Strona 2 z 5

: wt lut 03, 2009 19:00
autor: sagon
cowboy, czyli z tym 1.09 u mnie to jak myślisz,ściema czy nie??

: wt lut 03, 2009 19:16
autor: jaro4444
cowboy pisze:w takim razie kup skrzynie 6 biegową Jaro4444 opisywał co trzeba aby zapodać do ALH
To dobre rozwiązanie ale drogie. Zmień sobie zębatki 5 biegu na przełożenie 0.707 lub jest nawet para poniżej 0,7 (w seryjnym ALH przy skrzyni EGR masz chyba 0,755 jak dobrze pamietam). Przy 3000 obr prędkość rośnie o ok. 15 km/h względem seryjnej pary. Koszt niski, roboty na 3-4 godziny.
Jak będziesz jeździł powyżej 3500 dieslem w długiej trasie to odleci Ci kiedyś jak gęsi jesienią... :chytry:

: wt lut 03, 2009 19:16
autor: cowboy
sagon pisze:czyli z tym 1.09 u mnie to jak myślisz,ściema czy nie??
nie wiem załóż wskaźnik doładowania to bedziesz wiedział na bieząco ile pompuje sprężarka

w ogóle przy modach na 160KM w VP to nie wyobrazam sobie żeby jeździć bez wskaźnika doładowania i kontrolowania temperatury oleju (jeśli nie w MFA) jesli się lubi pociskac

nawet AutoGauge to wydatek rzędu 150-200 PLN za 2 wskaźniki, a może ustrzec przed większymi kosztami :) pomijając że na wskaźnik doładowania częściej spoglądam niz na prędkościomierz...dodatkowo to niezły ekonomizer - np jak sie chce jeździć oszczędnie to np do 1 Bara nieść sanadała, czy dopóki temp oleju nie ma 70 st C nie przeklraczam 0,5 Bara doładowania i 3000 rpm (czyli jak emeryt)

: wt lut 03, 2009 19:51
autor: krzys-jeruzal
Koledzy a co byscie doradzili do mojego samochodzu jaką skrzynie bo 6 odpada za duzo roboty sprzegło itp

: wt lut 03, 2009 19:52
autor: Szumal
PinkFloyd pisze:
Szumal pisze:mam u siebie ggu. impulsator dziala ale nie pasuje lapa od MK4 na tą skrzynie. do takiej dlugiej skrzyni trzeba mieć min 160KM i sporo momentu bo inaczej to zamuła.
Tego sie obawiałem po tej skrzyni, no cóż zbieram sie na napisanie maila do Cowboya o nowe wtryski ale czekam na zastrzyk kaski, potem skrzynia - musi byc od Fabi bo nie lubie w Niemczech zamulac, ostatnio trase Szczecin- Luxemburg 960Km zrobiłem w 7h i turbawka przezyła ( to wytrzymała cholernie jest VNT15 wynika z tego, gdyby nie Cowboy i jego porady pewnie bym ja zajechał czestym speedem pod 200km/h ) ale przy 160KM i nowej skrzyni i nowej turbawce bede spokojniejszy o los silniczka. P.S. a jakie masz obroty w granicach 200km/h na tej skrzyni ?
Nie sprawdzalem jeszcze - nie mialem okazji, nie bede jezdzil 200/h po miescie :P

Ale policzylem to sobie w exelu - to powinny byc realne predkosci a nie wskazania licznika.
Jak widac przy 200 powinno być troche poniżej 4000obr.

Obrazek
Obrazek

: wt lut 03, 2009 20:06
autor: cowboy
krzys-jeruzal pisze:co byscie doradzili do mojego samochodzu jaką skrzynie bo 6 odpada za duzo roboty sprzegło itp
no juz było napisane : skrzynia GGU EWT

we Wrocławiu koles sprzedaje za 600 PLN roczne max dwuletnie skrzynie z przebiegiem 30-50 tys

starą skrzynie może ci sie uda sprzedac za 300-400 PLN a po tej operacji masz skrzynie która troche polata bo ori skrzynia na modach 160KM może za 10 tys km zacząć rzęzic...

Adamm z forum ma wzór łapy jaką trzeba dorobić więc montaz w mk3 / vento u niego najlepiej zrobić

: wt lut 03, 2009 20:39
autor: grzegorzp
cowboy pisze:
w ogóle przy modach na 160KM w VP to nie wyobrazam sobie żeby jeździć bez wskaźnika doładowania i kontrolowania temperatury oleju (jeśli nie w MFA) jesli się lubi pociskac
nie bardzo rozumiem po co niby wskaźnik doładowania?
temp. oleju. ja wol. też mam bo na trasie czasem trzeba zwolnić żeby oleju nie zagotować, i też lepiej wiem kiedy już złapał temp. że już można cisnąć,

ale boost... po co?

: wt lut 03, 2009 20:42
autor: krzys-jeruzal
cowboy, dzięki za info musze tylko poszukać jaka będzie różnica miedzy skrzyniami bo ja mam asd.a i jak ze wskazaniem prędkościomierza.przeszukuje forum . a Adam gdzie opisał to dokłanie bo niemoge znalesc...

: wt lut 03, 2009 20:56
autor: sagon
Wychodzę z założenia,ze ważniejszy jest wskaznik temperatury oleju.
Ciśnienie doładowania, w dobrze wystrojonym programie,nawet na 160 nie powinno odbiegać od zadanego(zakładając,że mamy sprawną suszarkę).Tuner przecież diagnozuje autko przed i po,i nie wydaje mi się,żeby wypuścił na drogę auto z niedostrojona turbiną.

Jest ona przecież kontrolowana przez program(po to jest ogranicznik),dlatego moim zdaniem taki wskaznik doładowania nie jest najważniejszy.Wydaje mi się,że jest mniej istotny od tego wskazującego temp.oleju.Wg.mnie może być,a nie musi.Nie są to znowu takie potworne cisnienia i da sie jezdzić bez tych wskazań.Chociaż od przybytku głowa nie boli.

Osobiście na zimnym silniku bardziej pilnuje wskazań obrotomierza.Ważne,aby po zmianie biegu nie schodzić zbytnio poniżej 2000 rpm,bo przy wysokim momencie i próbie gwałtownego przyśpieszenia może się to zle odbić na sprzęgle.

: wt lut 03, 2009 21:07
autor: yanosho
krzys-jeruzal pisze:cowboy, dzięki za info musze tylko poszukać jaka będzie różnica miedzy skrzyniami bo ja mam asd.a i jak ze wskazaniem prędkościomierza.przeszukuje forum . a Adam gdzie opisał to dokłanie bo niemoge znalesc...
Adamm u siebie zmieniał na takowa skrzynie i przy montażu dorobił kilka takich łap jak sie nie mylę :bajer: oczywiście jest zaprawiony w boju z taka wymianka co i jak a współpraca z nim to sama przyjemność :bigok:

: wt lut 03, 2009 21:21
autor: cowboy
grzegorzp pisze:nie bardzo rozumiem po co niby wskaźnik doładowania?
[...]
ale boost... po co?
sagon pisze:Jest ona przecież kontrolowana przez program(po to jest ogranicznik),dlatego moim zdaniem taki wskaznik doładowania nie jest najważniejszy
sagon pisze:Ciśnienie doładowania, w dobrze wystrojonym programie,nawet na 160 nie powinno odbiegać od zadanego
ja mam odmienne zdanie :)

po 30 tys km od wizyty u tunera moze się zwalić N75, mogą się zasyfić sadzą kierownice w spręzarce, może sie przycinać membrana w gruszce itp
poza overboostami wazne jest stabilne doładowanie..

ogranicznik zadziała po kilku sekundach, czyli od 4 biegu wzwyż, wystarczy że na niedogrzanym silniku dasz w pedzel na 2 biegu do oporu i moze wirnik odleciec

sagon, gdybys miał u siebie taki wskaźnik to byc wiedział czy Twoje cisnienie odbiega od zadanego 1,09 Bara :)

dla mnie wskaźnik doładowania jest bardzo praktyczny i potrzebny, tak jakbyś cały zcas logował VAGiem grupe 011 dynamicznie

: wt lut 03, 2009 21:38
autor: Dario84
cowboy pisze:we Wrocławiu koles sprzedaje za 600 PLN roczne max dwuletnie skrzynie z przebiegiem 30-50 tys
Juz nie ma GGU na chwile obecna :grin:

: wt lut 03, 2009 21:48
autor: bradley
Jesli kres VNT15 konczy sie na 150KM, jaka jest wytrzymalosc i kres turbiny z AWXa?

: wt lut 03, 2009 21:56
autor: krzys-jeruzal