Strona 2 z 7

: ndz cze 24, 2007 22:35
autor: Grześko
No gratulacje. :kac:

Masz AFNa tak jak ja i hamowanego na tej samej hamowni i trochę się zastanawiam czego u ciebie przy 4930 obrotach masz prędkość 230km/h a ja mam przy tych samych obrotach 209km/h?
I przełożenie jest u mnie 85 a u Ciebie 93?
Jaki to może mieć wpływ na wykres?

: ndz cze 24, 2007 22:38
autor: masakra
Grześko pisze:No gratulacje. :kac:

Masz AFNa tak jak ja i hamowanego na tej samej hamowni i trochę się zastanawiam czego u ciebie przy 4930 obrotach masz prędkość 230km/h a ja mam przy tych samych obrotach 209km/h?
Jaki to może mieć wpływ na wykres?
205/45/17 :)

wlasnie tez mysle co to za przelozenie.....moze ktos sie wypowie?

: ndz cze 24, 2007 22:48
autor: cowboy
masakra pisze:wlasnie tez mysle co to za przelozenie.....moze ktos sie wypowie?
to chyba zalezy od rozmiaru opon, ja na 195/45/16 mam chyba 91

: ndz cze 24, 2007 22:49
autor: Grześko
[ Dodano: 24 Cze 2007 22:51 ]
cowboy pisze:
masakra pisze:wlasnie tez mysle co to za przelozenie.....moze ktos sie wypowie?
to chyba zalezy od rozmiaru opon, ja na 195/45/16 mam chyba 91
Uuu. A tu bym się trochę zdziwił bo to jest zamiennik 185/60/14 a ja właśnie na takich się hamowałem.

[ Dodano: 24 Cze 2007 22:57 ]
masakra pisze:
Grześko pisze:No gratulacje. :kac:

Masz AFNa tak jak ja i hamowanego na tej samej hamowni i trochę się zastanawiam czego u ciebie przy 4930 obrotach masz prędkość 230km/h a ja mam przy tych samych obrotach 209km/h?
Jaki to może mieć wpływ na wykres?
205/45/17 :)

wlasnie tez mysle co to za przelozenie.....moze ktos sie wypowie?
A jeżeli miałbym porównywać moje 185/60/14 do Twoich to twoje są o 6,7% większe więc przełożenie 85 + 6,7% = prawie 91 więc 93 mogłoby chyba być.

Właśnie sprawdzałem na stronce http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

: ndz cze 24, 2007 23:04
autor: masakra
najwiecej na rolkach pokazalo chyba 233km/h


tutaj tez jest fajny przelicznik http://opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

: ndz cze 24, 2007 23:18
autor: rob555
masakra pisze:najwiecej na rolkach pokazalo chyba 233km/h


tutaj tez jest fajny przelicznik http://opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
to calkiem niezle. U mnie na identycznych kołach 260km/h :)

: pn cze 25, 2007 08:12
autor: cowboy
rob555 pisze:masakra napisał/a:
najwiecej na rolkach pokazalo chyba 233km/h


tutaj tez jest fajny przelicznik http://opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp


to calkiem niezle. U mnie na identycznych kołach 260km/h :)
co jak co ale prędkość rolek to hamownie mają chyba wyskalowane IDEALNIE koledzy...

: pn cze 25, 2007 09:11
autor: rob555
cowboy pisze: co jak co ale prędkość rolek to hamownie mają chyba wyskalowane IDEALNIE koledzy...
No tak ale moja bestia sie kreci wyzej a pozatym mam dłuzszy V bieg :chytry: teoretycznie wiec 260km/h jestem w stanie poleciec :hehe:

: pn cze 25, 2007 10:24
autor: masakra
cowboy pisze: co jak co ale prędkość rolek to hamownie mają chyba wyskalowane IDEALNIE koledzy...
nie, no ja wiedzialem ze predkosciomierz zaniża.... i ze jade wiecej niz licznikowo.

i wcale nie podwazam wyniku z hamowni.... :pub:

: pn cze 25, 2007 16:41
autor: Grześko
Ale trochę teoretyzując i nie podważając hamowni jędrasika to jeśli zamiast przełożenia np 91 wybierze się przełożenie 93 to jaki to ma wpływ na wynik hamowania?
Czy wynik Nm i mocy mam podzielić przez 93 i pomnożyć przez 91?
Wtedy wyjdzie 3 KM mniej i 7 Nm mniej?
A może sytuacja odwrotna gdy przełożenie jest dobrane za małe i np. powinno być 87 a wybrano 85. Wtedy wynik dzielę przez 85 i mnożę przez 87. Wtedy wyjdzie więcej o 3KM i 7Nm więcej?

Hamowałem się też w Warszawie i tam dobrali mi przełożenie 87 a w Łodzi 85 a były to te same koła?

: pn cze 25, 2007 19:15
autor: uysy
Grześko pisze:Czy wynik Nm i mocy mam podzielić przez 93 i pomnożyć przez 91?
To jest jakiś podupcony przelicznik...
jest to ilość km/h pokazywana przez hamowniany komputer przy 2krpm na wale.
zmieniając wartośc tego przełożenia zmieniasz zakres obrotowy w związku z czym zmieniają się wartości momentu obrotowego ale nie mocy bo ta już jest w funkcji obrotów przeca.

czyli - jak krowie na granicy - zmieniając przełożenie z 91 na 93 dostaniesz wykres z większym niutonem ale mocą identyczną.

: pn cze 25, 2007 22:07
autor: cowboy
uysy pisze:jest to ilość km/h pokazywana przez hamowniany komputer przy 2krpm na wale.
czyli zalezy od rozmiaru opon - bo rolki napędzane sa przez koła , błedy paralaksy czyli odczytu rpm z obrotomierza przez operatora hamowni, no i w jakims ułamkowym procencie od uslizgu kół

: wt cze 26, 2007 18:03
autor: Grześko
uysy pisze:
Grześko pisze:Czy wynik Nm i mocy mam podzielić przez 93 i pomnożyć przez 91?
To jest jakiś podupcony przelicznik...
jest to ilość km/h pokazywana przez hamowniany komputer przy 2krpm na wale.
zmieniając wartośc tego przełożenia zmieniasz zakres obrotowy w związku z czym zmieniają się wartości momentu obrotowego ale nie mocy bo ta już jest w funkcji obrotów przeca.

czyli - jak krowie na granicy - zmieniając przełożenie z 91 na 93 dostaniesz wykres z większym niutonem ale mocą identyczną.
No nie tak do końca podupcony, bo jeśli przy zamienionym przełożeniu z 91 na 93 dostanę wykres z "większym niutonem", to dzieląc go przez 93 i mnożąc przez 91 zmniejszy mi się moment o 7Nm. :bajer:

Niuton rośnie to OK, ale moc jest proporcjonalna do niutona więc im niuton większy tym moc większa, czy się mylę? :-k