Strona 2 z 5

: wt lut 05, 2008 14:01
autor: mirass
Dario84 pisze:Jak na razie ustawimy to cis tak jak chce i podlejemy troche paliwka.

Moze jesli bedzie czas zmienimy wtryski na 216 jeszcze do pomiaru, ciekawe czy uda sie wyciagnac wiecej niz 160KM...

Pozniej zdam relacje co wyszlo dzisiaj na pomiarach :)
popatrz jak szybko spada ci moment i jak nisko go masz...chyba że chcesz się rozstać z dwumasą to droga dobra - posłuchaj cowboya

oczywiście że się da...ale każda pompa ma finalny kres poprawnej pracy ---cienka granica i tu potrzebne doświadczenie, bo chiptuning to elektroniczne sterowanie mechaniką a nie zmienianie jak sie podoba cyferek

btw. waga sprawdzona na wadze czy na oko ? 1600kg sedan waży ?

: wt lut 05, 2008 14:20
autor: cowboy
mirass pisze:każda pompa ma finalny kres poprawnej pracy ---cienka granica i tu potrzebne doświadczenie, bo chiptuning to elektroniczne sterowanie mechaniką a nie zmienianie jak sie podoba cyferek
Dario84, słuchaj mirasa, to że napisałeś:
Dario84 pisze:podlejemy troche paliwka
znaczy że podniesiecie dawke, czyli coś tam zmienicie w mapie, ale nie oznacza to absolutnie że pompa się posłucha :P może być jeszcze gorzej np notlaufy bo nastawnik nie wyrobi itd...

zresztą potestujesz to zobaczysz :)

ja bym radził po wymianie na 216 płynnie dojść z momentem do 330 przy 2600 rpm i starac sie płasko go poprowadzić, z mocą dojśc do 160KM a z doładowaniem na pioziomie 1,4 Bar na seryjnym colerze to na wiosne zagotujesz auto

logowałeś podczas hamowania temp w dolocie ?

: wt lut 05, 2008 14:34
autor: Dario84
Samochod byl zwazony na wadze przed pomiarami, 1600kg to samochod + 2 osoby tak jak do pomiaru. Sam samochod wazy 1400kg.

To jak radzicie zostawic na chwile obecna na tych wtryskach ?

[ Dodano: 05 Lut 2008 13:45 ]
Jesli chodzi o notlaufy z powodu nastawnika, tez sie zdarzylo ;) takze to juz jest opanowane, map sensor tez bedzie opanowany.

Na 216 chcial bym momentem dojsc do 350Nm przy 2500-2600obr i tak jak mowisz plasko go poprowadzic.

Na wiosne bedzie FMIC, juz dzisiaj bede go ogladal, jesli podpasuje to biore.

Temp. w dolocie rosla do ponad 40st, i konczyl sie pomiar.

Troszeczke nie rozumiem co ma malo Nm do dwumasu :-k, przeciez wlasnie duzo Nm przy malej predkosci obrotowej powoduje wykanczanie dwumasu

: wt lut 05, 2008 16:39
autor: zaprzal
Panowie, a wy byscie zrobili 200 koni na tym setupie, na tych wtryskach?

chlopaki sami sobie pisza softa i fajnie im to wychodzi, a czlowiek wiadomo, ze uczy sie cale zycie :bigok:

: wt lut 05, 2008 17:19
autor: cowboy
Panowie, a wy byscie zrobili 200 koni na tym setupie, na tych wtryskach?
ja pisałem że 160 max na 216-tkach :)

150 na oryginalnych to juz ostra jazda, widac pompa zdrowa :)

: wt lut 05, 2008 17:46
autor: mirass
zaprzal próbuje zaoszczędzić koledze kosztów... a nie powiem nic konkretnie póki nie pokażą licencji na WinOLSa :satan:

: wt lut 05, 2008 18:34
autor: zaprzal
mirass pisze:a nie powiem nic konkretnie póki nie pokażą licencji na WinOLSa :satan:
:lol: na 1226 lub 1233 ;) a tak serio, jak stac na dynomet to juz wypadaloby miec tez oryginalnego olsa

: wt lut 05, 2008 20:51
autor: Dario84
Ostatni pomiar wyszedl 148KM/333Nm, wykres pozniej wkleje.

Temp w dolocie przy butowaniu na 3, 4 i 5 biegu nie doszla do 40st

Wystapil pewien problem mianowicie przy max bucie na 5 biegu przy predkosci ok 190kmh (ok 4000 obr) przerywa silnik, pojawia sie blad przeplywki: zwarcie do plusa...
(samochod nie wpada w notlaufa tylko czuc chwilowe spadki mocy)
Spotkal sie ktos z takim czyms ?

I jeszcze jedno: napiecie w mapie na nastawniku przy max dawce jest 3,3V, a podczas pomiaru dochodzilo do 4,4V, ktos wie o co kaman ?


Co do FMICa to jest to IC z golfa 5 i jest ogromny, jak dla mnie za duzy (wielkosci mojej chlodnicy cieczy).

[ Dodano: 06 Lut 2008 07:19 ]
Mirass miales jednak racje w okolicach max momentu czuc bardzo lekkie wibracje 2masu, mysle ze zdejmiemy z max jakies 10Nm i i wykres bardziej plasko, powinny zniknac te wibracje.

Poza tym doladowanie na 1,3 bar.

: śr lut 06, 2008 09:32
autor: cowboy
Dario84 pisze: Co do FMICa to jest to IC z golfa 5 i jest ogromny, jak dla mnie za duzy (wielkosci mojej chlodnicy cieczy).
Takiego planujesz ?

nie jest wcale taki duży bo za to jest cieniutki..

zamontuj sobie coś ala Iveco 2.8 albo z T5 i spokojnie wystarczy bo latem bedzie 70-80st C
Dario84 pisze:w okolicach max momentu czuc bardzo lekkie wibracje 2masu
wibracje to poczujesz jak założyśz 216-tki - od razu przybędzie Ci 25NM i około 15KM :P

: śr lut 06, 2008 11:56
autor: marcin999
Mam takie małe pytanko, bo zaciekawił mnie ten temat. Też mam paska z tym silnikiem i chciałbym z nim cos pomodzic. Czy da sie cos z niego wycisnać na seryjnej turbinie. Ew wchodzi w gre zalozenie jakiegos FMIC. Czy moment rzedu 310-320 jest do osiagniecia bez zmiany turba i wtrysków?

: śr lut 06, 2008 12:04
autor: mirass
marcin999 pisze:Mam takie małe pytanko, bo zaciekawił mnie ten temat. Też mam paska z tym silnikiem i chciałbym z nim cos pomodzic. Czy da sie cos z niego wycisnać na seryjnej turbinie. Ew wchodzi w gre zalozenie jakiegos FMIC. Czy moment rzedu 310-320 jest do osiagniecia bez zmiany turba i wtrysków?
da sie :smoke: oczywiście ze da się osiągnąć taki moment tylko po co ? chyba lepiej zrobić 300Nm i płasko niż dla cyferek walić niuton w kosmos...jeździ się autem a nie wykresem :satan:

: śr lut 06, 2008 12:05
autor: cowboy
marcin999 pisze:Czy moment rzedu 310-320 jest do osiagniecia bez zmiany turba i wtrysków?
tak ale w piku w okilicy 2400-2500 rpm

samym wirusem na seryjnych gratach osiągniesz spokojnie około 140KM@4000rpm i 300 NM@2500rpm

: śr lut 06, 2008 12:20
autor: marcin999
cowboy pisze:osiągniesz spokojnie około 140KM@4000rpm i 300 NM@2500rpm
mysle ze by mi to odpowiadało. Kto to moze zrobic i za jakie pieniądze? Rozumiem ze bez zmiany turbo FMIC tez nie ma sensu.

Z tego co sie orientuje to seryjne 131km ma 310nm to tu majac 140km bede mial mniejszy moment?

: śr lut 06, 2008 12:25
autor: cowboy
marcin999 pisze:to tu majac 140km bede mial mniejszy moment?
tak będzie

seryjna 130-stka ma większe doładowanie niż AFN po wirusie... a moment m.in. bierze się z doładowania..

ogólnie rzecz biorąc osiągi będa zbliżone do seryjnej 130stki - spalanie przy sokojniej jeździe bez pałowania moze nieco spaść