Grzebanie - AFN

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
KarQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 01:57
Lokalizacja: Płockowo

Post autor: KarQ » śr paź 29, 2008 13:45

cowboy pisze:nie ma sensu robić wydechu
Osobiście widziałem efekty uwolnienia wydechu w:

A4 AFN + box,
A4 AFN + czips by Rogal,
A4 AWX + czips by MT,
Ibiza ASZ + IC + turbo ARL + czips MT,

za każdym razem różnice były znacznie odczuwalne.

Zrobię, shamuję i wtedy podywagujemy czy się zmieniło.


92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)

Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: masakra » śr paź 29, 2008 13:52

KarQ, najpierw udaj sie to specjalisty skoro ci nie idzie na wlasna reke, zmien rozrzad i doprowadz auto do zdrowej serii :) - ja tak zrobilem :grin:

u mnie to wygladalo tak (krotka historia):

Obrazek

zielony kolor -seria
niebieski - program
czerwony - turbo - muszla seryjna VNT15 z wiekszym wirnikiem od GT17VA na doladowaniu 1,25 bar ( takie samo jak przy chip tuningu) i wtryski 216stki.
bez coolera , wydech seria (- bez kata ), bez kolektora AWX i innych udziwnien :)
po zalozeniu coolera od renowki zwiekszylismy cisnienie do 1,35 bar mniej dymi, ale nie shamowalismy
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 13:52 przez masakra, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr paź 29, 2008 14:36

masakra pisze:po zalozeniu coolera od renowki
żeby sobie poprawić nastrój to powiem że ja wymysliłem ten sposób prowadzenia rur i ten cooler doradziłem koledze mekto :)

[ Dodano: Sro Paź 29, 2008 13:41 ]
masakra pisze:najpierw udaj sie to specjalisty skoro ci nie idzie na wlasna reke, zmien rozrzad i doprowadz auto do zdrowej serii :)
popieram, tak wyglądała moja seria po 230 tys km przebiegu

Obrazek



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » śr paź 29, 2008 16:15

cowboy pisze:żeby sobie poprawić nastrój to powiem że ja wymysliłem ten sposób prowadzenia rur
jest to zdecydowanie najlepszy sposob poprowadzenia dolotu i przetestowany przez pare osob, min. przeze mnie :grin: :grin: :bigok: Cowboy odwalil brudna robote i potem sxerowalem :green_fuck: :grin: :grin: hehe

Prawda jest taka, ze z FMIC`em jest wiecej walki i dopasowywania niz samej roboty wiec powodzenia oraz wytrwalosci zycze!! :bigok:

Przy okazji i sobie bo mozliwe, ze niedluge wezme sie za poprawienie dolotu u siebie z rur from Leroy merlin :green_fuck: pod turbo AWX/ARL :food:

[ Dodano: 29 Paź 2008 15:18 ]
Tyle ze jak sobie o tym pomysle to mi sie odechciewa :jezor:
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 16:17 przez Matijas, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » czw paź 30, 2008 08:29

cowboy pisze:
żeby sobie poprawić nastrój to powiem że ja wymysliłem ten sposób prowadzenia rur i ten cooler doradziłem koledze mekto :)
i wielkie dzięki Ci za to :okej: dodam tylko że wchodzi bez większych problemów a prowadzenie rur jest praktycznie jak w serii...



_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: _Chudy_ » śr lis 05, 2008 12:33

W związku z tym, że będę montował właśnie IC od meganki w tym samym miejscu mam pytania do osób, które mają tak zamocowany IC. Jakie dokładnie rury i jaką ich długośc potrzebuje?? Jakie kolanka i inne części będą mi jeszcze potrzebne?? W jaki sposób zamocowaliście IC do wzmocnienia??



piotrzee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr lut 07, 2007 13:02
Lokalizacja: Radom

Post autor: piotrzee » śr lis 05, 2008 14:28

Cowboy kiedyś u siebie w temacie zdaje się pisał, a jak nie to jest podwieszony temat w tym dziale o robieniu i kupnie materiałów na icka


[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=176956[/url]

Moje 2 limitowane dzieciątka - Wolfsburg i Fire

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » śr lis 05, 2008 16:31

_Chudy_ pisze: Jakie dokładnie rury i jaką ich długośc potrzebuje?? Jakie kolanka i inne części będą mi jeszcze potrzebne?? W jaki sposób zamocowaliście IC do wzmocnienia??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608

skolko godno :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

mally
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 12, 2007 23:22
Lokalizacja: radom
Kontakt:

Post autor: mally » pt lis 07, 2008 23:41

Mam takie pytanie odnośnie AFN-a mój obecnie ma około 140 ps i 300 nm , od razu powiem że nie jeździłem 110:) już takiego kupiłem...

1 pytanie do panów którzy juz maja te 160 ps lub sa w jej okolicach maja większe turbo wtryski itd:).....jakie macie czasy na 1/4:).....czy już z taka mocą da rade zejść do niskiej 15? Szczerze zaczyna już mi brakować trochę mocy i niutków...

2 pytanko...co się zmieni jak wymienię wtryski na 216?...czy będzie odczuwalna zmiana?...czy dopiero po zmianie turbo i założeniu fmci będzie coś czuć?

3 gdzie kupie turbo awx lub chybryde awx/arl? jaki koszt:)?

4 Kto mi zrobi Fmci w mk3 z klima:)....najlepiej Warszawa lub okolice i jaki byłby koszt:)
Ostatnio zmieniony sob lis 08, 2008 00:45 przez mally, łącznie zmieniany 1 raz.


www.VAGRADOM.PL
[url=http://img111.imageshack.us/i/blackfabia.jpg/][img]http://img111.imageshack.us/img111/1507/blackfabia.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » sob lis 08, 2008 01:18

mally pisze:.czy już z taka mocą da rade zejść do niskiej 15? Szczerze zaczyna już mi brakować trochę mocy i niutków...
takie auto pluje czasu w granicach 15-16 chyba
mally pisze:2 pytanko...co się zmieni jak wymienię wtryski na 216?...czy będzie odczuwalna zmiana?...czy dopiero po zmianie turbo i założeniu fmci będzie coś czuć?
bedzie odczowalna zmiana, a zmieni sie to ze pompy nie bedziesz meczyk;p
mally pisze:.czy dopiero po zmianie turbo i założeniu fmci będzie coś czuć?
po takim komplecie zmian bedziesz mial powiedzmy bezawaryjny setup do jazdy bezstresowej, do tego z niskim spalaniem w granicach 6L :bigok:

[ Dodano: 08 Lis 2008 00:19 ]
3 gdzie kupie turbo awx lub chybryde awx/arl? jaki koszt:)?
turbo awx np allegro;)
hybryde kupisz np. od karambola :bigok:
mally pisze:4 Kto mi zrobi Fmci w mk3 z klima:)....najlepiej Warszawa lub okolice i jaki byłby koszt:)
np. Eltec :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
KarQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 01:57
Lokalizacja: Płockowo

Post autor: KarQ » sob lis 08, 2008 22:35

Dziś wywaliłem katalizator, miał zostać sam końcowy wydech, dołożyłem środkowy przelotowy od czegoś :bajer: reszta z kwasiaka 2'.

Doznania:

Auto ożyło, pod dupohamownią znaczna zmiana, a na drodze (pojechałem czasowo) i mniej więcej wtedy kiedy wbijałem wyższy bieg przy 4,2k rpm teraz zdążył się dokręcić do 4,6k :chytry:

Nie udało mi się zdjąć kolektora, jak odkręcić te cholerne śruby? Bez demontażu turba się nie da?

Z IC i mocniejszych modyfikacji zrezygnowałem, gdyż plany się lekko pozmieniały :grin:


92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » sob lis 08, 2008 22:46

KarQ pisze:Z IC i mocniejszych modyfikacji zrezygnowałem, gdyż plany się lekko pozmieniały
na jakie? :chytry:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
KarQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 01:57
Lokalizacja: Płockowo

Post autor: KarQ » ndz lis 09, 2008 04:42

Po przeliczeniu kosztów modyfikacji z zakupem auta wyszła dość pokaźna sumka jak na golfa III. Pojeżdżę tak jak jest, sprzedam i dołożę do PDeka (IV, Passat B5FL) może trafi się IV z ARLem, a w tych przypadkach po programie najmarniej 170KM i 360Nm będzie i do jazdy na co dzień w zupełności wystarczy :bajer:


92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)

Awatar użytkownika
Fido_dido
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: sob mar 03, 2007 22:55
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Fido_dido » ndz lis 09, 2008 11:43

no i marze kolego robisz :)

pamietaj chcesz jedzic nie tuninguj go :hmm:


Bling Bling........ rrados TDI Gangster's :D!! Siee Wiee !! Sieeeeeemanko team :D VR6 ynynynyn;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości