ARL po chipie

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Post autor: Majiic » pn sty 26, 2009 01:33

miazga, nie bedziesz wymienial sprzegła, trzeba tylko jezdzic z glowa;)
Tak naprawde to nie masz 430nm ...



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » pn sty 26, 2009 02:05

guluwroc pisze:...
Ostatnio robiliśmy kilka ARL i staramy sie by moment jak najbardziej wypłaszczyc oto wynik jednego z nich :
[url=http://img172.imageshack.us/img172/4994/arlwy3.th.jpg]Obrazek[/URL]
To ście pojechali z opisem osi na tym zaadaptowanym DTI do tego Boscha

oś Y co 65Nm...a oś X co 100 obr ...kurde, przy takiej podziałce, nawet Kilimandżaro będzie wyglądać niczym Nizina Śląska :bajer:

(Dla niezorientowanych pierwszy i ostatni wykres pochodzą z tego samego programu kontrolera hamowni :helm: )

p.s. nie czepiam się w żadnym wypadku wyniku modyfikacji, z resztą niczego się nie czepiam... tak sobie komentuję ;)
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2009 02:07 przez goodhope, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pn sty 26, 2009 09:18

goodhope pisze:oś Y co 65Nm...a oś X co 100 obr ...kurde, przy takiej podziałce, nawet Kilimandżaro będzie wyglądać niczym Nizina Śląska
haha :) rzeczywiscie, nie zauwazyłem :pub:



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn sty 26, 2009 16:46

Moim zdaniem za duzo koksu dowalone z dolu, moment powinien bardziej plasko isc, z moca niby ok bo caly czas do gore wraz z obrotami idzie, ale czemu tak nisko sie kreci?? PDki tak maja? :chytry:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » wt sty 27, 2009 01:52

goodhope pisze:
guluwroc pisze:...
Ostatnio robiliśmy kilka ARL i staramy sie by moment jak najbardziej wypłaszczyc oto wynik jednego z nich :
[url=http://img172.imageshack.us/img172/4994/arlwy3.th.jpg]Obrazek[/URL]
To ście pojechali z opisem osi na tym zaadaptowanym DTI do tego Boscha

oś Y co 65Nm...a oś X co 100 obr ...kurde, przy takiej podziałce, nawet Kilimandżaro będzie wyglądać niczym Nizina Śląska :bajer:

(Dla niezorientowanych pierwszy i ostatni wykres pochodzą z tego samego programu kontrolera hamowni :helm: )

p.s. nie czepiam się w żadnym wypadku wyniku modyfikacji, z resztą niczego się nie czepiam... tak sobie komentuję ;)

dlatego stroje auta na drodze a wykres jest dla klienta jako zobrazowanie mojej pracy...a upierdliwy jestem dlatego mam OLS 300. :smoke:

Mirass


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » wt sty 27, 2009 20:03

a jak twój ols300 spisuje się w edc16 :hmm:



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr sty 28, 2009 11:21

goodhope pisze:a jak twój ols300 spisuje się w edc16 :hmm:
widzę że swój talent elokwencji z VIAKENa przenosisz na fora techniczne i generalnie szukasz zaczepki. Muszę Cię rozczarować, bo nie zniżę się do Twojego poziomu wypowiedzi.

Miłego Dnia

Mirass


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » śr sty 28, 2009 14:55

próbujesz po prostu mało zorientowanym sugerować że masz lek na całe zło ...

a ja sugeruje że takiego leku nie ma.


a wystarczyło zamiast unosić się chorą ambicją, odpowiedzieć :

nie spisuje się wogóle, gdyż ols300 obsługuje jako emu jedynie wąską rzeszę sterowników boscha.
Ogromną większość należy traktować na piechotę, "strojąc" auto przy użyciu hamownii podwoziowej.



wzajemnie
goodhope
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 15:02 przez goodhope, łącznie zmieniany 4 razy.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr sty 28, 2009 15:10

goodhope pisze:próbujesz po prostu mało zorientowanym sugerować że masz lek na całe zło ...

a ja sugeruje że takiego leku nie ma.


a wystarczyło zamiast unosić się chorą ambicją, odpowiedzieć :

nie spisuje się wogóle, gdyż ols300 obsługuje jako emu jedynie wąską rzeszę sterowników boscha.
Ogromną większość należy traktować na piechotę, "strojąc" auto przy użyciu hamownii podwoziowej.



wzajemnie
goodhope

nie do końca masz racje - obsługuje msa12, msa15, EDC 15X, DDE. ME 7.X

Mi to wystarcza. Nie można w czasie rzeczywistym zmieniać w EDC15P ale zyskujesz czas na wygrywanie softu oraz pozbywasz się ryzyka uwalenia komunikacji przy flashowaniu.
Auto wystrojone nawet na hamowni obciążeniowej trzeba dostroić doładowanie na drodze. Inercja nie nadaje się do strojenia sprężarek ze względu braku obciążenia, co powoduje szybkie zakończenie pomiaru.
Mam racje?

bez napinki :pub:


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » czw sty 29, 2009 01:18

pewnie że masz ! ...
dlatego do ols300 jest wręcz stworzona hamownia obciążeniowa z regulowanym obciążeniem przy stałych obrotach.
Każda inna nie spełni swojej roli do tych celów.

Tak na marginesie, nie wyobrażam sobie używania emulatora na drodze...
w obecnych czasach musiał by być to co najmniej pas startowy.
Współczuję wszelkim dynometowcom, którzy na rzetelny pomiar, muszą poświęcić pół dnia.
Ruch wszędzie jest taki, że człowieka szlag trafia kiedy ma się choć raz porządnie rozpędzić.
mirass pisze:msa12, msa15, EDC 15X, DDE. ME 7.X
no właśnie, wąska grupa sterowników stosowanych w autach, i to tylko boscha jak napisałem, zawsze trzeba pamiętać jeszcze o temicu, denso, delphi, siemensie, visteonie, delco, magneti marelli...

Zwłaszcza teraz, kiedy cholera wie dlaczego świat motoryzacyjny w kwestii diesla CR, odwraca się od boscha. Co gorsza wszyscy patrzą nieśmiało w tą samą poronioną stronę ...delphi. CCC ?

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 01:20 przez goodhope, łącznie zmieniany 2 razy.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » czw sty 29, 2009 11:28

goodhope pisze:pewnie że masz ! ...
dlatego do ols300 jest wręcz stworzona hamownia obciążeniowa z regulowanym obciążeniem przy stałych obrotach.
Każda inna nie spełni swojej roli do tych celów.

Tak na marginesie, nie wyobrażam sobie używania emulatora na drodze...
w obecnych czasach musiał by być to co najmniej pas startowy.
Współczuję wszelkim dynometowcom, którzy na rzetelny pomiar, muszą poświęcić pół dnia.
Ruch wszędzie jest taki, że człowieka szlag trafia kiedy ma się choć raz porządnie rozpędzić.
mirass pisze:msa12, msa15, EDC 15X, DDE. ME 7.X
no właśnie, wąska grupa sterowników stosowanych w autach, i to tylko boscha jak napisałem, zawsze trzeba pamiętać jeszcze o temicu, denso, delphi, siemensie, visteonie, delco, magneti marelli...

Zwłaszcza teraz, kiedy cholera wie dlaczego świat motoryzacyjny w kwestii diesla CR, odwraca się od boscha. Co gorsza wszyscy patrzą nieśmiało w tą samą poronioną stronę ...delphi. CCC ?

Obrazek

nowe sterowniki to problem bo pamięć nie ogranicza się do jednej kości a program również obecny jest w procku. Emulator jest wypas sprzętem do niestandardowych przeróbek, a EDC15 jeszcze kilka lat pochula na rynku.
Delco itp to już inna bajka - simens jest do zniesienia i na nim opierają się nowe systemy zasilania jak dobrze zauważyłeś.
Szczerze mówiąc z emulatorem da sie hulać po drodze, ale trzeba miec odporne nerwy :smoke:


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » czw sty 29, 2009 21:54

ee w procku ?
w czym ?
jedyne co mi przychodzi od razu do głowy to RHL/RHR na sid803 albo 1.3MJ na MJD... no względnie edc17 v04...ale to zupełnie inna liga... więcej grzechów nie pamiętam.


bardzo bym chciał by na siemensie opierały się wszelkie nowości, ale tak nie jest :(

mariaż VAGa z siemensem się bezpowrotnie zakończył. Tylko czekać, aż nauczeni wreszcie jak się produkuje auta na CR ( bo wszystkie poprzednie V-ki to jedno wielkie nie porozumienie) zacznie VAG pakować Delphi do 3.0 i 2.0 CR...
PSA przechodzi na Delphi (jego mać)
Mercedes już przeszedł w osobówkach na Delphi (jego mać)
Ford także powraca do zakichanego Delphi, przytulając swego czasu jedynie z braku laku do silnika relikwi 1.8 siemensa ( na jego szczęście, bo jakoś to działa wreszcie)...
Kitajce ciągle uwiązane do denso...


ten świat schodzi na psy :panna:
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 21:59 przez goodhope, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
miazga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 08:35
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: miazga » śr lut 11, 2009 13:55

W koncu udalo sie zhamowac ten program na obciazeniowce:

Obrazek

Nie taki zly ten program, noi moment z tamtej hamowni mocno przesadzony...

Co nie znaczy, ze nie moze byc lepiej:D Korekta w dynosofcie u aligatora:


Obrazek

W tle nalozony wykres serii, jak widac autko dobrze zareagowalo na program:D
Teraz autko fajnie przyspiesza przy 4000obr i jest wyraznie szybsze.

[ Dodano: 11 Lut 2009 12:56 ]
p.s. seria wyszla 156KM


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/315147.html][img]http://images.spritmonitor.de/315147.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 11, 2009 14:07

miazga pisze:Nie taki zly ten program, noi moment z tamtej hamowni mocno przesadzony...

Co nie znaczy, ze nie moze byc lepiej:D Korekta w dynosofcie u aligatora:
no faktycznie nie taki zły... dlatego zawsze powtarzam że trzeba odejmowac 30NM z inercji i bedzie to co na MAHA :)

a płaskość wykresu zależy też od skali dlatego trzeba patrzeć na cyferki a nie tylko na kształt krzywych



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości