Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Nie wiem co określasz mianem "gaszak". Jak sam siłowniczek (ten czarny plastikowy) to pasuje. Jeśli EGR z klapą gaszącą to ten od ASZ jest większy. Jeśli masz zachowny obieg spalin EGR to potrzebujesz jeszcze rurę do recylkulacji od ASZ/ARL.Oli pisze:gaszak z EGR od ATD pasuje do EGR od ASZ ? mam już kolektor i rozglądam się za EGR w dobrej cenie
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Jak sprawdzę w piwnicy to Ci odpwowiem na 100% bo mi chyba gdzieś taka została.
[ Dodano: 25 Mar 2009 21:26 ]
Szykuję małe mody w AFN mojego strauszka, zamontowanego w Passacie B4. Mimo, że ma nabiegane 300 kkm to od 2 lat prawie śmiga na 216 (robionych tam gdzie Cowboy robi), jednomasie od G60 + sprzegło G60 i modzie by Rogal na 139 KM.
Teraz chcę załadować mu turbinę AWX, wywalić EGR, wybić kata, założyć kolektor z Sharana ASZ/ Transportera T5 (wygięty w tył silnika jak ten z AWX). Od AWX rożni się możliwością montażu osłony plastikowej silnika poprzecznego.
Dorwałem fabrycznie nowy kolektor od Sharana, który jakiś idiota przerzucał jak węgiel z innymi częściami. Pokaleczył tym płaszczyznę uszczelnienia z głowicą i musiałem kolektor planować w tym miejscu. Przy okazji zlikwidowałem pilnikem odcinek idący po cięciwie i wlot do kolektora ma kształt idealnego koła fi 57 mm.
Do tego opracowałem przejściówkę z węża 50 mm. Na zewnątrz ma ona 52 mm pod waż, w środku wlot 46 mm. Prawie od połowy długości stożkiem przechodzi w 56 mm i idealnie płynnnie w kolektor. Tym różni się od przeważnie robionych przejściówej, gdzie rura fi 50 wspawana jest w kawał blachy i jak wchodzi w kolektor to jest duży uskok na połaczeniu dwóch przekrojów.
Zdjęcia mojego wynalazku, może się komuś przyda:
Wóz mojego ojca. Stary kibel, ale doprowadzony do idealnego stanu technicznego.
Mody, jak pisałem już powyżej:
- turbo GT1749VA,
- 216 wtryski,
- kolektor dolotowy z Sharana ASZ,
- wybity kat,
- świeża pompa AFN
- nowe popychacze zaworowe
- świeże filtry
- olej Motul 8100 X-Cess
- jednomas i sprzęgło G60
- mod lajtowy na max by MR Motors (turbo ładuje tylko tyle co AFN po modzie czyli 1.2 bara )
Zero dymu, bardzo dynamiczny, pięknie zbiera się od dołu i pali w trasie 5.5 l/100 km przy 120 km/h
[ Dodano: 25 Mar 2009 21:26 ]
Szykuję małe mody w AFN mojego strauszka, zamontowanego w Passacie B4. Mimo, że ma nabiegane 300 kkm to od 2 lat prawie śmiga na 216 (robionych tam gdzie Cowboy robi), jednomasie od G60 + sprzegło G60 i modzie by Rogal na 139 KM.
Teraz chcę załadować mu turbinę AWX, wywalić EGR, wybić kata, założyć kolektor z Sharana ASZ/ Transportera T5 (wygięty w tył silnika jak ten z AWX). Od AWX rożni się możliwością montażu osłony plastikowej silnika poprzecznego.
Dorwałem fabrycznie nowy kolektor od Sharana, który jakiś idiota przerzucał jak węgiel z innymi częściami. Pokaleczył tym płaszczyznę uszczelnienia z głowicą i musiałem kolektor planować w tym miejscu. Przy okazji zlikwidowałem pilnikem odcinek idący po cięciwie i wlot do kolektora ma kształt idealnego koła fi 57 mm.
Do tego opracowałem przejściówkę z węża 50 mm. Na zewnątrz ma ona 52 mm pod waż, w środku wlot 46 mm. Prawie od połowy długości stożkiem przechodzi w 56 mm i idealnie płynnnie w kolektor. Tym różni się od przeważnie robionych przejściówej, gdzie rura fi 50 wspawana jest w kawał blachy i jak wchodzi w kolektor to jest duży uskok na połaczeniu dwóch przekrojów.
Zdjęcia mojego wynalazku, może się komuś przyda:
Wóz mojego ojca. Stary kibel, ale doprowadzony do idealnego stanu technicznego.
Mody, jak pisałem już powyżej:
- turbo GT1749VA,
- 216 wtryski,
- kolektor dolotowy z Sharana ASZ,
- wybity kat,
- świeża pompa AFN
- nowe popychacze zaworowe
- świeże filtry
- olej Motul 8100 X-Cess
- jednomas i sprzęgło G60
- mod lajtowy na max by MR Motors (turbo ładuje tylko tyle co AFN po modzie czyli 1.2 bara )
Zero dymu, bardzo dynamiczny, pięknie zbiera się od dołu i pali w trasie 5.5 l/100 km przy 120 km/h
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 10:03 przez jaro4444, łącznie zmieniany 5 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
chłopaki a jak to się ma do silnika bo zastanawiam się na tą modyfikacją u siebie ale pewien znajomy mechanik powiedział mi, że będę płakała jak mi korbowód bokiem wyjdzie i żeby zostawić ori a moge mieć z awx
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
lepsze i bardziej równomierne napełnienie powietrzem cylindrów w TDI daje praktycznie same korzysci21Golfista21 pisze:zastanawiam się na tą modyfikacją u siebie ale pewien znajomy mechanik powiedział mi, że będę płakała jak mi korbowód bokiem wyjdzie i żeby zostawić ori a moge mieć z awx
ja bym sie zastanawiał nad zmianą mechanika
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości