Strona 2 z 5

: śr lut 13, 2008 21:56
autor: Dario84
Sluchajcie a jak jest ze sprzeglami w silnikach wzdluznie ulozonych ?? Slyszalem opinie ze tam sa sprzegla o wiekszej srednicy, ale nie wiem ile w tym prawdy...

I czy w silniku wzdluznym tak samo mozna zamienic dwumas na jednomas (sa jakies problemy) ??

: czw lut 14, 2008 09:56
autor: cowboy
szatanek pisze:Nic sie z nim nie dzieje?
ślizgać się nie uślizguje, nie odczułem bynajmniej

pare razy, szczególnie zimą zatrząsł się dwumas jak sie zapomniałem i pocisnąłem sandała z 2000 rpm

: ndz lut 17, 2008 13:53
autor: szatanek
Bo u mnie jest cos takiego na org. dwumasie, jak dam mu porządnego sandała z niskiego biegu najczęściej z 1 i 2 to ładnie przyspiesza ale w pewnym momencie ok 3,5 tys jest nagły spadek przyspieszenia ale obroty gwałtowniej rosną, przy duzych prędkosciach tego nie ma.
Jak myslicie to chyba ewidentne slizganie sie sprzęgła?

: śr kwie 22, 2009 23:31
autor: Marcinek
szatanek, jak nic, mam to samo, i wlasnie mysle nad zamiana mojego gównianego dwumasu ALH na jednomas tylko musze jesszcze sie do tego przekonac, oby ktos mi w tym pomogl ;) tylko ten koszt 800zł z robotą troche straszy

: czw kwie 23, 2009 19:02
autor: jaro4444
szatanek pisze:Jak myslicie to chyba ewidentne slizganie sie sprzęgła?
Poślizg to jest najczęściej na 4 lub 5 biegu.
Na 1 i 2 tak się auto zachowuje jak nie ma trakcji :chytry: :satan:

: czw kwie 23, 2009 20:10
autor: sagon
U mnie 380 niuta na seryjnym dwumasie i nadal działa bez zastrzeżeń.
Nie złapało mi do tej pory nawet jednego poślizgu.Sam się dziwię,ale fakt jest faktem.

: ndz kwie 26, 2009 12:31
autor: basian73
Witam Was !!! :bigok:
A co z wagą koła zamachowego.Przerabiam teraz ten temat i mam dylemat, czy zostać przy dwumasie, czy założyć sprzęgło od g60, które jest lżejsze o 33% od dwumasy tj.5.5kg
Wydaje mi się, że to za dużo i na wolnych obrotach może drżeć.
Co Wy na to ?

: ndz kwie 26, 2009 17:10
autor: jaro4444
Przy kole zamachowym nie masa ma znaczenie, a osiowy moment bezwładności.

: pn kwie 27, 2009 07:18
autor: basian73
jaro4444 pisze:Przy kole zamachowym nie masa ma znaczenie, a osiowy moment bezwładności.
To co radzisz?
Bo VALEO robi zamienniki dwumasy na sztywne, ale tylko do 110 czy 115 KM

: pn kwie 27, 2009 07:53
autor: Szumal
jaro4444 pisze:Przy kole zamachowym nie masa ma znaczenie, a osiowy moment bezwładności.
jaro chodzi Ci o wiekszy rozklad masy na obwodzie kola? jak juz piszesz te swoje definicje to i od razu je tlumacz bo moze nie wszyscy je rozumieją :P
basian73 pisze: To co radzisz?
Bo VALEO robi zamienniki dwumasy na sztywne, ale tylko do 110 czy 115 KM
szukaj używanej serii nr 037 105 273C - koło to było montowane w wielu różnych silnikach vw wiec to sprawdzone i niezawodne rozwiązanie. Ja mam takie kolo u siebie i wszystko jest git, nic nie drży, tylko na biegu jałowym sprężyny od tarczy sprzęgła trochę chyba hałasują.

: pn kwie 27, 2009 08:08
autor: jaro4444
Szumal pisze:
jaro chodzi Ci o wiekszy rozklad masy na obwodzie kola? jak juz piszesz te swoje definicje to i od razu je tlumacz bo moze nie wszyscy je rozumieją :P
http://deuter.am.put.poznan.pl/zwm/eskr ... poteza.pdf

Może teraz zrozumiesz :)

: pn kwie 27, 2009 08:55
autor: Szumal
jaro4444 pisze: http://deuter.am.put.poznan.pl/zwm/eskr ... poteza.pdf

Może teraz zrozumiesz :)
Ty mnie chyba chcesz wykończyć. Dzieki za linka, przyda sie na mechanike ale jest pon rano i nie chce mi sie w to zaglębiać więc żądam łopatologicznego wytłumaczenia ( to nie jest forum inżynier.pl :P ) - chodziło Ci o to że wieksze znaczenie ma rozkład masy na kole a nie sama wartośc jego wagi?

: pn kwie 27, 2009 10:21
autor: Franek
U siebie mam rowniez kolo zamachowe 037 105 273C i sprzęgło od g60. Jest dokladnie tak jak napisał Szumal, na jałowym słychac delikatnie sprezyny, drgan nie czuje. Polecam taki zestaw.

: pn kwie 27, 2009 16:44
autor: jaro4444
Szumal pisze:żądam łopatologicznego wytłumaczenia ( to nie jest forum inżynier.pl ) - chodziło Ci o to że wieksze znaczenie ma rozkład masy na kole a nie sama wartośc jego wagi?
Tak właśnie jest - czym dalej na promieniu położona masa tym ma większy moment bezwładności i lepiej działa jako tłumik drgań skrętnych. Przykładowo jak 9 kg masy rozłożysz po średnicy 300 mm, a w srodku dasz możliwie cienkie koło do wału (oczywiście w granicach rozsądku) to takie koło będzie lepiej działać jak ciężkie np. 12 kg, ale równiej grubości od środka do brzegu.