Strona 2 z 3

: pn sty 26, 2009 01:33
autor: Majiic
miazga, nie bedziesz wymienial sprzegła, trzeba tylko jezdzic z glowa;)
Tak naprawde to nie masz 430nm ...

: pn sty 26, 2009 02:05
autor: goodhope
guluwroc pisze:...
Ostatnio robiliśmy kilka ARL i staramy sie by moment jak najbardziej wypłaszczyc oto wynik jednego z nich :
[url=http://img172.imageshack.us/img172/4994/arlwy3.th.jpg]Obrazek[/URL]
To ście pojechali z opisem osi na tym zaadaptowanym DTI do tego Boscha

oś Y co 65Nm...a oś X co 100 obr ...kurde, przy takiej podziałce, nawet Kilimandżaro będzie wyglądać niczym Nizina Śląska :bajer:

(Dla niezorientowanych pierwszy i ostatni wykres pochodzą z tego samego programu kontrolera hamowni :helm: )

p.s. nie czepiam się w żadnym wypadku wyniku modyfikacji, z resztą niczego się nie czepiam... tak sobie komentuję ;)

: pn sty 26, 2009 09:18
autor: micky
goodhope pisze:oś Y co 65Nm...a oś X co 100 obr ...kurde, przy takiej podziałce, nawet Kilimandżaro będzie wyglądać niczym Nizina Śląska
haha :) rzeczywiscie, nie zauwazyłem :pub:

: pn sty 26, 2009 16:46
autor: Matijas
Moim zdaniem za duzo koksu dowalone z dolu, moment powinien bardziej plasko isc, z moca niby ok bo caly czas do gore wraz z obrotami idzie, ale czemu tak nisko sie kreci?? PDki tak maja? :chytry:

: wt sty 27, 2009 01:52
autor: mirass
goodhope pisze:
guluwroc pisze:...
Ostatnio robiliśmy kilka ARL i staramy sie by moment jak najbardziej wypłaszczyc oto wynik jednego z nich :
[url=http://img172.imageshack.us/img172/4994/arlwy3.th.jpg]Obrazek[/URL]
To ście pojechali z opisem osi na tym zaadaptowanym DTI do tego Boscha

oś Y co 65Nm...a oś X co 100 obr ...kurde, przy takiej podziałce, nawet Kilimandżaro będzie wyglądać niczym Nizina Śląska :bajer:

(Dla niezorientowanych pierwszy i ostatni wykres pochodzą z tego samego programu kontrolera hamowni :helm: )

p.s. nie czepiam się w żadnym wypadku wyniku modyfikacji, z resztą niczego się nie czepiam... tak sobie komentuję ;)

dlatego stroje auta na drodze a wykres jest dla klienta jako zobrazowanie mojej pracy...a upierdliwy jestem dlatego mam OLS 300. :smoke:

Mirass

: wt sty 27, 2009 20:03
autor: goodhope
a jak twój ols300 spisuje się w edc16 :hmm:

: śr sty 28, 2009 11:21
autor: mirass
goodhope pisze:a jak twój ols300 spisuje się w edc16 :hmm:
widzę że swój talent elokwencji z VIAKENa przenosisz na fora techniczne i generalnie szukasz zaczepki. Muszę Cię rozczarować, bo nie zniżę się do Twojego poziomu wypowiedzi.

Miłego Dnia

Mirass

: śr sty 28, 2009 14:55
autor: goodhope
próbujesz po prostu mało zorientowanym sugerować że masz lek na całe zło ...

a ja sugeruje że takiego leku nie ma.


a wystarczyło zamiast unosić się chorą ambicją, odpowiedzieć :

nie spisuje się wogóle, gdyż ols300 obsługuje jako emu jedynie wąską rzeszę sterowników boscha.
Ogromną większość należy traktować na piechotę, "strojąc" auto przy użyciu hamownii podwoziowej.



wzajemnie
goodhope

: śr sty 28, 2009 15:10
autor: mirass
goodhope pisze:próbujesz po prostu mało zorientowanym sugerować że masz lek na całe zło ...

a ja sugeruje że takiego leku nie ma.


a wystarczyło zamiast unosić się chorą ambicją, odpowiedzieć :

nie spisuje się wogóle, gdyż ols300 obsługuje jako emu jedynie wąską rzeszę sterowników boscha.
Ogromną większość należy traktować na piechotę, "strojąc" auto przy użyciu hamownii podwoziowej.



wzajemnie
goodhope

nie do końca masz racje - obsługuje msa12, msa15, EDC 15X, DDE. ME 7.X

Mi to wystarcza. Nie można w czasie rzeczywistym zmieniać w EDC15P ale zyskujesz czas na wygrywanie softu oraz pozbywasz się ryzyka uwalenia komunikacji przy flashowaniu.
Auto wystrojone nawet na hamowni obciążeniowej trzeba dostroić doładowanie na drodze. Inercja nie nadaje się do strojenia sprężarek ze względu braku obciążenia, co powoduje szybkie zakończenie pomiaru.
Mam racje?

bez napinki :pub:

: czw sty 29, 2009 01:18
autor: goodhope
pewnie że masz ! ...
dlatego do ols300 jest wręcz stworzona hamownia obciążeniowa z regulowanym obciążeniem przy stałych obrotach.
Każda inna nie spełni swojej roli do tych celów.

Tak na marginesie, nie wyobrażam sobie używania emulatora na drodze...
w obecnych czasach musiał by być to co najmniej pas startowy.
Współczuję wszelkim dynometowcom, którzy na rzetelny pomiar, muszą poświęcić pół dnia.
Ruch wszędzie jest taki, że człowieka szlag trafia kiedy ma się choć raz porządnie rozpędzić.
mirass pisze:msa12, msa15, EDC 15X, DDE. ME 7.X
no właśnie, wąska grupa sterowników stosowanych w autach, i to tylko boscha jak napisałem, zawsze trzeba pamiętać jeszcze o temicu, denso, delphi, siemensie, visteonie, delco, magneti marelli...

Zwłaszcza teraz, kiedy cholera wie dlaczego świat motoryzacyjny w kwestii diesla CR, odwraca się od boscha. Co gorsza wszyscy patrzą nieśmiało w tą samą poronioną stronę ...delphi. CCC ?

Obrazek

: czw sty 29, 2009 11:28
autor: mirass
goodhope pisze:pewnie że masz ! ...
dlatego do ols300 jest wręcz stworzona hamownia obciążeniowa z regulowanym obciążeniem przy stałych obrotach.
Każda inna nie spełni swojej roli do tych celów.

Tak na marginesie, nie wyobrażam sobie używania emulatora na drodze...
w obecnych czasach musiał by być to co najmniej pas startowy.
Współczuję wszelkim dynometowcom, którzy na rzetelny pomiar, muszą poświęcić pół dnia.
Ruch wszędzie jest taki, że człowieka szlag trafia kiedy ma się choć raz porządnie rozpędzić.
mirass pisze:msa12, msa15, EDC 15X, DDE. ME 7.X
no właśnie, wąska grupa sterowników stosowanych w autach, i to tylko boscha jak napisałem, zawsze trzeba pamiętać jeszcze o temicu, denso, delphi, siemensie, visteonie, delco, magneti marelli...

Zwłaszcza teraz, kiedy cholera wie dlaczego świat motoryzacyjny w kwestii diesla CR, odwraca się od boscha. Co gorsza wszyscy patrzą nieśmiało w tą samą poronioną stronę ...delphi. CCC ?

Obrazek

nowe sterowniki to problem bo pamięć nie ogranicza się do jednej kości a program również obecny jest w procku. Emulator jest wypas sprzętem do niestandardowych przeróbek, a EDC15 jeszcze kilka lat pochula na rynku.
Delco itp to już inna bajka - simens jest do zniesienia i na nim opierają się nowe systemy zasilania jak dobrze zauważyłeś.
Szczerze mówiąc z emulatorem da sie hulać po drodze, ale trzeba miec odporne nerwy :smoke:

: czw sty 29, 2009 21:54
autor: goodhope
ee w procku ?
w czym ?
jedyne co mi przychodzi od razu do głowy to RHL/RHR na sid803 albo 1.3MJ na MJD... no względnie edc17 v04...ale to zupełnie inna liga... więcej grzechów nie pamiętam.


bardzo bym chciał by na siemensie opierały się wszelkie nowości, ale tak nie jest :(

mariaż VAGa z siemensem się bezpowrotnie zakończył. Tylko czekać, aż nauczeni wreszcie jak się produkuje auta na CR ( bo wszystkie poprzednie V-ki to jedno wielkie nie porozumienie) zacznie VAG pakować Delphi do 3.0 i 2.0 CR...
PSA przechodzi na Delphi (jego mać)
Mercedes już przeszedł w osobówkach na Delphi (jego mać)
Ford także powraca do zakichanego Delphi, przytulając swego czasu jedynie z braku laku do silnika relikwi 1.8 siemensa ( na jego szczęście, bo jakoś to działa wreszcie)...
Kitajce ciągle uwiązane do denso...


ten świat schodzi na psy :panna:

: śr lut 11, 2009 13:55
autor: miazga
W koncu udalo sie zhamowac ten program na obciazeniowce:

Obrazek

Nie taki zly ten program, noi moment z tamtej hamowni mocno przesadzony...

Co nie znaczy, ze nie moze byc lepiej:D Korekta w dynosofcie u aligatora:


Obrazek

W tle nalozony wykres serii, jak widac autko dobrze zareagowalo na program:D
Teraz autko fajnie przyspiesza przy 4000obr i jest wyraznie szybsze.

[ Dodano: 11 Lut 2009 12:56 ]
p.s. seria wyszla 156KM

: śr lut 11, 2009 14:07
autor: cowboy
miazga pisze:Nie taki zly ten program, noi moment z tamtej hamowni mocno przesadzony...

Co nie znaczy, ze nie moze byc lepiej:D Korekta w dynosofcie u aligatora:
no faktycznie nie taki zły... dlatego zawsze powtarzam że trzeba odejmowac 30NM z inercji i bedzie to co na MAHA :)

a płaskość wykresu zależy też od skali dlatego trzeba patrzeć na cyferki a nie tylko na kształt krzywych