Strona 2 z 4

: sob lip 04, 2009 12:33
autor: souler
a jesli ktos ma ochote na ciekawe buczenie to powinien ostatni odcinek wydechu 1-1.5m zrobic wiekszej srednicy niz reszta. efekt zadowalajacy przynajmniej u mnie. w moim siedzi specyficzny wydech, bo od suszarki leci 50mm, zamiast kata jest rura, potem srodkowy tlumik fabryczny i do konca rura 55mm. jak sie zbiera z niskich to potrafi zrobic kilka decybeli halasu. wraz ze wzrostem obr dzwiek zanika. przy lekkim gazie jest cichutko, takze absolutnie zadnego dyskomfortu.

: pt sie 14, 2009 19:37
autor: tomec 1984
zwiękaszanie srednicy wydechyu w tdi jest nie wskazane
lepiej wywal wszystko tylko zostaw ostatni tłumik

: pt sie 14, 2009 22:09
autor: morfeusz86r
tomec 1984 pisze:zwiękaszanie srednicy wydechyu w tdi jest nie wskazane
???????????????? że co

: pt sie 14, 2009 22:16
autor: tomec 1984
kiedys trafiła mi się jakas gazetka o tuningu i ktos tam przedstawiał ten problem ze jakk zwiekszy się srednice wydechu w tdi to traci moment obrotowy

dokładnie nie pamiętam ale jak znajde ta gazete to przepisze słowo w słowo i wyjasni się wszystko oki


pozdro

: sob sie 15, 2009 07:41
autor: Broker89
tomec 1984, to nie wiem co ty za gazety czytasz :chytry: turbo ma lepszy oddech przy zwiększonej średnicy a jak jeszcze zrobisz korektę softu to w ogóle jest miód malina

: sob sie 15, 2009 15:25
autor: tomec 1984
tez tak mysle im wieksza srednica wydechu tym mniejszy opór spalin i tym lepiej
ale tam własnie pisali odwrotnie ze traci moment obrotowy bo turbo nie ma oporu czy cos takiego musze znalesc i wpisze co dokładnie napisali


pozdro

: sob sie 15, 2009 17:20
autor: jarucki
Broker89 mylisz się!

: sob sie 15, 2009 17:24
autor: moment
jarucki pisze:Broker89 mylisz się!
możesz konkretnie ,

: pn sie 17, 2009 14:54
autor: Pieterko
ja mam u siebie rure o srednicy 50mm od samej turbiny - czysty przelot i robi robote :)
Turbo mi ładuje 2bary i ładnie gwizda:)

: pn sie 17, 2009 16:41
autor: Passat944
Pieterko, Jak Ci wali 2 bary to pewnie masz ponad 200 KM. Nie za mało te 50mm ?

Z ciekawości co to za turbo ?

: pn sie 17, 2009 18:01
autor: Pieterko
Passat944 pisze:Pieterko, Jak Ci wali 2 bary to pewnie masz ponad 200 KM. Nie za mało te 50mm ?

Z ciekawości co to za turbo ?
:grin: oryginał z 1Z - te turbosprężarki uchodza za niezniszczalne :) nie maja zmiennej geometrii... bardzo ładnie ładuje no i jest ciąg :D
hmmm... ale z kad, takie zdziwienie??
myslalem, ze to wcale nie jest duzo :food: ...
od 2200Rpm do 4100Rpm ładuje dokładnie 2,083Bara, a zeby bylo ciekawiej >>> to program wymaga wlasnie 2,083bara, a turbo idealnie taka wartosc daje xD :D:D
sam bylem w szoku, jak mierzylismy moja fure...

nie hamowałem jej, ale mysle, ze jakies hmmm... 135konikow jest i ok 300niutkow ;)

: pn sie 17, 2009 18:03
autor: souler
Pieterko pisze:Turbo mi ładuje 2bary i ładnie gwizda:)


[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 18:05 ]
Pieterko pisze:ładuje dokładnie 2,083Bara, a zeby bylo ciekawiej >>> to program wymaga wlasnie 2,083bara, a turbo idealnie taka wartosc daje xD :D:D
sam bylem w szoku, jak mierzylismy moja fure...
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

to teraz bedziesz w szoku jak sprowadze cie na ziemie. to tylko 1 bar cześku. czemu? a poczytaj sobie co podaje komp

2 bary :rotfl:

: pn sie 17, 2009 18:29
autor: Pieterko
souler pisze:
Pieterko pisze:Turbo mi ładuje 2bary i ładnie gwizda:)


[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 18:05 ]
Pieterko pisze:ładuje dokładnie 2,083Bara, a zeby bylo ciekawiej >>> to program wymaga wlasnie 2,083bara, a turbo idealnie taka wartosc daje xD :D:D
sam bylem w szoku, jak mierzylismy moja fure...
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

to teraz bedziesz w szoku jak sprowadze cie na ziemie. to tylko 1 bar cześku. czemu? a poczytaj sobie co podaje komp

2 bary :rotfl:

to z kad na kompie ktory byl podpiety pod moj komp byly te wartosci, przeciez z nieba sie nie wziely...

sam widzialem, co innego jakby mi ktos powiedzial, ale widzialem ... nic juz nie rozumiem !!

: pn sie 17, 2009 18:42
autor: grzegorzp
Pieterko na 2 barach względnego to by Ci turbina z jakieś 0,74s odleciała, te wartości o których mówisz to 2bary ale bezwzględne czyli "tylko" 1bar powyżej ciśnienia atmosferycznego.
i ogólnie się przyjęło, że kiedy mówi się o doładowaniu to mówi się o doładowaniu względnym,
czyli ten soft który Ty masz określa się , że "turbo pompuje 1,08bara"



ps. nie odbieraj tego jako atak, po prostu nie do końca JESZCZE orientujesz się w temacie