wtryskiwacze?????jakie???

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 28, 2009 14:50

mirass pisze:cowboy wróć do podstawówki i naucz czytać się ze zrozumieniem :green_fuck:
dokładnie zacytowałem Twoje wypowiedzi..
mirass pisze:Istotnie podpis jest jako marka firmy, ale nie spuszczanie się na wtryski
myślę że każdy sam sobie oceni kto tu się spuszcza..
mirass pisze:Ja mówię o wydajności końcówek a ty o marce Bosch, człowieku od przekładania końcówek
bo wydajność zależy między innymi od prawidłowego wyregulowania cisnien

zależy też od średnicy - dodam, że istnieje jeszcze mała róznica w średnicach otworków "216" BOSCH-a i BOSIO..
mirass pisze:Dobry pompiarz ma podkładki regulacyjne na stanie
nie mówię o podkładkach regulacyjnych - mówię o przekładce i trzpieniu który występuje w zestawie naprawczym - kto się ma nauczyć czytac ze zrozumieniem ? :)

jeśli przekładka i trzpień we wtrysku "dawcy" jest zużyta to jest problem z regulacją i kłopot bo Bosio nie daje tego tylko samą końcówkę - i trzeba wymieniać z innych wtrysków - rzeczywiście takich używanych przekładek i trzpieni regulacyjnych pompiarz ma dużo do testowania jak robi tego dużo

między innymi dlatego kiedyś był taki urban legend, że na hybrydy nadają się wyłacznie ALH z przebiegiem rzędu do 50 tys. km, który to mit skutecznie został podważony...
mirass pisze:Co do maszyn na dwa ciśnienia nie ma ich dziesiątek w kraju
jak wyżej - przeczytałeś to co napisałem ?
maszyna na dwa cisnienia to facet, który wie jakie i w którym miejscu podkładki regulacyjne włożyć żeby osiągnąć obydwa cisnienia, takie jakie chce z dokładnością do 1 Bara

a zmierzenie tego jest banalne - choć pewnie nie każdy o tym wie :)
mirass pisze:skoro Bosch zapewne wie o tych zdjęciach to czemu nie zrobił swoich sporo mają tyle kasy itp.? Napisz do nich - może żyją w nieświadomości. Odpalą Ci coś zapewne.
na podstawie takich wpisów śmiem sadzić że jesteś mało poważny w merytorycznej dyskusji..

co więcej atakujesz mnie w mało elegancki sposób wiec widze że nie ma sensu sie pałować
mirass pisze:A może twierdzisz że wtryski robione przez mojego pompiarza to shit?
??????

ja coś pisałem na ten temat ?
Wróć do sensu wątku albo zakończ go
i to z mojej strony EOT



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » śr sty 28, 2009 15:02

na ile da się wystroić 230 na ZDROWEJ pompie 10mm?

macie jakiś dane o takich setupach?



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr sty 28, 2009 15:25

cowboy pisze:
na podstawie takich wpisów śmiem sadzić że jesteś mało poważny w merytorycznej dyskusji..

co więcej atakujesz mnie w mało elegancki sposób wiec widze że nie ma sensu sie pałować
No właśnie..Mało poważne jest wypisywanie że jeden człowiek potrafi to zrobić, stąd moje pytanie na temat innych pompiarzy. Mało poważne jest przypisywanie marketingowi zdjęcie FB, bo to można zobaczyć gołym na zwykłej maszyny do badania wtrysków z jednym otwarciem. Mało poważne jest podważanie osiągów FB względem Bosch, bo tak się składa ze ja stroje silniki i podzieliłem się swoją opinią, na co ty naskoczyłeś. Rozwiałem wątpliwości co do ceny, wydajności, więc czepiłeś się człowieka.

w więcej dyskusji nie wdaję się z Tobą, bo zawsze obracasz kota ogonem

miłego dnia


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 28, 2009 15:30

na ile da się wystroić 230 na ZDROWEJ pompie 10mm?

macie jakiś dane o takich setupach?
były setupy na 216 w okolice 190KM i wiecej z pompa 11 były... setupy na 170KM z pompa 10mm na 216

moim zdaniem do 160KM pompa 10mm + 216

jeśli ktoś chce więcej musi dac wydajniejszą pompe i wtryski

poza tym pompy 10 tez się różnia wydajnością i o ile do pompy 107D z ALH/ASV itd w dobrym stanie warto dać 230 stki, to do starego 1Z (mniejsze cisnienie niż pompa z AFN) moim zdaniem 216 styka w zupełności, zwłaszcza jeśli pozostaje seryjny opsrzęt

dla zainteresowanych ciekawa lektura na ten temat :

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 8532&st=20

i jeszcze tu o BOSIO

http://www.kermatdi.com/servlet/-strse- ... Categories

te tuningowe to seria Powerplus

dodam jeszcze że jest możliwa wymiana końcówek w pompowtryskach :) tak w ramach ciekawostki, bo może mało kto wie :)



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr sty 28, 2009 15:35

cowboy pisze:
poza tym pompy 10 tez się różnia wydajnością i o ile do pompy 107D z ALH/ASV itd w dobrym stanie warto dać 230 stki, to do starego 1Z (mniejsze cisnienie niż pompa z AFN) moim zdaniem 216 styka w zupełności, zwłaszcza jeśli pozostaje seryjny opsrzęt

dla zainteresowanych ciekawa lektura na ten temat :

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 8532&st=20

i jeszcze tu o BOSIO

http://www.kermatdi.com/servlet/-strse- ... Categories

te tuningowe to seria Powerplus

dodam jeszcze że jest możliwa wymiana końcówek w pompowtryskach :) tak w ramach ciekawostki, bo może mało kto wie :)
temat końcówek PD już badaliśmy, i nie ma żadnej tajemnicy :smoke: wyniki końcowe już tak.
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 15:36 przez mirass, łącznie zmieniany 1 raz.


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 28, 2009 15:46

mirass pisze:Mało poważne jest wypisywanie że jeden człowiek potrafi to zrobić
nigdzie tak nie napisałem - piszę że dobra regulacja ma znaczenie !
mirass pisze:Mało poważne jest przypisywanie marketingowi zdjęcie FB, bo to można zobaczyć gołym na zwykłej maszyny do badania wtrysków z jednym otwarciem
czyli co gołym okiem widzisz te róznice pokazane na zdjęciu wykonanym mikroskopem elektronowym ? :)
mirass pisze:Mało poważne jest podważanie osiągów FB względem Bosch


nigdzie tego nie napisałem, co więcej napisałem że Bosio daje około 5 KM wiecej ..

moim zdaniem to pomijalne dla kogoś kto ma 1Z i liczy na 130KM (a nie walczy o 160 czy 165KM) - zwłaszcza, że przerabia swoje wylatane wtryski i nowa przekładka i trzpień w zestawie BOSCH-a ma znaczenie dla dobrego wyregulowania - jakoś nie raczyłeś się do tego odnieść tylko plujesz jadem..

tymi wpisami akurat nie robisz sobie dobrego marketingu :)

ja akurat nie musze robić żadnego marketingu, nie mam firmy, nie jestem tunerem, szwagrem pompiarza ani przedstawicielem Boscha :P

robie te wtryski w ramach "pomocy" dla forumowiczów... jakies tam marne grosze z tego mam..a najwiecej radości dają wpisy zadowolonych forumowiczów :)
mirass pisze:Rozwiałem wątpliwości co do ceny
nie widziałem żebyć podawał jakieś ceny..
mirass pisze:więc czepiłeś się człowieka.

w więcej dyskusji nie wdaję się z Tobą, bo zawsze obracasz kota ogonem
własciwie to ja powinienem to napisac..

bo to nie ja umieszczałem takie emotki :green_fuck:
i nie pisałem że musisz się nauczyć czytac i wracać do podstawówki

miłego dnia również :bigok: i nie napinaj sie tak bardzo :bajer:



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr sty 28, 2009 16:12

przeczytaj mojego posta ze zrozumieniem z 11.52 - tam masz info o cenie...nie napisze już nic o czytaniu :smoke:

oczywiście do 130KM nie ma różnicy na czym robisz moc, ale sam wiesz że choroba jest nie uleczalna. Ty próbujesz udowodnić forumowiczom wyższość Boscha nad Fratelli. Ja widzę i czuję różnicę, wiec radzę. To ty zacząłeś pluć jadem pierwszy i zacząłeś się motać więc dowaliłeś z makretingiem, a on w Ciebie uderza a nie we mnie.

Ty oferujesz wtrsyki
Ja oferuje kompleksowe modyfikacje
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 16:14 przez mirass, łącznie zmieniany 1 raz.


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 28, 2009 16:33

mirass pisze:przeczytaj mojego posta ze zrozumieniem z 11.52 - tam masz info o cenie...nie napisze już nic o czytaniu :smoke:
proszę bardzo:
mirass pisze:Na Fratelli moment dłużej trzyma się, jest wyższa moc możliwa do osiągnięcia a cenę mają identyczną
identyczną czyli taką samą - to rozumiem ale z czym identyczną ?

z hurtową ceną BOSCHA, może po znizkach, a może detaliczną, a może z moją ceną w której uwzględniam zawsze wysyłke itp ?

czy może 230 mają cenę identyczną z ofertą BOSCH-a ? bo w BOSCHu cały asortyment otworków w jednej cenie jest...

zadałem Ci pytanie o podanie swoich cen na forum a Ty znowu ściemniasz coś :) podaj cały cennik na końcówki i każdy skorzysta :)
mirass pisze:zacząłeś się motać więc dowaliłeś z makretingiem, a on w Ciebie uderza a nie we mnie.

Ty oferujesz wtrsyki
Ja oferuje kompleksowe modyfikacje
mirass, zachowujesz sie jak dziecko

nie jestes dla mnie żadną konkurencją - dotarło ?

po pierwsze ja to robię hobbystycznie a po drugie jak już to mamy inny target, więc się wyluzuj :) a wolnej chwili znajdź odpowiedz na moje merytoryczne pytania :)
grzegorzp pisze:na ile da się wystroić 230 na ZDROWEJ pompie 10mm?

macie jakiś dane o takich setupach?
polecam wpisy jaro444
1. a do 90kowej?
2. czym różni się pompa 90 od 110?
3. czy 0.230 przy pompie 90kowej wyjdą lepsze parametry niż przy 0.216? a może nie wykorzysta potencjału?

1. Niekoniecznie
2. W starych TDI pompa od 90 ma niższą falę i tym samym mnieszy skok tłoka.
3. Parametry nominalne da lepsze, ale pamiętaj, że do danej mocy powinno się stosować optymalne dziury. Dlatego, że jak dasz za małą dawkę do dużej dziury to nie będzie optymalnego ciśnienia wtrysku. Dodatkowo proces wtrysku będzie za krótki a tym samym spalanie bardzo gwałtowne co zaowocuje twardą pracą motoru.
Odwrotnie też nie dobrze - za mała dziur, duża dawka = kopcenie bo paliwo jest wtryskiwane bardzo długo i nie ma czasu się dopalić.
pompa od 90 ma cisnienie przy 2000 rpm (obroty silnika 4000 rpm) około 8,5 -10 Bar

pompa od 110 ma cisnienie przy 2000 rpm (obroty silnika 4000 rpm) około 10,5-12 Bar
mowa oczywiście o starych AFN i 1Z :)

ja podsumuje to co juz napisałem wczesniej:

do reanimacji starych TDI i lekkiego tuningu polecam 216 BOSCHa

do powaznych modów (czyli pompa 11 i duże turbo) Frateli Bosio jest najlepszym wyborem... żeby nie powiedzieć jedynym :)

amen



johnson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 16, 2008 01:11
Lokalizacja: Wroclaw/Wawa

Post autor: johnson » śr sty 28, 2009 16:47

grzegorzp pisze:na ile da się wystroić 230 na ZDROWEJ pompie 10mm?

macie jakiś dane o takich setupach?
bede wiedzial dzisiaj albo jutro jak moj sie zlozy (a3 tdi ahf, 230, asz i pompa 10)



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr sty 28, 2009 17:02

Dyskusja jałowa z Tobą. Skoro wyrywasz zdanie z kontekstu, to Ci je wytłumacze.
Koszt zrobienia na FB 0.216 (żadne 0.205 o większym przepływie) to 1000zł dla klienta. Pytałeś o 216stki więc dałem Ci odpowiedź - chyba nie powiesz że nie wynika to z posta z 11.52?
Po drugie wątek tyczy się 216stek a nie innych końcówek FB jak 230 i 260.
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 17:04 przez mirass, łącznie zmieniany 2 razy.


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 28, 2009 17:40

mirass pisze:Koszt zrobienia na FB 0.216 (żadne 0.205 o większym przepływie) to 1000zł dla klienta
czyli mogę u Ciebie zamówić 216 na Fratelli Bosio za 1000 PLN - a Ty mi przyślesz komplet wtrysków ustawionych na 220/300 Bar ?

czy może to koszt przerobienia wtrysków które ja Ci przyślę ?

proszę sprecyzuj też czy masz jakieś wymagania co do korpusów - czy mogę przysłać korpusy z 1Z ?
mirass pisze:Pytałeś o 216stki więc dałem Ci odpowiedź - chyba nie powiesz że nie wynika to z posta z 11.52?
Po drugie wątek tyczy się 216stek a nie innych końcówek FB jak 230 i 260.
no tak ale odpowiedź nie była jasna czy chodzi o same koncówki, czy o przeróbke wtrysków klienta, czy może o gotowe wtryski ?
rozbieżność cenowa samych końcówek jest od 700 do 1000 PLN za komplet, a co dopiero reszty..

pytam powaznie by byłbym zainteresowany zakupem np 230 ?

czy sprzedasz mi je jako same końcówki, czy tylko w opcji że robisz wszystko na gotowo ?

jeśli możliwy jest zakup samych końcówek to czy dasz mi upust jak kupię 5 kompletów 230 stek

odpowiedz proszę , kwestia upustów oczywiscie może być PW ale ogólne ceny myślę że warto jak podasz (chyba to nie tajemnica) - być może pare osób z tego forum bedzie zainteresowanych ?

ja gdzieś słyszałem że 230 u aligatora to koszt 1200 PLN jak się przysle wtryski ale nie wiem czy to prawda i jeszcze aktualne ? bo info zapodał ktoś na forum kto kupił..



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » śr sty 28, 2009 21:42

aligator teraz ma już mało 230, więc w ofecie ma tak, wysyłasz swoje wtryski, on przerabia i ustawia i cena 1500pln
przynajmniej 3dni temu to była jedyna opcja jaką proponował



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » czw sty 29, 2009 11:22

1000zł jest z regulacja
mozesz zamowic same koncówki - info priv


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sty 29, 2009 12:07

mirass pisze:1000zł jest z regulacja
ale ja pytałem o 230-stki, bo 216 mam juz :)

przy okazji zgłebiania tematu końcówek i polecam obejrzeć wszystkie obrazki dziur

http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/noz ... /index.htm

porównana jest najmniejsza zwykła koncówka BOSCH-a z większymi BOSIO

jak widać dokładność zrobienia małych dziur jest podobna, natomiast widać że powerplusy są doszlifowywane dodatkowo, ale też powiększenie mikroskopu chyba jest inne bo dziura 232 jest dużo wieksza od 170 a na zdjęciu ma podobny wymiar

dlatego warto obejrzeć wszystkie zdjęcia i np porównać

BOSCH 0.170
Obrazek

BOSIO 0.185
Obrazek

moje podejrzenie jest takie że lepsza wydajność powerplusów (jeśli chodzi o 216, bo wiekszych nie można porównać z Boschem) nie wynika z wygładzonej powierzchni wtrysku tylko z innej budowy - jak napisałem nie wiem tego napewno ale myslę że clou jest w budowie iglicy... a gładka powierzchnia to już wisienka na torcie :)

bajer to robienie wiekszej ilości dziurek i tu juz sie pojawiają duże możliwości :)

w ramach ciekawostek dodam że dla amerykańskich cumminsów robi się 10 dziurowe końcówki :)

Obrazek

jak wygląda pompowtrysk :)

Obrazek

wymianę końcówek tez juz warsztaty opanowały..

np u Bogdana zostały przełozone końcówki z ARL (i to nie bosch ani bosio tylko jakas inna włoszczyzna chyba Firad) do pompek ATD pare lat temu i auto pomyka juz ponad 100 tys km szczesliwie, tak więc jest kilka firm ... podobno lucas tez daje rade..

co do tzw chinoli podobno są problemy z kontrolą jakości itd - istotna sprawą jest również tolerancja wymiarów otworków - np. żeby wszytskie były jednakowe i pod odpiwiednim kątem - słowem mechanika precyzyjna :)

zresztą BOSCH robi zestawy naprawcze pompowtrysków, co chyba niedługo bedzie wykorzystywane jak na rynku zacznie brakować nowych pompek - nie tylko w zastosowaniach tuningowych

na koniec ja nie gloryfikuje Bogdana.. polecony mi został w Diesel Centrum Polska, robił jakieś cuda dla Diagtroników na wtryskach z ciężarówek, robi chyba tez dla Rogala z tego co słyszałem, przekonali się chłopaki z Krapkowic do niego ;), a obecny warsztat robi mega wrażenie - śmiem twierdzić że to jeden z lepszych warsztatów w Polsce jeśli chodzi o pompy wtryskowe, robi tez common raile i wszystko co sie rusza, pompy do ciężarówek itp

jeżeli ktoś ma coś ciekawego do dodanie to zachęcam do merytorycznej dyskusji... bo temat jest ciekawy, a czasem na forach odnosi się wrażenie o jakiejś tajemnej wiedzy :)
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 14:43 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości