Strona 2 z 3

: ndz mar 29, 2009 14:52
autor: robot13
witam. mam takie pytanie, mam golfa III 1.9 TDI, 90 km. Zastanawiam, się czy można założyć turbine do niego od golfa III, który ma 110 km. Czy jest jakaś różnica? Proszę o radę. pozdrawiam

: pt kwie 03, 2009 06:20
autor: jaro789
ja miałem styczność z turbawkami.
Mam kolegę co ma warsztat i często u niego przesiaduje
przyjechał klient i mówi że jest po regeneracji i coś samochód jest zamulony.
wrzuciliśmy waga i w droge a tam ładowanie rzędu 0.3bar
myślimy że żart jakiś ale nie na miesiąc kolejny gostek przyjechał i powtórka z rozrywki.
hybryde to bym brał ale nie zregeneruje tam nic
bardzo dobrze że daje gwarancje:) to wielki plus pozdrawiam

: czw kwie 09, 2009 21:18
autor: grzegorzp
wsadziłem tą hybrydę gt 18/20 i szczerze mówiąc szału nie ma,
turbina późno wstaje około 2200, potem przepompowuje tak że kierownice już nie mają zakresu żeby zbić ciśnienie 2500-3000
a potem dopiero powyżej 3000 pompuje tak jak powinna. czy to moja jakaś lipna czy te hybrydy tak mają? co prawda pompuje 1.7 powyżej 4000 więc jak popracuje przy takim ciśnieniu to ładny wynik no ale dół lipa i OB też mało przyjemny

wiem że paru osobom gt 18/22 też robi konkretne OB

: czw kwie 09, 2009 21:25
autor: dzidzion
a kreciles sztanga?? pokrec moze da rade zbic to cisnienie

: czw kwie 09, 2009 22:39
autor: Dario84
grzegorzp, te turbiny tak wstaja, po korekcie bedzie troche lepiej ale zawsze lag bedzie wiekszy niz na arl.

OB da sie opanowac w sofcie.

: czw kwie 09, 2009 23:05
autor: grzegorzp
po co mam kręcić sztangą jak to samo i jeszcze więcej można softem zrobić
softem tyle co się dało jest zrobione, wcześniej łapał powyżej 2barów teraz okolice 1.8-1.9 w zakresie mniejwięcej 2300-3000
działać... działa,
ale super nie jest

ps. czy gt 18/22 jest łatwiejsze do opanowania czy jeszcze gorsze?
może 17/20 było by lepsze?
z założeniem że nie chcę więcej niż 1.7bara przy 4500obr

: pt kwie 10, 2009 08:58
autor: arwam
z założeniem że nie chcę więcej niż 1.7bara przy 4500obr
to akurat zmieniasz w sofcie a sztangą reguluje się wtedy gdy soft nie może sobie poradzić i po zwiększeniu ilości paliwa przeładowywuje wtedy sztangą mu pomagamy

: pt kwie 10, 2009 09:26
autor: Dario84
Z tymi hybrydami jest strasznie roznie, u mnie w tym zakresie obrotow jest spadek cisnienia, ale fakt ze samochod jeszcze nie jest wystrojony.

Byles juz na korekcie u Rogala ??

Faktycznie mozna bylo by wydluzyc sztange o 2 obr, sprobuj.

: sob kwie 11, 2009 20:55
autor: grzegorzp
kozak pisze:Ja mam gt 18/20 od karambola, i mi dmucha 1,7b w calym zakresie obrotow.
dmucha w całym zakresie 1.7? nie robi Ci OB przy średnich obrotach?

: ndz kwie 12, 2009 18:41
autor: cowboy
grzegorzp, ja mam hybryde od Karambola i najlepszy sposób to wydłużenie sztangi o 2 a nawet 3 obroty :)

co prawda ja mam AWX / ARL i wstaje mi z 1700 rpm wiec nie mam problemów z dołem ale jednak te hybrydy maja to do siebie

zauważ ze hybryda ma większą strone zimną i jak dostanie auto koksu przy 2500-2800 rpm to lubi sie za mocno bujnąć i N75 nie daje rady - pisałem kiedys o tym to zostałem okrzyczany że w sofcie da się wszsytko :) niestety nie zawsze elementy wykonawcze chcą się słuchac programu i czasem trzeba pokombinować sztangą

o ile moja niezyjaca juz AWX miala doslowne zero OB to juz hybrydkę okiełznałem dopiero sztangą tak żeby chodziła jakbym chciał...

poza tym nie wiem czy Karambol wstępnie reguluje sztange wg zaleceń oraz czy ustawia ograniczniki ? a jesli nawet to przy hybrydzie juz wydajniejsza częśc kompresora (w stosunku do turbiny) powoduje że trzeba to indywidualnie ustawiać, dodatkowo zalezy to tez od softu..

dodam ze kilka osób pisało że wydłuzenie o 2 obroty sztangi znacznie zmniejszało OB a jednoczesnie nie osłabiało dołu - więc warto spróbowac pokręcić tą srubką i przekonac się jak to będzie u Ciebie :)

ps. kiedy pokażesz jakis wykresik ?

: ndz kwie 12, 2009 19:42
autor: Dario84
cowboy pisze:zauważ ze hybryda ma większą strone zimną i jak dostanie auto koksu przy 2500-2800 rpm to lubi sie za mocno bujnąć
Kazda hybryda jest inna, u mnie jest np. niedoladowanie.

: ndz kwie 12, 2009 19:48
autor: cowboy
Dario84 pisze:Kazda hybryda jest inna, u mnie jest np. niedoladowanie.
dlatego że fabryczna turbina jest ustawiona, a hybryde trzeba dopiero wyregulowac i to nie tylko sztange ale jeszcze ograniczniki

: ndz kwie 12, 2009 20:45
autor: Dario84
cowboy pisze:
Dario84 pisze:Kazda hybryda jest inna, u mnie jest np. niedoladowanie.
dlatego że fabryczna turbina jest ustawiona, a hybryde trzeba dopiero wyregulowac i to nie tylko sztange ale jeszcze ograniczniki
Dla kazdej turbiny inaczej sie reguluje ogranicaniki, dla przykladu ostatnio wkladalem do siebie 2 takie same z pozoru hybrydy 18/22 ktore na tym samym sofcie calkowicie inaczej sie zachowywaly, juz nie mowiac o kreceniu ogranicznikami, wtedy wogole calkowicie inaczej sie zachowywaly przy tych samych ustawieniach ogranicznika.

: pn kwie 13, 2009 07:59
autor: cowboy
Dario84 pisze:Dla kazdej turbiny inaczej sie reguluje ogranicaniki, dla przykladu ostatnio wkladalem do siebie 2 takie same z pozoru hybrydy 18/22 ktore na tym samym sofcie calkowicie inaczej sie zachowywaly, juz nie mowiac o kreceniu ogranicznikami, wtedy wogole calkowicie inaczej sie zachowywaly przy tych samych ustawieniach ogranicznika.
no i to własnie urok tych hybryd - praktycznie mozna napisac jak spiewała Kora z Maanamem: Nic dwa razy się nie zdarza, nie ma dwoch tych tych samych hybryd :)

to co napisał Dario - pod ori turbine bedzie działał gotowiec, z hybrydą trzeba troszke powlaczyć