Strona 2 z 6

: czw kwie 16, 2009 19:03
autor: grzegorzp
moja porada.
zmień silnik, do latanie 220km/h jest większa benzyna, przynajmniej 2litry,
diesle 1.9 tdi nie jest przystosowany do tego żeby latać z takimi prędkościami przelotowymi i kropka

: czw kwie 16, 2009 21:22
autor: rob555
Castrol....ehhh mam zle wspomnienia i duzo zlego slyszalem. Moze tu jest probl?

: sob kwie 18, 2009 08:16
autor: guluwroc
Wg. mojej oceny prócz tego że turbo zabiła prędkość to mogła być także wada fakryczna,znam osobiście przypadek ze nowe turbo z Tubotecu ARL za 2600 tys zł wjechało do klienta,zostało ustawione dla niej doładowanie 1,5 bara czyli seryjne,i po tygodniu powiedziało papa.Przy turbinach nie znasz dnia ani godziny i wielokrotnie tuner nie jest winny,jak w opisywanym przezemnie przypadku.

: sob kwie 18, 2009 22:05
autor: rob555
Zgadam sie

: sob kwie 18, 2009 22:20
autor: Rogalotti
Witam, to moze ja napisze słowo od siebie...

Po pierwsze to faktycznie czytanie ze zrozumieniem to podstawa, po drugie to mozna wysnowac wnioski ale na temat który cos wiemy, a nie na temat auta którego nawet nie znamy koloru nadwozia :chytry: . Troche powagi Evolution...

Te ATD było przerobione na ARLa do tego ma metalowy frontowy IC, metalowe orurowanie oraz wydech 2.5cala. Przy zdrowym takim silniku nie pisze o dole obrotów ale o górze można spokojnie dojsc do 190-195PS. Moc która uzyskałem była mniejsza tylko dlatego ze to nie jest ARL a po drugie zamontowalismy do niego nowego Garetta-Honeywell. Te sprezarki nie sa najlepsze, nie wiem skad one sa czy z chin w całosci czy maja chinskie czesci czy po prostu przez to ze to odbudowywane fabrycznie turbo sa słabe. Z doswiadczenia z nimi nie ustawiam ich mocniej niz w seryjnym ARLu !!.

Dla poczucia pewnosci zawsze biore pod uwage mozliwosci sprzetu a nie typ kierowcy jaki bedzie eksploatował samochód. Daje to poczucie pewnosci ze auto przetrzyma kazdy typ kierownika. Dlatego tez samochód był wystrojony na 360NM i 180PS.

W A3 od poniedziałku ruszaja prace nad montazem GT22, oczywiscie sprawdzimy cisnienie oleju wymienimy, wymienimy przewód doprowadzajacy olej i silnik zostanie zalany motulem.

STD jeżeli Ty chcesz z takimi predkosciami jeździc musisz zamontowac zewnetrzna chłodnice oleju, ATD ma seryjnie mniejsza od ARLa a przy takich predkosciach to i w ARLu bys zagotował oliwe.

Pozdrawiam

: pt lip 03, 2009 12:28
autor: std1984
Obrazek


MODEL AUTA: 8L 02'
RODZAJ SILNIKA: diesel, 1896, ATD
MODYFIKACJA: turbo GT22V, pompowtryski al, czesc dolotu od filtra powietrza z kwasówki (el-tec), fmic (el-tec), DP 3", wydech przelotowy dwa tłumiki (el-tec), map sensor do 2 bar, flansza zamiast EGR (el-tec), kolektor ssący ASZ
SPRZEGŁO: seria
STROJENIE: Rogalotti (Warszawa ul. Mineralna 26)
MOC: 100 KM 240 Nm - 200.8 KM 368 Nm
RODZAJ HAMOWNI: obciążeniowa

Wyszło w końcu :)

: pt lip 03, 2009 13:34
autor: CrocodileReggae
ładnie wyszło...
gratulacje!

Jak pierwsze wrażenia z jazdy?

: pt lip 03, 2009 15:13
autor: Rapix
cowboy pisze:
rob555 pisze:A ja bym sprawdzil smarowanie....moze tam lezy problem
na pewno warto przed założeniem nowej turbiny

ale ja słyszałem o paru przypadkach wysrania turbiny własnie przy grzaniu z butem w podłodze z Vmaxem - (oczywiście tylko te osoby co się pochwaliły) i to od róznych tunerów...
więc na pewno była duża temp oleju, spadło smarowanie i wirnik powiedział papa

podejrzewam że ATD z 2002 roku miał skrzynię 5 biegową więc jakie mogły byc obroty przy +220 km/h - stawiam że powyżej 4500 rpm - ile taka turbina z ARL moze dmuchnąć stabilnie przy ciągłym wydatku przez 5-10 minut - pewnie nie więcej niż 1,4 Bar - nie chce mi się sprawdzać w mapach kompresora :)
Mój kolega ma takie ATD 200KM i 220km/h to można dosłownie kilka sekund podjechać i trzeba odpuścić bo to już koniec obrotów.... napędza się szybko ale dłużej jak się pojedzie to albo olej się zagotuje albo turbo pa pa

: pt lip 03, 2009 17:50
autor: std1984
CrocodileReggae pisze:ładnie wyszło...
gratulacje!

Jak pierwsze wrażenia z jazdy?
Jeździ sie super, turbo przy 2000 obrotów ma o 13 Nm mniej niż miałem na turbo ARL, wiec przyjemności z jazdy nie odbiera. Zrobiłem juz 3000 km, teraz czas na sportowy wałek oraz kilka innych rzeczy.

: pt lip 03, 2009 17:57
autor: Szumal
polecam do takich wybryków skrzynie ewt/ggu ewentualnie 6-speed ale jej montaż jest droższy.

przy ewt/ggu 200km/h ma lekko ponizej 4 tys.obr - jakies 3850-3900.

do 220 nigdy niedociagnalem i raczej tego nie zrobie ale nie powinno byc wiecej jak 4150-4200.

do setki tez sie fajniej napedza bo nie trzeba tak machac biegami jak w tych seryjnych skrzyniach.

std - ładny wynik - gratulacje.

pzdr.

: sob lip 04, 2009 00:42
autor: morfeusz86r
Szumal pisze:przy ewt/ggu 200km/h ma lekko ponizej 4 tys.obr - jakies 3850-3900
4 tyś obr. mam równe 200km/h na skrzyni ggu w mk3, wg gps 195km/h

: sob lip 04, 2009 11:55
autor: aw69
raz tylko testowalem swojego golfa na pompie z ta skrzynia EWT na v-max :) zeby bylo ciekawiej podlaczylem tez vag com bo moj predkosciomierz juz nie ogarnial....wyszlo 247 km/h :) zczytane z vag'a.

: sob lip 04, 2009 16:33
autor: morfeusz86r
5 tyś obr. musiało być

: sob lip 04, 2009 16:37
autor: Matijas
std1984 pisze:MOC: 100 KM 240 Nm - 200.8 KM 368 Nm
nizely wynik :bigok:

Gratki auto musi sie niezle rozpedzac:)

[ Dodano: 04 Lip 2009 16:38 ]
rob555 pisze:Castrol....ehhh mam zle wspomnienia i duzo zlego slyszalem. Moze tu jest probl?
raz na poczatku zalalem ten olej w mk3, i nigdy wiecej tego bledu nie popelnilem, po zmianie na Mobil1 5w50 zero problemow :bigok:

Niestety z tego co widze po wlepkach w Leonie mam teraz Castrola, ale szybko sie to zmieni. Jedyne co na plus to to ze olej raczej nie rozlewany w PL :bigok: