Strona 2 z 15

: czw mar 26, 2009 09:42
autor: cowboy
Jest jeszcze chłodnice Rosłoniec na Grójeckiej

podobno ludzie chwalą, jednak kiedyś byłem u niego z FMICem z BMW 3.0D i chciałem coś załatwic to jakoś mało komunikatywny Pan był...

http://www.mq.pl/chlodnice-rosloniec/

: czw mar 26, 2009 09:54
autor: Szumal
Byłem i u Rosłońca.
Gość jest zarobiony i rzeczywiście cięzko się z nim dogadać. Marudził jak wszyscy ze nie ma takiego grubego rdzenia. Ostatecznie się zgodził i chciał z tego co pamiętam 1200 zł.

Mam jeszcze dwa adresy do sprawdzenia:

Valdi w Warce i jakiś chłodnice na Radzymińskiej.

: czw mar 26, 2009 10:03
autor: Pruszkowiak
cowboy pisze:Jest jeszcze chłodnice Rosłoniec na Grójeckiej

podobno ludzie chwalą, jednak kiedyś byłem u niego z FMICem z BMW 3.0D i chciałem coś załatwic to jakoś mało komunikatywny Pan był...

http://www.mq.pl/chlodnice-rosloniec/
Istnieją kupę lat.Mają bardzo dobrą opinie.Kiedyś kiedyś w ojca polonezie robili chłodnice i było OK :bigok:

: śr kwie 01, 2009 13:16
autor: Pyzo
Szumal pisze:
CrocodileReggae pisze:
Szumal pisze:Co do EL-TECA to molestuje go o dorobienie customowego SMICa w miejsce serii i sprawa wyglada niezbyt ciekawie
Szumal pisze:BTW może ma ktoś namiary informacje wie gdzie dostać grube rdzenie do chłodnicy powietrza w przedziale 12-15 cm?
Szumal - będzie kilka osób na liście - znajdą się rdzenie... Taką mam nadzieję...
Obyś miał racje ale to nie jest takie proste. Rdzenie takiej grubości są bardzo nietypowe i cieżko je dostać. Byłem w kilku firmach i pytałem się o dorobiebie takiego SMICa i w każdej najwiekszym problemem było załatwienie rdzenia tej grubości.
Znalazłem co prawda jedną firme która mogła mi to wykonać ale cena 1300 zł za taki SMIC odstraszała...

Ilu chętnych byłoby na coś takiego? Wpisywać się na liste to może powalcze jeszcze gdzie indziej. Cena jakieś 1000-1300 pln max. Taki SMIC sprawdza się do mocy rzędu 170-180 koni, później to juz tylko FMIC. Temperatura w dolocie przy doładowaniu rzędu 1,5 bara i temp otoczenia 25-30 stopni nie powinna przekroczyć 60 stopni ( dla porównania na serii może to być nawet ponad 100 stopni ).
Zaletą jest bardzo prosty montaż i brak głębszej ingerencji w układ dolotowy silnika czyli jednym słowem odpada rzeźbienie spawanie i ciecia w zderzaku.
ja bylbym chetny na custom SMIC

: śr kwie 01, 2009 13:33
autor: aiv
Przeciez za 1300zl mozna miec FMIC, wiec po co SMIC sie bawic?

: śr kwie 01, 2009 14:28
autor: kozak
CrocodileReggae pisze:wszystkie turbiny bez kolektora to jest z wirnikami:
arl,gt 17/20,18/20 1100 zł detal ------ lista 900 zł
gt 18/22 detal 1200 zł------------------lista 1000 zł
z kolektorem arl detal 1100 zł --------lista 900 zl
pozostałe detal 1400 zł ---------------lista 1100 zł

Korzystając z rabatu - starą sprężarkę trzeba oddać Karambolowi.
powiem wam ze te ceny nie powalaja, a karambol placi za stara sprezarke ?
jezeli nie to lepiej wziac nawet w detalu a swoja stara sprzedac i wyjdzie o wiele mniej niz z rabetem...

: śr kwie 01, 2009 16:24
autor: Szumal
aiv pisze:Przeciez za 1300zl mozna miec FMIC, wiec po co SMIC sie bawic?
powiedz kto mi zrobi FMIC z orurowaniem za 1300 na gotowo to dzwonie i umawiam sie na termin.
Byłem dzis u Rogala na korekcie. Wyszło 157 KM i 340 Nm. DOdatkowo 85 stopni w dolocie i chmura dymu za samochodem... Lepszy Cooler konieczny.

: śr kwie 01, 2009 16:47
autor: aiv
Moze 1300 nie, ale 1500 to juz realna cena, mozna i taniej (np. poprosic kogos kto robil sam, moze sie zgodzi zrobic drugi raz) itp. Ja uwazam ze wymieniac cos co i tak trzeba bedzie pozniej wymienic to bezsens :]

: śr kwie 01, 2009 16:52
autor: Matijas
aiv pisze:Moze 1300 nie, ale 1500 to juz realna cena, mozna i taniej (np. poprosic kogos kto robil sam, moze sie zgodzi zrobic drugi raz) itp.
Mysle ze robiac samemu, nawet wliczajac spawacza + wszystkie materialy to max 500-700 zl za zrobiony juz profi fmic z kwasiaka wypolerowanego;)

: śr kwie 01, 2009 16:54
autor: Szumal
aiv pisze:Moze 1300 nie, ale 1500 to juz realna cena, mozna i taniej (np. poprosic kogos kto robil sam, moze sie zgodzi zrobic drugi raz) itp. Ja uwazam ze wymieniac cos co i tak trzeba bedzie pozniej wymienic to bezsens :]
No i tu się z Toba niezgodze. Ktoś kto robił sam napewno sporo czasu przy tym spedzil i nie bedzie to do konca profesjonalna przeróbka. Pamietam jak moi kumple wkładali FMICa od ARLa do Ibizy ASV - namordowali sie okrutnie wyszlo wcale nie tanio a skutkami ubocznymi były ciagle spadające węże i brak miejsca na zbiornik płynu do spryskiwaczy :kac:

Poza tym nie znam nikgogo kto do mkIV sam robiłby sobie FMICa i orurowanie. Warszawskie firmy liczą sobie za taka usługe sporo ponad 1500 zł. ( Dziś rozmawiałem z dobrygrzeswawa z forum octavii i u niegeo cena na gotowo to np 1900 zł, El-tec chce za całość 2500 pln !!!)

Oczywiście jezeli ktos celuje w moce 180KM i wiecej to nie ma wyboru ale do tej granicy SMIC o ktorym mowa w zupełności wystarcza.

Mtijas - może robiąc to samemu jest sporo taniej ale potrzebny jest wtedy minimum własny kanał parę narzędzi i sporo wolnego czasu a z tym też nie jest u wszystkich tak łatwo niestety... No i jak na złość mkIV jest chyba jednym z bardziej opornych aut do montażu FMICa...

Zreszta przeciez nikt tu nikomu nie odradza robienia FMICa bo jego wyższość nad innymi roziwązaniami jest ewidentna. NIkt też nie namawia do wkładania custom SMICa - kazdy wie co jest dla niego najlepszym wyjsciem i moze sam podjąc decyzje - waże ze jest jakiś wybór drogi ktorą mozna pójść.

: śr kwie 01, 2009 17:33
autor: Matijas
Szumal pisze:Mtijas - może robiąc to samemu jest sporo taniej ale potrzebny jest wtedy minimum własny kanał parę narzędzi i sporo wolnego czasu a z tym też nie jest u wszystkich tak łatwo niestety... No i jak na złość mkIV jest chyba jednym z bardziej opornych aut do montażu FMICa...
no bezdyskusyjnie potrzeba troche narzedzi, jakiegos fleksa itp. Co do kanalu to nie jest wcale potrzebny;)

Co do Fmic`a w mk4 to pare osob robilo samemu, wrzucili fotki i opis do podwieszonego tematu cowboy`a o robieniu fmicow w dziale speed, mozna zawsze cos podpatrzec :bigok:

Ja nie mowie ze moj Fmic byl zrobiony profi, ale spelnial swoje zadanie i nie bylo go widac:) Nigdy wczesniej czegos takiego nie robilem, wzorowalem sie na Fmicu cowboy`a, zajelo mi to 1 dzien i nigdy zaden waz mi nie spadl;)

Ps. zagadajcie do Adamm`a z forum wiem ze mial zamiar sie wziac za robienie FMIC`ow i wydechow customowych, kupil nawet sprzet profi do spawania i gietarke :bigok: mysle ze cena moglaby byc konkurencyjna;)

Pozdro!

: śr kwie 01, 2009 17:47
autor: Szumal
Matijas pisze:

Ja nie mowie ze moj Fmic byl zrobiony profi, ale spelnial swoje zadanie i nie bylo go widac:) Nigdy wczesniej czegos takiego nie robilem, wzorowalem sie na Fmicu cowboy`a, zajelo mi to 1 dzien i nigdy zaden waz mi nie spadl;)

Ps. zagadajcie do Adamm`a z forum wiem ze mial zamiar sie wziac za robienie FMIC`ow i wydechow customowych, kupil nawet sprzet profi do spawania i gietarke :bigok: mysle ze cena moglaby byc konkurencyjna;)

Pozdro!
No widzisz Matijas może masz predyspozycje jakieś i powinieneś zakładać FMICi ;) Nie no tak na poważnie to wiem że sporo ludzi ma zdolności, zapał i nic nie stanowi dla nich problemu ale ja obiecałem sobie ze przy tym samochodzie sam nie bede robił takich rzeczy bo wiecej popsuje niz poprawie - znam siebie troche i wiem jak czasem konczyly sie tuningi na moim poprzednim wózku :)

A do Adamma można zagadać - dzięki za pomysł.

: śr kwie 01, 2009 18:25
autor: Matijas
Szumal pisze:A do Adamma można zagadać - dzięki za pomysł.
daj znac co odpowiedzial:)

: śr kwie 01, 2009 18:36
autor: Adamm
Adamm odpowiada :)

poki co nie mam gietarki wiec musialbym robic z gotowych elementow

co do spawarki to mam tiga ktory sobie radzi ze wszystkim :)

jesli chodzi o budowe FMICa to nie mam doswiadczenia jeszcze a za swojego nie mam kiedy sie zabrac.

jesli ktos chcialby byc krolikiem doswiadczalnym (jest z wawy i ma czas) to mozemy sie pobawic za niewielkie $$