Strona 2 z 3

: pt lut 20, 2009 11:45
autor: cowboy
Pruszkowiak pisze:Swoim muszę się przejechać na hamownie bo jestem ciekaw ile mam koni teraz
jedź do Adamm-a jak śniegi stopnieją :)

: pt lut 20, 2009 18:55
autor: slaw71
cowboy pisze:
slaw71 pisze:skoro 1Z tak dobrze się kręci to czemu następca 1Z - AHU z wtryskami 216 i programem kręci się tylko do 130KM i 290NM. Trochę jestem zaskoczony tym bardziej że AHU ma ECU 16bit .A może z moim autem jest coś nie tak
nie każde auto tak samo wychodzi, zwłaszcza że trafiają się 1Z / AHU / AFN z przebiegami 400 tys i wiecej km, gdzie juz pompa nie wydala
jak Ci powiem że mam vento 96r z oryginalnym przebiegiem 134tys. to i tak nie uwierzysz.
Rob555 jak go tylko podpiął,stwierdził że na tej pompie może być grubo,czyli wykluczam zjechaną pompę,jedyną bolączką były niedomagania intercoolera,bo łapał 70'C.

: pt lut 20, 2009 21:04
autor: Matijas
216 jednak daja rady;)

Gratki, kolrjny TDI poganicz :bigok:

: pn lut 23, 2009 13:31
autor: mp1985
no takie parametry w mk3 to już ładnie lata :D

: śr lut 25, 2009 00:57
autor: endriu210
slaw71 pisze:sory ,że podepnę się pod temat,ale skoro 1Z tak dobrze się kręci to czemu następca 1Z - AHU z wtryskami 216 i programem kręci się tylko do 130KM i 290NM. Trochę jestem zaskoczony tym bardziej że AHU ma ECU 16bit .A może z moim autem jest coś nie tak. Gratuluję ,piękny wynik kolego mariachi
Nie widzę tu żadnej rewelacji ja mam w 1Z na ori wtryskach ECU 16bit,=115ps i 321NM :bajer:

Ps. pompa od AFN-a ma tę samą wydajność co od 1Z :bajer:

: śr lut 25, 2009 09:19
autor: Pruszkowiak
endriu210 pisze:Ps. pompa od AFN-a ma tę samą wydajność co od 1Z :bajer:
Nie ma tej samej

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 08:33 ]
endriu210 pisze:Nie widzę tu żadnej rewelacji ja mam w 1Z na ori wtryskach ECU 16bit,=115ps i 321NM :bajer:
Dla mnie 115KM a ponad 130KM to kolosalna różnica, więc 216 robią swoje jak widać :bigok:

: śr lut 25, 2009 12:22
autor: bradley
endriu210 pisze:Nie widzę tu żadnej rewelacji ja mam w 1Z na ori wtryskach ECU 16bit,=115ps i 321NM :bajer:
Ty to masz po czipie na oryginalnych wtryskach. Ja to mialem bez chipa na 216 na kulejacym przeplywomierzu, tylko moment prawie o 80Nm nizszy. Nawet teraz takiego nie mam i Mariachi tez nie ma. Hamowales sie na inercji?

: śr lut 25, 2009 13:13
autor: mariachi
bradley pisze:
endriu210 pisze:Nie widzę tu żadnej rewelacji ja mam w 1Z na ori wtryskach ECU 16bit,=115ps i 321NM :bajer:
Ty to masz po czipie na oryginalnych wtryskach. Ja to mialem bez chipa na 216 na kulejacym przeplywomierzu, tylko moment prawie o 80Nm nizszy. Nawet teraz takiego nie mam i Mariachi tez nie ma. Hamowales sie na inercji?
a tam moment,
każde auto można dokoksować z dołu i będzie duży moment, tylko po co
przyśpiesza się mocą a nie momentem

robi się płaski nieduży moment jak najwyżej podciągnięty w górnym zakresie obrotów,
Co z tego że się ma u dołu 321nm jak u góry ma się mniej niż fajnie wystrojone auto które celowo u dołu ma tylko 303Nm, ale dobrą góre,
Jak potrzebujesz przycisnąć to nie trzymasz auta na 2tyś obrotów gdzie jest mega moment , tylko w górze,

: śr lut 25, 2009 13:28
autor: hx_malbork
mariachi pisze:przyśpiesza się mocą a nie momentem
Chyba na odwrot co? Jako student :P wytlumacze definicje momentu obrotowego. Jest to sila jaka trzeba przylozyc do, w tym momencie kola samochodu, aby wprawic je w ruch. Im wieksza sila, tym wieksze przyspieszenie.

Na cos jednak ta szkola sie przydaje :P

Po tych wszystkich gadaniach musze zarobic troche grosze i tez skusic sie na 216tki i program :D

: śr lut 25, 2009 13:30
autor: bradley
Przyspieszenie ma powiazanie i z momentem i moca. Mozna miec nawet moment obrotowy wiekszy niz ciezarowki z kopalni odkrywkowej ale moc wtedy jest ledwo 50KM i choc wyrwie nam kola z przegubow to nie przyspieszymy tak jak zwykly wolnossacy benzyniak ktory bedzie mial tej mocy 100KM a moment skromne 120Nm.
Nastepnym krokiem musi byc suszara VNT :] Tam mozna ladnie wymodelowac plaski wykres momentu. :helm:

: śr lut 25, 2009 13:51
autor: cowboy
to moze ja cos powiem

moment obrotowy to siła w ruchu obrotowym

zależy nam żeby mieć jak najwiekszy moment w jak najszerszym zakresie wtedy auto jest elastyczne i ciagnie :)

do ścigania potrzeba nam dużo momentu przy możliwie najwyższych obrotach

duży moment - duże rpm = duża moc :bigok: to już wzór matematyczny

jak auto bedzie szybkie na drodze powie nam najlepiej wykres mocy na kołach (nie na silniku) a dokładnie jej przebieg w szczególności w zakresie zmiany biegów przy ściganku czyli w TDI powiedzmy 3200-4400 rpm

: śr lut 25, 2009 14:05
autor: homsky
cowboy, daj spokój , kiedyś spuszczaliśmy sie razem na ten temat w dziale speed , wywody na chyba 10 stron i wspólnie doszlismy do kilku ciekawych wniosków ......... warto odszukac ten temat......

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 13:08 ]
znalazłem : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139457&start=0

: śr lut 25, 2009 14:14
autor: mariachi
homsky pisze:cowboy, daj spokój , kiedyś spuszczaliśmy sie razem na ten temat w dziale speed , wywody na chyba 10 stron i wspólnie doszlismy do kilku ciekawych wniosków ......... warto odszukac ten temat......

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 13:08 ]
znalazłem : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139457&start=0
no dokładnie,
ja tego też kiedyś nie rozumiałem ale dzięki przede wszystkim Twoim wywodom, pojąłem o co chodzi.

Moment jest ważny bo z niego bierze się moc, Ale nie ma co się podniecać jego max wartością tylko liczy się jego przebieg w całym zakresie obrotów , szczególnie u góry

W konkretnej prędkości obrotowej ....
Moc = moment x obroty

Co z tego że u dołu będzie mega moment jak obroty będą tylko 2000 obr/min, to w tym zakresie obrotów moc nie wyjdzie nie wiadomo jaka .

To tyle, reszta w temacie do którego link podał homsky

: śr lut 25, 2009 14:30
autor: cowboy
homsky pisze:kiedyś spuszczaliśmy sie razem na ten temat w dziale speed , wywody na chyba 10 stron i wspólnie doszlismy do kilku ciekawych wniosków
pamietam teze Evolution ze moment obrotowy to skutek uboczny wydzielania mocy przez silnik :) :grin:

ogólnie wesłoy temat to był..

podsumowac mozna krótko ważny jest moment na kołach - to on decyduje jak auto przyspiesza - właśnie ten moment na kołach mierzy hamownia :)

a ponieważ sam moment to za malo info trzeba wyznaczyć moc na kołach, która jest zalezna od rpm i przełożeń silnika

i nie ma znaczenia czy diesel czy sie kręci do 9 tys rpm bo moc na kołach uwzględnia te wszystkie obroty, przełożenia w skrzyni, straty w napędzie itp

dlatego w USA podają czesto WHP bo to najlepiej oddaje co auto moze zrobić na drodze

howgh !