turbo arl

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

robot13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 29, 2009 14:42
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: robot13 » ndz mar 29, 2009 14:52

witam. mam takie pytanie, mam golfa III 1.9 TDI, 90 km. Zastanawiam, się czy można założyć turbine do niego od golfa III, który ma 110 km. Czy jest jakaś różnica? Proszę o radę. pozdrawiam



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » pt kwie 03, 2009 06:20

ja miałem styczność z turbawkami.
Mam kolegę co ma warsztat i często u niego przesiaduje
przyjechał klient i mówi że jest po regeneracji i coś samochód jest zamulony.
wrzuciliśmy waga i w droge a tam ładowanie rzędu 0.3bar
myślimy że żart jakiś ale nie na miesiąc kolejny gostek przyjechał i powtórka z rozrywki.
hybryde to bym brał ale nie zregeneruje tam nic
bardzo dobrze że daje gwarancje:) to wielki plus pozdrawiam



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » czw kwie 09, 2009 21:18

wsadziłem tą hybrydę gt 18/20 i szczerze mówiąc szału nie ma,
turbina późno wstaje około 2200, potem przepompowuje tak że kierownice już nie mają zakresu żeby zbić ciśnienie 2500-3000
a potem dopiero powyżej 3000 pompuje tak jak powinna. czy to moja jakaś lipna czy te hybrydy tak mają? co prawda pompuje 1.7 powyżej 4000 więc jak popracuje przy takim ciśnieniu to ładny wynik no ale dół lipa i OB też mało przyjemny

wiem że paru osobom gt 18/22 też robi konkretne OB



dzidzion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 17, 2009 23:30
Lokalizacja: WLKP

Post autor: dzidzion » czw kwie 09, 2009 21:25

a kreciles sztanga?? pokrec moze da rade zbic to cisnienie



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw kwie 09, 2009 22:39

grzegorzp, te turbiny tak wstaja, po korekcie bedzie troche lepiej ale zawsze lag bedzie wiekszy niz na arl.

OB da sie opanowac w sofcie.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » czw kwie 09, 2009 23:05

po co mam kręcić sztangą jak to samo i jeszcze więcej można softem zrobić
softem tyle co się dało jest zrobione, wcześniej łapał powyżej 2barów teraz okolice 1.8-1.9 w zakresie mniejwięcej 2300-3000
działać... działa,
ale super nie jest

ps. czy gt 18/22 jest łatwiejsze do opanowania czy jeszcze gorsze?
może 17/20 było by lepsze?
z założeniem że nie chcę więcej niż 1.7bara przy 4500obr
Ostatnio zmieniony czw kwie 09, 2009 23:18 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » pt kwie 10, 2009 08:58

z założeniem że nie chcę więcej niż 1.7bara przy 4500obr
to akurat zmieniasz w sofcie a sztangą reguluje się wtedy gdy soft nie może sobie poradzić i po zwiększeniu ilości paliwa przeładowywuje wtedy sztangą mu pomagamy



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt kwie 10, 2009 09:26

Z tymi hybrydami jest strasznie roznie, u mnie w tym zakresie obrotow jest spadek cisnienia, ale fakt ze samochod jeszcze nie jest wystrojony.

Byles juz na korekcie u Rogala ??

Faktycznie mozna bylo by wydluzyc sztange o 2 obr, sprobuj.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » sob kwie 11, 2009 20:55

kozak pisze:Ja mam gt 18/20 od karambola, i mi dmucha 1,7b w calym zakresie obrotow.
dmucha w całym zakresie 1.7? nie robi Ci OB przy średnich obrotach?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz kwie 12, 2009 18:41

grzegorzp, ja mam hybryde od Karambola i najlepszy sposób to wydłużenie sztangi o 2 a nawet 3 obroty :)

co prawda ja mam AWX / ARL i wstaje mi z 1700 rpm wiec nie mam problemów z dołem ale jednak te hybrydy maja to do siebie

zauważ ze hybryda ma większą strone zimną i jak dostanie auto koksu przy 2500-2800 rpm to lubi sie za mocno bujnąć i N75 nie daje rady - pisałem kiedys o tym to zostałem okrzyczany że w sofcie da się wszsytko :) niestety nie zawsze elementy wykonawcze chcą się słuchac programu i czasem trzeba pokombinować sztangą

o ile moja niezyjaca juz AWX miala doslowne zero OB to juz hybrydkę okiełznałem dopiero sztangą tak żeby chodziła jakbym chciał...

poza tym nie wiem czy Karambol wstępnie reguluje sztange wg zaleceń oraz czy ustawia ograniczniki ? a jesli nawet to przy hybrydzie juz wydajniejsza częśc kompresora (w stosunku do turbiny) powoduje że trzeba to indywidualnie ustawiać, dodatkowo zalezy to tez od softu..

dodam ze kilka osób pisało że wydłuzenie o 2 obroty sztangi znacznie zmniejszało OB a jednoczesnie nie osłabiało dołu - więc warto spróbowac pokręcić tą srubką i przekonac się jak to będzie u Ciebie :)

ps. kiedy pokażesz jakis wykresik ?



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz kwie 12, 2009 19:42

cowboy pisze:zauważ ze hybryda ma większą strone zimną i jak dostanie auto koksu przy 2500-2800 rpm to lubi sie za mocno bujnąć
Kazda hybryda jest inna, u mnie jest np. niedoladowanie.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz kwie 12, 2009 19:48

Dario84 pisze:Kazda hybryda jest inna, u mnie jest np. niedoladowanie.
dlatego że fabryczna turbina jest ustawiona, a hybryde trzeba dopiero wyregulowac i to nie tylko sztange ale jeszcze ograniczniki



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz kwie 12, 2009 20:45

cowboy pisze:
Dario84 pisze:Kazda hybryda jest inna, u mnie jest np. niedoladowanie.
dlatego że fabryczna turbina jest ustawiona, a hybryde trzeba dopiero wyregulowac i to nie tylko sztange ale jeszcze ograniczniki
Dla kazdej turbiny inaczej sie reguluje ogranicaniki, dla przykladu ostatnio wkladalem do siebie 2 takie same z pozoru hybrydy 18/22 ktore na tym samym sofcie calkowicie inaczej sie zachowywaly, juz nie mowiac o kreceniu ogranicznikami, wtedy wogole calkowicie inaczej sie zachowywaly przy tych samych ustawieniach ogranicznika.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 13, 2009 07:59

Dario84 pisze:Dla kazdej turbiny inaczej sie reguluje ogranicaniki, dla przykladu ostatnio wkladalem do siebie 2 takie same z pozoru hybrydy 18/22 ktore na tym samym sofcie calkowicie inaczej sie zachowywaly, juz nie mowiac o kreceniu ogranicznikami, wtedy wogole calkowicie inaczej sie zachowywaly przy tych samych ustawieniach ogranicznika.
no i to własnie urok tych hybryd - praktycznie mozna napisac jak spiewała Kora z Maanamem: Nic dwa razy się nie zdarza, nie ma dwoch tych tych samych hybryd :)

to co napisał Dario - pod ori turbine bedzie działał gotowiec, z hybrydą trzeba troszke powlaczyć



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości