09, 2009 18:17
autor: cowboy
t0mal pisze:Chodziło mi o to, że taki układ jest odporniejszy na kilogramy sadzy z td, no i sterowany jest ciśnieniem, nie podciśnieniem.
proponujesz VGT - czyli zmienną geometrię - czyli pierścień - czyli sterowanie podcisnieniem gruszki która wciąga sztangę

nadcisnieniem jest sterowany wastegate - zawór upustowy w turbinach bez zmiennej geometrii

: sob gru 12, 2009 23:29
autor: arwam
cowboy,

nie tylko WG jest sterowane za pomocą podciśnienia; również VTG jest sterowane ciśnieniem choć również można stosować podciśnienie.
bodajże o ile dobrze pamiętam to w Alfie 156 2.4 turbo jest VNT i jest sterowane CIŚNIENIOWO

a VTG z tego co wiem w większości przypadków jest jednak ciśnieniem sterowane

: ndz gru 13, 2009 18:08
autor: goodhope
arwam pisze: bodajże o ile dobrze pamiętam to w Alfie 156 2.4 turbo jest VNT i jest sterowane CIŚNIENIOWO

a VTG z tego co wiem w większości przypadków jest jednak ciśnieniem sterowane
źle pamiętasz.
Żadna alfa nie posiadała vtg sterowanego ciśnieniowo.
W większości przypadków, a właściwie chyba wszystkich jakie znam sterowane jest podciśnieniowo.

: ndz gru 13, 2009 18:46
autor: arwam
goodhope,

o alfie mówiłem że posiadała VNT sterowane ciśnieniowo a nie VTG bo tego raczej w osobówkach się nie stosuje

: ndz gru 13, 2009 21:00
autor: goodhope
oczywiście mowa o VGT nazywane także VNT oraz VTG

nie zmienia to faktu, że każda alfa (diesel zgodnie z kategorią w jakiej ten post jest jak sądzę) z jakkolwiek nazywaną zmienną geometrią ma sterowanie podciśnieniowe.
Zawór zwykle montowany na obudowie wentylatora chłodnicy.

: ndz gru 13, 2009 23:59
autor: arwam
goodhope,

VTG a VNT to dwa różne rozwiązania które dają podobny efekt.
VNT ma jako elementy sterujące zastosowane kierowniczki a w VTG jest przesówny pierścień którym zmieniamy prześwit szczeliny spalinowej

: pn gru 14, 2009 00:46
autor: t0mal
Dokładniej to chodzi o systemy Holset-VGT i Garrett-VNT

: pn gru 14, 2009 10:58
autor: goodhope
arwam pisze:goodhope,

VTG a VNT to dwa różne rozwiązania które dają podobny efekt.
VNT ma jako elementy sterujące zastosowane kierowniczki a w VTG jest przesówny pierścień którym zmieniamy prześwit szczeliny spalinowej
no widzisz, a ty swoje ;).
Ja tylko zasugerowałem, że nie można narzucać swojego toku rozumowania w nazewnictwie co do rozwiązania, które każdy nazywa sobie dowolnie.

Anglojęzyczna nazwa zmiennej geometrii turbiny to

Variable Turbine Geometry.

Anglojęzyczna nazwa turbosprężarki o zmiennej geometrii to
Variable Geometry Turbocharger.

Dlatego składnia zdania : Posiadam turbo z VTG sterowanym pod ciśnieniowo

oraz:
Posiadam VGT sterowane pod ciśnieniowo.
wydają się być równoznaczne.

wniosek: VNT=VTG. Wcale nie chodzi tu o rozwiązanie techniczne, ale o skrót jakim określa się charakterystykę sprężarki.

: pn gru 14, 2009 21:51
autor: arwam
goodhope,

myślę że nie ma się co za słówka łapać.
ale fakt fakt faktem VNT i VTG to nie to samo choć efekt jest podobny

: śr sty 06, 2010 00:04
autor: tomoff
mały off topic
który kolektor najlepszy pod turbine od BRD (czy nie ma różnicy i kazdy od starego poprzecznego tdi-ka pasuje ) silnik bedzie tez poprzecznie

: śr sty 06, 2010 00:15
autor: Adamm
tomoff, ja mam kolektor od AFNa pasuje idealnie