hamowane na obciążeniu - przyjrzyj sie podziałce a hamownia jest bliźniacza do Witkowej w Wawie.Jest spory zapas paliwa (5mg). Cudów nie ma jeśli auto mi na to nie pozwala.sagon pisze:Już gdzieś było o charakterystykach krzywych momentu z tej hamowniwahrocker pisze:pięknie "poprowadzony" Nm.miodzio
Chodzi o podziałkę na osiach.Ktoś pisał,że przy takim podziale,nawet kilimandżaro,będzie wyglądało jak nizina śląska.
Na 10tce tak płasko i daleko pociągnąć niuta,to nie lada sztuka i to jeszcze na seryjnym coolerze
Czytałem,że tylko na 11tkach się tak daje,a tu proszę.
Nie,żebym się czepiał,ale co hamownia,to inne cuda wychodzą.
Zastanawiam się,jak to możliwe,że jeden przy 170ciu koniach ma 340 niuta,a drugi 360.
Przecież wartość momentu jest ściśle powiązana a wartością mocy.
Jedno jest chyba zależne od drugiego.
Jest wzór na wyliczenie momentu.Jeżeli sie nie mylę,to wygląda on tak:
moment=moc*obroty:7022
Jak hamowane na inercji,to...cowboy pisze:zdarzają sie takie rodzyny czasem ze pompa 10 i styka do 170KM na 216 przewineło sie kilka sztuk przez forum..
U mnie wyszło 380 niuta,ale krzywa wygląda jak trójkąt.
Jak szybko rośnie,tak szybko leci na łeb.
Nie ma cudów,żeby pociągnąć tak płasko i daleko na 10tce i seryjnym icku.
Samą turbiną,nawet od brd,niczego nie zdziała nawet cudotwórca.
Ale pomimo tego gratuluje wszystkim,którzy przekroczyli granice 170ciu koni na 10tkach.
AFN + turbo BRD + wtryski 216 = 172KM/344Nm
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 633
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Kontakt:
www.vagtune.pl tel. 502730289
To trzeba było napisać,a nie stawać za jego plecami i czekać,aż się wysunie przed szereg.cowboy pisze:goodhope, święta racja
miałem to samo napisać o tych wartościach max oraz dawkach..
Mądry wykład kolego goodhope, ale mimo tego wszystkiego szczerze wątpię w osiągnięcie takiej mocy,i poprowadzeniu tak momentu na seryjnym coolerze.
Ot co.Takie mam zdanie.
Nie przy takim upale w dolocie.Choćby pompa nie wiem jak lała,to temperatura zrobi swoje.
Ciekawi mnie,ile wyciągnie na tej hamowni,po tym,jak zmienił coolera na większy.
Osobiście to uważam,że mogą mieć nawet na wykresach po 175 na 10tkach,bo można to zrobić, i nie tyle softem,co...
Poddałem tylko pod wątpliwość realność tych wyników,bo wiem jak ciężko jest walczyć o każdego konia w taki upał.
Co do wzoru,to napisane jest,że jeżeli się nie mylę,ale się pomyliłem.
Nie o wzór mi jednak chodziło,tylko o cuda jakie niektóre hamownie kreślą.
Jakoś nikt,kto uzyskał tak cudowne wyniki,nie pokusił się o ich sprawdzenie na innych rolkach.
Poniekąd ich rozumiem.Po co,szkoda kasy.
Hamowane u uznanego tunera,to musi być dobrze.
Jak bywa,wiedzą tylko ci panowie i może kilku innych.Z reszta o tym już było.
I to mnie zainspirowało.
W przeciwieństwie do innych,nie boje się głośno mówić o tym co myślę,choć jak się zapewne przekonałeś,na tym forum to zakazane.
Istnieje tak jakby zmowa milczenia.A każdy bunt duszony jest w zarodku.
Trochę mnie to dziwi,bo to jakby nie patrzeć forum motoryzacyjne i gdzie jak gdzie,ale tutaj takie wątki można,a nawet trzeba poruszać.
Pamiętam,co było z moją osoba,po tym jak wbrew wszystkim Panom Moderatorom i Tunerom udowodniłem,że można było uzyskać tyle,a tyle po 216tkach, na seryjnej suszarce.
Wrzawa jakich mało.Mnie można było zarzucać pisanie bredni,ale innym już broń Boże.
Udzielali się najwięksi tego forum,bo światłu dziennemu ukazał się fakt,który ich bardzo zbulwersował.
Ale o tym było.
Do czego pije.
Poddaje po prostu pod wątpliwość to i owo,tak samo,jak poddawano to i owo w stosunku do mojej osoby.
Wychodzę z założenia,że mądra,merytoryczna rozmowa na takie choćby tematy,z udziałem osób które nie boja się mówić,że czarne,to czarne,ma swoje plusy.
Ale żeby była merytoryczna,trzeba by mówić prawdę,a to nie zawsze łatwe.
Pozdrawiam i gratuluję wszystkim tak wspaniałych wyników.
Co do hamowni Pana Witka,to zauważyłem,że inercja którą miał wcześniej pokazywała wszystkie górki i dołki na obu krzywych,a było ich na każdym wykresie mnogo.mirass pisze:hamowane na obciążeniu - przyjrzyj sie podziałce a hamownia jest bliźniacza do Witkowej w Wawie.
Ta obecna,rysuje tak piękne proste linie,że jak człowiek patrzy,to aż w zachwyt popada.
Zastanawiające.
Czy to wina wcześniejszych softów,może nie były tak precyzyjne jak obecne,a może samego sprzętu.A może jeszcze czegoś innego.
Z góry zaznaczam,że nic do Rogala ani jego hamowni i niekwestionowanych umiejętności nie mam.
To jasne jak słońce.
Stwierdzam jedyne zaobserwowany fakt.To wszystko.
Może ktoś,kto się w tym lepiej orientuje naukowo to wytłumaczy,bo mnie to interesuje.
Druga sprawa kolegomirass,z hamowniami i ich wynikami można robić cuda, o czym z pewnością wiesz.
I znów żeby nie było,że coś Ci zarzucam.Nie.
Stwierdzam tylko fakt,który jest tak mroczny,jak tytuł nowego batmana.
Raz jeszcze zdrówka wszystkim.
Ostatnio zmieniony wt sie 04, 2009 12:49 przez sagon, łącznie zmieniany 2 razy.
AFN 165,5@380,8
???sagon pisze: To trzeba było napisać,a nie stawać za jego plecami i czekać,aż się wysunie przed szereg.
jaki szereg, o czym Ty piszesz, czytałem temat po kolei i jak przeczytałem Twoje wywody a potem to co napisał goodhope to stwierdziłem ze nie ma co dodawać
masz jakieś problemy chyba, na tym forum można pisac wszystko..sagon pisze: Pamiętam,co było z moją osoba,po tym jak wbrew wszystkim Panom Moderatorom i Tunerom udowodniłem,że można było uzyskać tyle,a tyle po 216tkach, na seryjnej suszarce.
Wrzawa jakich mało.Mnie można było zarzucać pisanie bredni,ale innym już broń Boże.
w tym przypadku nie chodziło o seryjną suszarke tylko o max doładowanie - z tego co pamietam 1,15 Bara i moc 160KM
nikogo ten fakt nie zbulwersował, pamietam że padły jakieś zakłady ale chyba nie doszły do skutku
mnie tam nie trzeba przekonywać do niczego, sam shamowałem auto i było 136KM (doładowania 1,25 bara) wsadziłem 216 i sie pojawiło 158 KM i zawsze piszę, że moc sie bierze z paliwa..
jednak nie można patrzec tylko na wartości maks czy co jest do osiągnięcia bo trzeba pamietać o przebiegu krzywych, EGT itd
z biegem czasu dochodzi sie do wniosków że lepiej miec mniej dymu i bezpiecznie niz 5KM wiecej na wykresie, bo na ulicy i tak to często nie ma znaczenia
co do wyników to hamownia tylko pokazuje wynik modyfikacji, a mozna sobie wygladzac wykresy..
ja zawsze mówiłem że wykresy nie jeżdzą i wszystko zweryfikuje sie na drodze
Ja tam tez popieram goodhope, 'a raz ze wie co pisze a dwa to ze sie zajmuje tez tym od lat i ma doswiadczenie. Zreszta to tak jak w pradzie jest napiecie oraz natezenie z tym ze mozna zmierzyc napiecie bez obciazenia oraz napiecie z obciazeniem. Przy zrodle energi nieograniczonym sie to pomija ale gdy np jakis zasilacz teoretycznie 12V obciazymy malym odbioenikiem to bedzie dawal napiecie okolo tych 12V ( realnie powiedzmy 11V). Jesli obciazymy bardziej to napiecie spadnie duzo nizej nawet do kilku voltow. Tak samo jest z moca silnika. Poto jest wykres( przebieg mocy) by wiedziec co silnik potrafi, jaka moca dysponuje w pewnych obrotach. Dlatego silniki wielocylindrowe sa trudne do zdlawienia mimo wcale nie wysokiej mocy max. Kiedys smigalem sobie kolegi senatorem 3.0 i w zasadzie sprzeglem mozna bylo sobie strzelac a auto nie zgaslo na obrotach jalowych.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
sagon,
o co Ci chodzi?
bo zadajesz sobie trud żeby naprawdę dużo napisać, a mało w tym jest prawdy, głównie jakieś banialuki.
odnoszę wrażenie że masz jakiś problem i szukasz dziury tam gdzie jej nie ma.
sam pokazałeś że nie rozumiesz za bardzo podstaw, kiedy zacząłeś drążyć temat mocy i momentu MAXymalnego i ich zależności
napisz w prost jaki masz problem a nie owijasz w bawełnę
ps. jak widzę sam masz walnięcie z niutona 380mn i tylko 165KM więc czego ty się czepiasz???
ps2. nie odbieraj tego jako atak, po prostu ciężko mi zrozumieć o co Ci chodzi
o co Ci chodzi?
bo zadajesz sobie trud żeby naprawdę dużo napisać, a mało w tym jest prawdy, głównie jakieś banialuki.
odnoszę wrażenie że masz jakiś problem i szukasz dziury tam gdzie jej nie ma.
sam pokazałeś że nie rozumiesz za bardzo podstaw, kiedy zacząłeś drążyć temat mocy i momentu MAXymalnego i ich zależności
napisz w prost jaki masz problem a nie owijasz w bawełnę
ps. jak widzę sam masz walnięcie z niutona 380mn i tylko 165KM więc czego ty się czepiasz???
ps2. nie odbieraj tego jako atak, po prostu ciężko mi zrozumieć o co Ci chodzi
Ostatnio zmieniony wt sie 04, 2009 16:49 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.
grzegorzp,nie jest sztuką i niczym niezwykłym uzyskać wysoki moment w krótkim zakresie obrotów.Kilka mechanicznych modyfikacji i moment rośnie do 380ciu.Ale z braku czegoś innego,bardzo istotnego szybko zdycha.
Sztuką jest na czymś takim jak kolega pociągnąć tak daleko i płasko.
Przejrzałem już dziesiątki wykresów i jeszcze się z tak wspaniałą robotą na 10tce i smicu nie spotkałem.Tylko to sugerowałem i sugeruję.
To wszystko.Do tego piję.
Jak widać w naszym cudownym kraju zdarzają się rzeczy,o jakich na zachodzie można tylko pomarzyć.
Cud goni cud.
Kolega kozak na pompie 11tce,230tkach,duuużym fmicu i potężnej suszarce nie uzyskał tego,co inny kolega na 10tce i seryjnym icku.
Chodzi mi o charakterystykę krzywej momentu.
Ale to pewnie wina autka.Nie tak podatne jak tamto.
Tylko tyle i może aż tyle.
Warto zwrócić uwagę na temperaturę otoczenia.Niecałe +2 stopnie.
Sztuką jest na czymś takim jak kolega pociągnąć tak daleko i płasko.
Przejrzałem już dziesiątki wykresów i jeszcze się z tak wspaniałą robotą na 10tce i smicu nie spotkałem.Tylko to sugerowałem i sugeruję.
To wszystko.Do tego piję.
Jak widać w naszym cudownym kraju zdarzają się rzeczy,o jakich na zachodzie można tylko pomarzyć.
Cud goni cud.
Kolega kozak na pompie 11tce,230tkach,duuużym fmicu i potężnej suszarce nie uzyskał tego,co inny kolega na 10tce i seryjnym icku.
Chodzi mi o charakterystykę krzywej momentu.
Ale to pewnie wina autka.Nie tak podatne jak tamto.
Tylko tyle i może aż tyle.
Warto zwrócić uwagę na temperaturę otoczenia.Niecałe +2 stopnie.
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 21:19 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.
AFN 165,5@380,8
Fmic nie az tak duuuzy jak piszesz tylko od T5, poza tym ten wykres ktory dales jest na 216tkach...
Ostatnio zmieniony śr sie 05, 2009 21:30 przez kozak, łącznie zmieniany 1 raz.
popatrz na wartości a nie kształt krzywychsagon pisze:Kolega kozak na pompie 11tce,230tkach,duuużym fmicu i potężnej suszarce nie uzyskał tego,co inny kolega na 10tce i seryjnym icku.
Chodzi mi o charakterystykę krzywej momentu.
autko kozaka ma duzo więcej... jeszcze przy 4000 rpm ma około 310NM a 180KM ma od 3400 do 5000 rpm !!!
pasasat Kumana kręci sie niżej bo powyżej juz fizycznie pompa nie poda paliwa i podczas wiścigu mimo, że w wartosciach szczytowych dzieli ich 15 KM to dostanie od Kozaka srogie lanie
na koniec Kozak 184KM osiagnął na 216-tkach tak gwoli ścisłości
suszarka u kozaka tez nie jest potęzna tylko hybryda gt 17/20 o potencjale porównywalnym z BRD Kumana
[ Dodano: Sro Sie 05, 2009 21:35 ]
albo GT18/20 nie pamietam dokładniecowboy pisze:suszarka u kozaka tez nie jest potęzna tylko hybryda gt 17/20
To jaki problem było zrobić mniej,a płasko.
Nawet jak na 216tach,to na 11tce,a nie 10tce.
Zauważ,że mimo,iż to 11tka,to jakoś szybko moment upada,fakt,że kręci się daleko,ale dla 11tki podlać wyżej trochę paliwka,to akurat żaden wysiłek.
Wartości jakie przytoczyłeś można osiągnąć dzięki zastosowaniu takiej właśnie pompki.
To akurat mnie nie dziwi.
A mimo to,że ma 11tkę,to i tak nie trzyma się tak płasko i długo,jak na 10tce.
Widzę,że nie ma sensu dyskutować,bo mało kto łapie o co kaman.
Przeżyj kilka wykresów modów na 10tkach,to zauważysz pewną stałość w charakterystykach krzywych momentu.
Jeśli mogę doradzić,zacznij szanowny kolego od swoich.
Szacun.
Nawet jak na 216tach,to na 11tce,a nie 10tce.
Zauważ,że mimo,iż to 11tka,to jakoś szybko moment upada,fakt,że kręci się daleko,ale dla 11tki podlać wyżej trochę paliwka,to akurat żaden wysiłek.
Wartości jakie przytoczyłeś można osiągnąć dzięki zastosowaniu takiej właśnie pompki.
To akurat mnie nie dziwi.
A mimo to,że ma 11tkę,to i tak nie trzyma się tak płasko i długo,jak na 10tce.
Widzę,że nie ma sensu dyskutować,bo mało kto łapie o co kaman.
Przeżyj kilka wykresów modów na 10tkach,to zauważysz pewną stałość w charakterystykach krzywych momentu.
Jeśli mogę doradzić,zacznij szanowny kolego od swoich.
Szacun.
AFN 165,5@380,8
po co robić mniej ? to w końcu TDI musie mieć moment na dole... skoro sie nisko kręci to trzeba nadrabiac niutonem na dolesagon pisze:To jaki problem było zrobić mniej,a płasko.
jak zrobisz płasko moment to bedzie jeżdził jak benzyna n/a :green_fuck:
po co płasko... ważne żeby mieć moz w jak największym zakresie, co u Kozaka jest spełnione
tak , rzeczywiście moment leci na łeb na szyje... 185KM na 216stkach to kichaZauważ,że mimo,iż to 11tka,to jakoś szybko moment upada
kolego, mylisz pojęcia momentu i mocy... wrzucasz wykresy co do których nie masz pojęcia na jakim setupie są... poatrzysz na kreske momentu nie korelując tego z osią na której są NM i potem sie dziwisz że mało kto jarzy o co Ci chodzi ?sagon pisze:Widzę,że nie ma sensu dyskutować,bo mało kto łapie o co kaman.
dzieki za radePrzeżyj kilka wykresów modów na 10tkach,to zauważysz pewną stałość w charakterystykach krzywych momentu.
Jeśli mogę doradzić,zacznij szanowny kolego od swoich.
ale ja nie mam zamiaru onanizowac się nad kreskami na papaierze
mała przeróbka wykresu Kozaka dla zwolenników całkowicie płaskich przebiegów momentu w TDI
jako żywo jak benzyna n/a....
stawają teraz 2 takie same auta i to z płaskim przebiegiem momentu dostaje lanie az miło
nie przesadzajmy juz z tym płaskim momentem, wystarczy ze sterownik hamowni dobiera 2x za dużą skale na osi NM
jako żywo jak benzyna n/a....
stawają teraz 2 takie same auta i to z płaskim przebiegiem momentu dostaje lanie az miło
nie przesadzajmy juz z tym płaskim momentem, wystarczy ze sterownik hamowni dobiera 2x za dużą skale na osi NM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości