Strona 2 z 6

: wt mar 03, 2009 00:57
autor: Turbonalepa
No to mi się podoba - dużo informacji. Dowiedz się jak możesz jeszcze co z tymi BIP'ami i jeżeli jest szansa, że moje pompki po zabiegu będą się zachowywały normalnie to nie mam się co zastanawiać.

Pozdrawiam

: śr mar 04, 2009 13:51
autor: cowboy
mahoo pisze:może takie rozwiązanie też ma sens:
ewent. przyjmujesz zaliczkę, kupujesz używki od AJM/ATD/itp, przerabiasz/regenerujesz, sprzedajesz gotowe, ewent. przyjmujesz stare po demontażu w rozliczeniu
takie rozwiązanie nie ma sensu :)

masz swoje pompki, oznacz kolejność wymontuj a ja zaloże na nie wydajniejsze nowe końcówki, wyreguluje cisnienia itd
Turbonalepa pisze:Dowiedz się jak możesz jeszcze co z tymi BIP'ami i jeżeli jest szansa, że moje pompki po zabiegu będą się zachowywały normalnie to nie mam się co zastanawiać.
BIP-y mozna sprawdzić tylko w aucie, w warsztacie jest czapka z TDI PD i mozna sprawdzic rozpylanie i dawki

generalnie podczas wymiany ustawiane są cisnienia wtrysku zwykle 170/270 Bar, sprawdzane dawki itp

generalnie zasada podobna jak w TDI na pompie - wieksze dziury, wiecej koksu, wiecej niutona i powera, spalanie bez wiekszych zmian :)

wyminana pompek nie jest jakąś czarna magią, sa opisy na forach - nie wiem czy pow ymianie trzeba na nowo regulowac te śrubki przy dzwigienkach ? moze by sie ktoś obeznany wpisał bo zapomniałem Bogdana zapytać :)

przy okazji wczoraj widziałem rozebrany na częsci wtrysk z nowego silnika VAG na CR ;)

: śr mar 04, 2009 14:28
autor: mirass
cowboy pisze:
mahoo pisze:może takie rozwiązanie też ma sens:
ewent. przyjmujesz zaliczkę, kupujesz używki od AJM/ATD/itp, przerabiasz/regenerujesz, sprzedajesz gotowe, ewent. przyjmujesz stare po demontażu w rozliczeniu
takie rozwiązanie nie ma sensu :)

masz swoje pompki, oznacz kolejność wymontuj a ja zaloże na nie wydajniejsze nowe końcówki, wyreguluje cisnienia itd
Turbonalepa pisze:Dowiedz się jak możesz jeszcze co z tymi BIP'ami i jeżeli jest szansa, że moje pompki po zabiegu będą się zachowywały normalnie to nie mam się co zastanawiać.
BIP-y mozna sprawdzić tylko w aucie, w warsztacie jest czapka z TDI PD i mozna sprawdzic rozpylanie i dawki

generalnie podczas wymiany ustawiane są cisnienia wtrysku zwykle 170/270 Bar, sprawdzane dawki itp

generalnie zasada podobna jak w TDI na pompie - wieksze dziury, wiecej koksu, wiecej niutona i powera, spalanie bez wiekszych zmian :)

wyminana pompek nie jest jakąś czarna magią, sa opisy na forach - nie wiem czy pow ymianie trzeba na nowo regulowac te śrubki przy dzwigienkach ? moze by sie ktoś obeznany wpisał bo zapomniałem Bogdana zapytać :)

przy okazji wczoraj widziałem rozebrany na częsci wtrysk z nowego silnika VAG na CR ;)
reasumując.
1. Po zmianie końcówki zmieni się BIP, dawkowanie co oznacza problemy z rozruchem na ciepło, nierówne obroty oraz czasami kosmiczne wartości spalanego paliwa. Na kilku sterownikach można zrobić to bez konieczności korekty
2. Istnieje ryzyko zniszczenia/uszkodzenia pompowtrysku - właściciel musi się z tym liczyć
3. Jeśli pompa ma kijowy BIP po zmianie końcówki może okazać się że dalej jest kiepskawo

Jestem chętny na wystrojenie auta na przerobionych pompkach. Jeśli ktoś zdecyduje się zrobimy kompendium wiedzy :pub:

: śr mar 04, 2009 18:07
autor: cowboy
mirass pisze:reasumując.
1. Po zmianie końcówki zmieni się BIP, dawkowanie co oznacza problemy z rozruchem na ciepło, nierówne obroty oraz czasami kosmiczne wartości spalanego paliwa. Na kilku sterownikach można zrobić to bez konieczności korekty
2. Istnieje ryzyko zniszczenia/uszkodzenia pompowtrysku - właściciel musi się z tym liczyć
3. Jeśli pompa ma kijowy BIP po zmianie końcówki może okazać się że dalej jest kiepskawo
dawka bedzie ustawiona na stanowisku kontrolnym gdzie sie kręci wałek rozrządu w głowicy

nie ma mozliwości żeby pompiarz uszkodził wtrysk, robi tego setki, podobnie jak CR itp - wczoraj np montował wydajniejsze od AL końcówki Frateli Bosio własnie na pompkach AL - ciekaw jestem kto szykuje mocny sprzęt :)

z tego co wygooglałem często kijowy BIP wynika z przycinającej się iglicy

generalnie jak ktos ma sprawne słabsze pompki a nie chce ryzykowac uzywek to moze sie zdecydować na wymiane końcówek i myslę ze jest to dobra opcja tylko wymaga przetestowania :) ponieważ wymiana na AL i tak wiąże się z wizyta u tunera wiec tuner ogarnie temat
mirass pisze: Jestem chętny na wystrojenie auta na przerobionych pompkach. Jeśli ktoś zdecyduje się zrobimy kompendium wiedzy
no to wtryski mamy, tunera mamy - czekamy na chetnego :)

czas wymiany możemy zminimalizować do czasu dostarczenia paczki :)

: pn mar 09, 2009 22:47
autor: Matijas
cowboy, jeszcze troche i sie za nie VAG`i wezmiesz;) dzialajcie panowie ciekaw efektow jestem :bigok:

: pn mar 09, 2009 22:54
autor: zaprzal
jeszcze CRa musisz ugryźć ;)

: wt mar 10, 2009 09:11
autor: cowboy
jeszcze CRa musisz ugryźć ;)
CR to teraz najwiecej Bogdan robi :)

wtrysk podobny jest do zwykłego tylko ma wtyczke :)

za to końcówka taka sama, w VAG-ach 170KM np nie ma kołeczków ustalających tylko w końcówce są takie 2 wypustki... generalnie to wszystko to samo... zawsze na końcu znajduje się rozpylacz z iglicą którego można wymienic na wydajniejszego :P

z racji że nikt na razie grubo nie dłubie CR, to warsztat póki co głównie naprawia systemy oparte o CR.... a psują się na potegę ale nie te VAGowskie póki co...

: wt mar 10, 2009 10:10
autor: Pruszkowiak
cowboy pisze: z racji że nikt na razie grubo nie dłubie CR, to warsztat póki co głównie naprawia systemy oparte o CR.... a psują się na potegę ale nie te VAGowskie póki co...
Głównie TDCI

: pn mar 16, 2009 15:37
autor: cowboy
Głównie TDCI
heh, Bogdan juz ma dosc tych TDCI chyba bo sprzedaje narzedzie diagnostyczne do Forda :)

ale powaznie to kiedyś walczyli z jakims focusem strasznie, podobnie jakims hundajem terenowym - w porównaniu do VAGa to jednak kible :)

chociaz trzasnałem focusem TDDI (90KM) jakies 60 tys km i nic sie nie popsuło, a tym TDCI (115KM) jakies 15 tysi i tez chodził OK, wczesniej oplem DTI jakies 80 tys i tez bangał, wiec jak sie kupi nowe i dba to jakoś jeździ :)

dobra koniec OT... ciekaw jestem czy znajdzie sie ktoś chetny na pomodzenie pompek :P

[ Dodano: Czw Mar 12, 2009 10:42 ]
UPDATE:

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 0&start=20

wynik Rogala na końcówkach tuningowych Fratelli Bosio do pompowtrysków, tak jakby ktoś jeszcze miał wątpliwości

pozwole sobie wkleić wykres :) bo jest co podziwiać :bigok:

Obrazek

[ Dodano: Pon Mar 16, 2009 14:41 ]
KOLEJNY UPDATE
cowboy pisze:Panowie cena na dzis to około 1100 PLN

cena obejmuje wymianę końcówek w przesłanych do mnie pompowtryskach.

stockowo silnik 101KM ma np otworki 0,150mm, a te końcówki FIRAD które ja proponuję mają dziury 0,195mm, czyli takie jak w pompkach w silnikach ASZ i ARL o oznaczeniu AL

ponieważ trzeba to zamawiać (wstępnie około 3 tygodni), to proszę o decyzję

kto chce być królikiem doświadczalnym ? dla pierwszej osoby rabat i koszt 1000 PLN :)
dostałem potwierdzenie cen wiec nowe ceny to

1000 PLN wymiana końcówek w przesłanych do mnie pompowtryskach o wydajności takich jak AL - oznaczenie koncówki 1043 - dziurki 0,195mm - producent: włoska robota :)

oferta promocyjna dla pierwszych klientów to 900 PLN :)

zastanwaim się czy w ofercie nie dołożyć remapu w dobrej cenie u znanego tunera :P :bigok:

: pn mar 16, 2009 15:42
autor: Matijas
Podoba mi sie ze moc caly czas pieknie rosnie, az do samego konca praktycznie, fajne doznania z jazdy musza byc :bigok:

: pn mar 16, 2009 15:49
autor: cowboy
Podoba mi sie ze moc caly czas pieknie rosnie, az do samego konca praktycznie, fajne doznania z jazdy musza byc :bigok:
Matijas, skoro masz ARL-a to moge Ci pomóc załatwic końcówki tuningowe do pompek o dziurkach 0.220mm :) wraz z profi instalacją :)

wydajność pewnie z 300KM :bigok: może nawet jeszcze większa niż tych z wykresu powyżej :)

jak to mówią każdy kijek można pocieniasić :) czyli każdą dziurkę można pogrubasić :P :green_fuck:

przy tej masie własnej to ten Lełon po sofcie bedzie smigał podobnie do twojego mk3 teraz :green_fuck:

: wt mar 17, 2009 17:39
autor: _TIGER
To ja mam pytanie jakie koszty wchodzą w grę mod pompek 900zł a strojenie, no i jaka wystapi prawdopodbnie zmiana jeśli reszta zostanie w seri, silnik AJM.
Pozdrawiam

: wt mar 17, 2009 19:58
autor: cowboy
_TIGER pisze:To ja mam pytanie jakie koszty wchodzą w grę mod pompek 900zł a strojenie, no i jaka wystapi prawdopodbnie zmiana jeśli reszta zostanie w seri, silnik AJM
strojenie - pytaj sie tunera :) koszty od 1000 do 1500 PLN za remap

nie wiem do ile starczają AJMowskie pompki ale mysle ze do 160-170KM wiec jak nie chcesz wiecej to.... :)

ja juz zamówiłem na razie 12 koncówek i wkrótce będą testy - wyniki może jeszcze przed świętami wielkanocnymi :)

: wt mar 17, 2009 21:35
autor: _TIGER
A widzisz jakąś inną opcję dla sinika AJM na podwyższenie mocy, czy to będzie dobry początek a później najwyżej coś więcej???