Strona 2 z 2

: sob kwie 11, 2009 14:42
autor: Dario84
Szumal pisze:Dario ja mam odłączonego EGRa i nie zauważyłem dłuższego nagrzewania się silnika chociaż to co mówisz ma sens bo EGR dostarcza do kolektora ssącego ciepłe spaliny do powtórnego przepalenia. A nie jest przypadkiem tak że EGR włącza się głównie na postoju na obrotach jałowych a podczas jazdy nie? Inna sprawa że u mnie siedzi VP w PD może być to bardziej odczuwalne.

Ja mam do pracy 15 km i czy był mróz -20 czy -10 to zawsze zdąży złapać 90 stopni. teraz robi to juz po ok 5 km. A masz na krućcu wodnym wystającym z głowicy podgrzewacz?

I jeszcze jedna kwestia - w sumie mi nic żadnych błędów nie wywala, mam mechanicznie odłączony wężyk podciśnieniowy od gruszki sterowania EGRa ale nie wiem czy mam to wyłączone również softem - można to jakoś sprawdzić VAGiem?
W PD jest to duza roznica ktora jest odczuwalne.

egr dziala nie tylko na posotoju ale takze przy malych dawkach paliwa.

Radze wyczyscic kolektor i zostawic egr wlaczony, ale to tylko mojoe prywatne zdanie.

: sob kwie 11, 2009 17:30
autor: krzys-jeruzal
Dario84 pisze:Radze wyczyscic kolektor i zostawic egr wlaczony, ale to tylko mojoe prywatne zdanie.
Ja tez tak mysle!!! u siebie mam kolektor od AWX z klapą gaszącą i EGR wszystko podłączone poza klapą oczywiecie ale cos wymysle zeby to tez podłączyc jakos...

: sob kwie 11, 2009 20:28
autor: Niemiec
a ja w swoim AGRku zaślepiłem mechanicznie i nie zauważyłem żeby się wolniej nagrzewał. Po czyszczeniu kolektora silnik łapie wyższą temp, tak koło 90, a wcześniej wyło niecałe 80 stopni.