W PD jest to duza roznica ktora jest odczuwalne.Szumal pisze:Dario ja mam odłączonego EGRa i nie zauważyłem dłuższego nagrzewania się silnika chociaż to co mówisz ma sens bo EGR dostarcza do kolektora ssącego ciepłe spaliny do powtórnego przepalenia. A nie jest przypadkiem tak że EGR włącza się głównie na postoju na obrotach jałowych a podczas jazdy nie? Inna sprawa że u mnie siedzi VP w PD może być to bardziej odczuwalne.
Ja mam do pracy 15 km i czy był mróz -20 czy -10 to zawsze zdąży złapać 90 stopni. teraz robi to juz po ok 5 km. A masz na krućcu wodnym wystającym z głowicy podgrzewacz?
I jeszcze jedna kwestia - w sumie mi nic żadnych błędów nie wywala, mam mechanicznie odłączony wężyk podciśnieniowy od gruszki sterowania EGRa ale nie wiem czy mam to wyłączone również softem - można to jakoś sprawdzić VAGiem?
egr dziala nie tylko na posotoju ale takze przy malych dawkach paliwa.
Radze wyczyscic kolektor i zostawic egr wlaczony, ale to tylko mojoe prywatne zdanie.