Strona 10 z 93

: pt lut 09, 2007 11:25
autor: seaseacker
twardy pisze:seaseacker, Ładnie :bigok: , jle kosztuje Hamownia ??
normalnie koło 150 zł.. my pojechaliśmy w więcej aut i mieliśmy ustawione, że 50zł od auta.. w tym dwa pomiary...
ja robiłem osobno na serie i osobno na opornik... chciałem mieć pewność, dwa razy się powtórzyło więc gicior jest

: pt lut 09, 2007 12:46
autor: cowboy
musicie nieznacznie zwiekszyc doladowanie o około 100mBar, bo podlane paliwa to kopci a za malo powietrza

trzeba wlutowac opornik na plycie od nozki MAP sensora :)

: pt lut 09, 2007 17:41
autor: Bula88
cowboy, caly czas Cie korci oporniczek do MAP :D

: pt lut 09, 2007 17:48
autor: cowboy
cowboy, caly czas Cie korci oporniczek do MAP
mnie nie korci bo ja mam AFN-a po zmianie map w sterowniku czyli po chiptuningu :P

ja wiem jaki opornik i gdzie wlutować coby zwiększyć doładowanie o 100 lub 200 mBar :P :bigok:

: pt lut 09, 2007 20:35
autor: typeR
heh jestem tu nowy.... wiec zapytam o kilka dla mnie waznych spraw... posiadam golfa 3 rok 95 sprowadzony z USA seryjny... 1.9 td 75hp at 4200rpm (1896cm3) no wlasnie.... ja mam 1.9td a wy opisujecie tdi?:o czy ja mam ten sam silnik co wy? tylko ze wy dopisujecie to "I"? dodam ze na 1 stronie gdzie jest zalaczona fotoporada jest pokrywa plastikowa silnika z dopiskiem tdi... ja tak owej pokrywy w ogole nie posiadam a ogolnie wszystko mam tak samo rozmieszczone jak u was... 2 sprawa ktora mnie zastanawia to kilka krotie wspomniane jak by ssanie... z tym ze ja mam ssanie w swojej wersji! jest to wajcha ktora sie pociaga jest ona opisana w mojej ksiazce jako COLD STARTER a wiec na polskie ssanie chyba ze sie myle... czy wy posiadacie taka sama wajche? chetnie podjol bym sie takiej przerobki... lecz najpierw chcial bym sie upewnic czy w moim aucie jest to w gole mozliwe... pozdrawiam i prosze o zrozumienie poczatkujacego;)

: pt lut 09, 2007 20:50
autor: kupszczelisty
ty masz TD to masz manualny wtrysk tdi to jest wszystko sterowane komputerem, ale TD w stanach kto takim czymś jeździł

: pt lut 09, 2007 22:01
autor: zaprzal
kupszczelisty pisze:ale TD w stanach kto takim czymś jeździł
wejdz na vwdiesel.net i sprawdz co tam robia z TD

: sob lut 10, 2007 08:43
autor: janek822
cowboy pisze:trzeba wlutowac opornik na plycie od nozki MAP sensora
może zapodasz jakies foto co i jak?

Mam jeszcze pytanie co do oporników, czy oznaczenie po cyfrze R czy K jest to samo np. miałem opornik 390R i gośc powiedział że to 390ohm, a cos takiego? http://www.allegro.pl/item163473834_rez ... 1099_.html albo http://www.allegro.pl/item165016958_rez ... 1031_.html,
cięzko wogóle dostac w sklepie elektronicznym cos z przedziału 360-470ohm wszyscy robią taaaaakie oczy.
cudem znalazłem u gościa co naprawia tv 390ohm.

: sob lut 10, 2007 10:01
autor: seaseacker
chyba chodzi o to, że jedne są 5% a inne 1%.. to chodzi o tzw. granicę błędu... jak ja kupowałem to dawał mi te 5%, a jak powidziałem mu, że chcę 402, to zrobił oczy i powiedział, że to jest 1%...

: sob lut 10, 2007 10:04
autor: djtom
tak, to chyba jest ta tolerancja. ja tez pierwszy opornik dostałem w serwisie tv.

: sob lut 10, 2007 10:07
autor: damcio151
a przypadkiem K to nie jest Kilo ?? czyli 10 do 3-ciej

pozdrawiam
damcio151

: sob lut 10, 2007 13:53
autor: kupszczelisty
A co zrobić w 1z żeby turbo się wcześniej załączało? Podobno w AFN już od 1900 obr a mi łapie gdzieś przy 2200 2300

: sob lut 10, 2007 14:01
autor: rob555
kupszczelisty pisze:A co zrobić w 1z żeby turbo się wcześniej załączało? Podobno w AFN już od 1900 obr a mi łapie gdzieś przy 2200 2300
Masz zawor upustowy a nie kierownice i taka jest charakterystyka...mozesz troche paliwa dolac wiecej z dolu to szybciej sie napedzi.

: sob lut 10, 2007 15:49
autor: janek822
coś takiego sie dowiedziałem
""Rezystory mają oznaczenia barwne i wtedy wartość jest podawana w ohm. Jeżeli rezystory są opisane cyframi to litera R na końcu oznacza wartość w ohm a K w kiloohm. Jeżeli litera jest pomiędzy cyframi to oznacza miejsce przecinka np. oznaczenie 4K7 oznacza rezystancję 4,7kiloohm. Litera na początku oznaczenia np. K47 oznacza rezystancję 0,47 kiloohm. ""

i wynika z tego że te z literka K na końcu nas nie interesują, jedynie R(mam taki 390ohm) a reszta to kolorowe kody paskowe na oporniku i nie dziwie sie że ludzie w sklepach elektr robia taaakie oczy bo chyba nie mam takich 402ohm, tylko skąd koledzy na forum biora te 402. Juz w drugim sklepie gośc mówił że są tylko 360 a nastepny 470, to troche mały przedział jak dla nas.
chyba że ktos założył kilka tysięczno omowy opornik i on tez oszukuje kompa i chodzi OK. Nie jestem elektronikiem a nawet mnie to nie interesuje za bardzo ale w tym wypadku dobrze byłoby wiedziec co najlepiej założyć i co zakładamy.