Strona 2 z 5

: wt wrz 18, 2007 21:25
autor: jaro4444
cowboy pisze:ja w sobote widziałem jak są ustawione cisnienia - u mnie wyszło na korpusach AGR 224/305 Bar wiec w granicach tolerancji
Dla kolegi Borzego do Ibizy ASV wymieniałem końcówki tam gdzie Ty w poprzedni poniedziałek. Regulowane były wszystkie na 223-4/303-4 bary. Więc dokładność co do 0,33-0,44 % :food:
cowboy pisze:wracając do paska jeśli układ wtryskowy jest OK to AFN poleci spokojnie 140-145KM
Znany nam magik szykuje pompę 028 130 115 A po pełnym przeglądzie, więc mam pewność, że będzie OK :grin:
cowboy pisze:a budowa wtrysku jest prosta jak budowa cepa
Najważniejsza jest grubość jednej podkładki - tej co róznicuje ciśnienia wtrysku i przedwtrysku :chytry:
cowboy pisze:ale bezpiecznie i bezdymnie jest ~150KM
Mierzę w zdrowe i spokojne 140 KM. Jak się okaże, że kasy starczy to może zrobi się turbo od ARL w obudowie AWX i podciągnie power pod 145 - 150 KM. Na więcej nie chcę się decydować przy seryjnym IC.

: śr wrz 19, 2007 01:10
autor: mirass
faktycznie podstawa to dostarczyć dużą ilość znakomicie rozpylonego paliwa a po drugie zimnego powietrza jak w największej ilości żeby zabezpieczyć motorownie przed EGT rzędu 850 stopni
tominator ma równe doładowanie do 4200 obr/min, bez overboostów
wcześniej wpadała...na tym zakończę


co do mojej ibi -1130kg bez paliwa i bezemnie
czas 1/4 mili...link ponizej - 3cie miejsce w klasie 9tej

http://automobilklub.opole.pl/sprintwyniki.pdf

pozdrawiam i zapraszam :food:

: śr wrz 19, 2007 14:47
autor: Tominator
BTW Dzisiaj robiłem testy elastycznośći i wygląda to tak :mrgreen:
80-120 IV bieg - 4.9s
80-120 V bieg - 6.8s

: śr wrz 19, 2007 16:16
autor: Fido_dido
czym robione testy ?

: śr wrz 19, 2007 17:13
autor: Tominator
Fido_dido pisze:czym robione testy ?
Stoperem

: śr wrz 19, 2007 18:06
autor: cowboy
mirass pisze:po drugie zimnego powietrza jak w największej ilości żeby zabezpieczyć motorownie przed EGT rzędu 850 stopni
czy nie jest tak, że jak jest dużo tego zimnego powietrza to EGT własnie wzrośnie ?

tak na chłopski rozum to jak bedzie wiecej powietrza to sie wiecej gnoju wypali, czyli temp rośnie ?

skoro auto bez FMIC puchnie i traci moc, tzn że spala sie mniej paliwa, czyli EGT maleje ?

: śr wrz 19, 2007 18:09
autor: zaprzal
cowboy pisze:
mirass pisze:po drugie zimnego powietrza jak w największej ilości żeby zabezpieczyć motorownie przed EGT rzędu 850 stopni
czy nie jest tak, że jak jest dużo tego zimnego powietrza to EGT własnie wzrośnie ?

tak na chłopski rozum to jak bedzie wiecej powietrza to sie wiecej gnoju wypali, czyli temp rośnie ?

skoro auto bez FMIC puchnie i traci moc, tzn że spala sie mniej paliwa, czyli EGT maleje ?
wiecej powietrza w dieslu = mniejsze egt

: śr wrz 19, 2007 18:18
autor: souler
cowboy tu powietrza im wiecej tym lepiej, dlatego robi sie bezdymnie. w benzynie trzeba dbac o afr

: śr wrz 19, 2007 18:31
autor: cowboy
SouleR pisze:tu powietrza im wiecej tym lepiej, dlatego robi sie bezdymnie. w benzynie trzeba dbac o afr
im wiecej to chyba nie bo sie świstak zrobi, diesel chyba najefektywniej pracuje na granicy dymienia ?

chodzi o to czy bez FMIC jak auto puchnie to EGT rośnie, a jak ma FMIC to maleje

to że zimne powietrze wpadnie do cylindrów to nie znaczy że schłodzi cokolwiek, tylko że lepiej sie wypali paliwo => większa moc => większe EGT

jeśli mój tok rozumowania jest bez sensu to sory :)

[ Dodano: Sro Wrz 19, 2007 18:40 ]
mnie chodzi o temp powietrza (FMIC) a nie o ilość którą wtłoczy turbina w zależności od ciśnienia doładowania

: śr wrz 19, 2007 19:00
autor: zaprzal
przy FMIC tez spadnie EGT

: śr wrz 19, 2007 21:19
autor: jaro4444
cowboy pisze:im wiecej to chyba nie bo sie świstak zrobi, diesel chyba najefektywniej pracuje na granicy dymienia ?
Cowboy trochę teorii silników trzeba opanować ;)

Na granicy dymienia to najefektywniej wykorzystuje dostarczone powietrze ale nie koniecznie pracuje optymalnie.

Cowboy musisz znać fazy spalania i fazy pracy w silniku to może zrozumiesz więcej.

Zakładając optymalną pracę silnika ZS paliwo jest wtryskiwane w rozgrzane powietrze. Gwałtownie odparowuje i zaczyna się spalać. Najpierw rozpadają się długie łańcuchy na krótsze, później te w procesie rozpadu termicznego rozkładją się na wodór i węgiel. Wodór spala się szybciej, węgiel wolniej. Zakładając, że jest nadmiar tlenu wypala się całe paliwo a później gorące gazy rozprężają się aż do DMP albo otwarcia zaworu wylotowego. Czym szybciej się spali paliwo to dłużej trwa proces rozprężania. Jak się rozpręży lepiej ładunek to ma niższą temperaturę w momencie otwarcie zaworu wylotowego, tym samym gazy spalinowe mają niższe EGT.
Reasumując - czym więcej tlenu, tym szybciej się spali dana dawka paliwa, tym dłużej twa rozprężanie bez dopalania spalin, tym mniejsze ETG.
Wszystko pięknie ładnie ale jak przekroczymy nadmiar tlenu to spalanie trwa dłużej dlatego, że za słabo nagrzewa się cały ładunek. Powolne spalanie powoduje wysoką średnią temperaturę, zaczynają powstawać tlenki azotu bo nadmiar rozgrzanego tlenu szuka czegoś chętnego do rekacji. Więc robi się kijowizna jak współczynnik nadmiaru tlenu jest za duży.
Dlatego stosowane jest EGR na jałowych obrotach. Część cylindra napełniane jest "jałowymi" spalinami, które nie biorą udziału w reakcji spalania. Są "wypełniaczem" przestrzeni.

Przy naszych wysilonych silnikach, pracujących blisko granicy dymienia, spalających cały nadmiar tlenu FMIC obniża EGT bo pozwala w jednostce pojemności dostarczyć więcej tlenu, szybciej spalić całe paliwo, zapewnić dłuższy czas rozprężania bez palenia i na koniec do wylotu trafiają chłodniejsze spaliny.

Cowboy polecam terię silników ZS :chytry:

: czw wrz 20, 2007 17:05
autor: Tominator
http://www.sendspace.com/file/2ji7h7
tu jest filmik z przyspieszeniem 0-120, musze zrobić jeszcze skrzyniem, poćwiczyc jeszcze starty i wywalić caraudio ewentuanie zapas - 6.5 powinno sie pojawić

: czw wrz 20, 2007 18:40
autor: tomyart
Tominator, ibiza idzie ostro :chytry:
a i gratuluje 3 miejsca :bigok:

: czw wrz 20, 2007 18:55
autor: Tominator
tomyart pisze:a i gratuluje 3 miejsca
gratulacje nalezą sie mirassowi bo to on jechał i stroił :grin: