Strona 10 z 184

: pt mar 23, 2007 18:08
autor: Adamm
zaprzal pisze:Adamm, juz chyba lepiej by bylo bez IC niz tak jak jest teraz :/
no pewnie tak, chyba ze przy takim rozwiazaniu kolega by zastosowal termoizolacyjna przegrode miedzy silnikiem a IC i dodatko zrobil wlot powietra na masce

: pt mar 23, 2007 18:31
autor: giet
Co myslicie o takim rozwiązaniu. Czy umieszczenie jednej z rur poniżej podłogi pod silnikiem ma sens - łatwo urwac, ale z drugiej strony niżej bedzie ook 4-5 cm, napewno wyzej niż dokadka od GTI... Rysunek ostro poglądwy. podłączenie do ORi rurami - sprawdzałem jest miejsce. Żółty kolor to dorobione rury, intercooler od sharana.. docelowo..

Obrazek

Prosze o sugestie, możliwe że istnieje poprowadzenie rury nad intercoolerem, ale w gre wchodzi szlifierka katowa i rzeżba z wzmocnieniem czołowym... Jescze sprawdze jak to wygląda dokładniej.

Rura pod intercoolerem do zły pomysł, zobacze jak wygląda z poprowadzeniem rury górą.
Pozdrawiam Giet

: sob mar 24, 2007 10:11
autor: eldorado84
Adamm pisze:
zaprzal pisze:Adamm, juz chyba lepiej by bylo bez IC niz tak jak jest teraz :/
no pewnie tak, chyba ze przy takim rozwiazaniu kolega by zastosowal termoizolacyjna przegrode miedzy silnikiem a IC i dodatko zrobil wlot powietra na masce

maski to ja nie będe ciął, najwyżej wymienie IC ale na jaki to nie wiem, bo faktycznie ten co mam to faktycznie za duży, w zderzak nie chciałem wkładać - nie chciałem ciąć zderzka (drugiego), a pozatym to rozwiązanie nie spełniało moich oczekiwań, chyba ze było dobre moje stare rozwiązanie ale za słabą miałem turbine K14 (???) w tej chwili to chyba najlepiej wymienić IC - jakie macie zdanie

: ndz mar 25, 2007 10:04
autor: cowboy
FMIC uzyskał nowe alu boczki:

Obrazek

no i zostało zamontowane orurowanie... ufff nigdy wiecej

mimo że już było duzo przygotowanie, cały dzień rzeźby, docinania, poprawek,

potem jazdy próbne i bum zwaliło węża... no to napawaliśmy zgrubienia na końcach rur i jazda próbna - OK, nagle psyyyt i znowu czarna chmura :(

no to jeszcze raz na kanał, wsztyskie kolanka dostały już zgrubienia, jeszcze raz poskręcałem jak nalezy i wreszcie działa :)

koledzy mieli rację - jak ostro się dowali to nie ma wuja zwali każdy wąż, jeśli rura nie będzie miała zgrubienia na końcu !


Obrazek

Obrazek

tak to wygląda po naciągnieciu zderzaka...

Obrazek

wrażenia bezcenne - po wywaleniu kata i po zamontowaniu FMIC-a dupohamownia mówi mi że auto znacznie szybciej jeździ... szacuje że minmum 5 konióf przybyło... dzisiaj pomierze temp w dolocie przy butowaniu...

: ndz mar 25, 2007 10:10
autor: zaprzal
cowboy, czyli jednak sie da zmiescic fmic w golfie z klima :) i to na dodatek dziala lepiej niz seria mimo, ze "specjalisci" mowili inaczej :bigok:

: ndz mar 25, 2007 10:27
autor: cowboy
zaprzal pisze:na dodatek dziala lepiej niz seria
nie ma wyjścia ma 2xwieksze powierzchnie na wiatr no i prawie 2 razy taką objętość jak oryginał - nie może gorzej działać , zwłaszcza że jest umieszczcony centralnie z przodu

działa duuuuuzo lepiej - musze tylko zmierzyć temp. w dolocie

: ndz mar 25, 2007 12:20
autor: ccinekk
Widzę, że przy okazji zostawiłeś część seryjnego orurowania. Masz dokładniejsze foto całego zestawienia rur? Ile dokładnie metrów poręczy ;) potrzebowałeś do wykonania tego oraz ile kolanek i metrów węża? Zabieram się za coś podobnego u siebie w Ibizie (bez klimy notabene :P ). Fajnie wyszło, teraz turbo i będzie Git.
Pozdrawiam.

: ndz mar 25, 2007 17:21
autor: cowboy
zostawiłem tylko rure z czujnikiem temp i króćcem na wężyk do ECU - reszta dorabiana

dokładne zestawienie materiałów i kosztów podam we wtorek

efekt około 30-40 st C ziminej w dolocie, dzisiaj ledwo doszedłem do 40 st C, a wczesniej zdarzało dię 80 st. C

4 st C to podbno 1KM więc zobaczymy co hamownia powie ;)


tu pomiar na serii :
Obrazek

tu FMIC+ KAT OUT
Obrazek

widać różnice, i przepływka lepiej pokazuje po wycięciu kata :)

: ndz mar 25, 2007 22:16
autor: euglen
Ładnie :grin: u mnie tez na początku wywalało węże po zamontowaniu FMIC i też trzeba było zgrubienia na końcach spawać...

: ndz mar 25, 2007 22:49
autor: giet
cowboy pisze:no i zostało zamontowane orurowanie...
Gratuluje, świetny projekt:)

: pn mar 26, 2007 18:06
autor: djozi21
cowboy
a z czego masz te rureczki bo zastanawiam sie nad kupnem i gdzie kupiłeś

: pn mar 26, 2007 20:25
autor: Adamm
djozi21 pisze:cowboy
a z czego masz te rureczki bo zastanawiam sie nad kupnem i gdzie kupiłeś
polecam przeczytac caly temat a potem zadawac takie pytania

: wt mar 27, 2007 11:42
autor: Apsik
zaprzal pisze:cowboy, czyli jednak sie da zmiescic fmic w golfie z klima :) i to na dodatek dziala lepiej niz seria mimo, ze "specjalisci" mowili inaczej
...Ci "specjaliści" to pseudo specjaliści ... w moim przypadku było podobnie :)

Taka mała rada dla tych co zakładają węże (FMIC) ... pamietajcie by brać te olejoodporne ... ja już wymieniam swoje bo mgiełka olejowa zrobiła z nich ... sito :)
Turbina mimo że nie pluje olejem to w całym układzie czuć taką tłustą "powłokę", owa powłoka zmiękcza węże, które pod ciśnieniem pękają ... :blush:
Dzisiaj zakładam nowe (olejoodporne) - od STAR'a :D

: wt mar 27, 2007 11:47
autor: zaprzal
olejowoodporne z fagumitu zdaja egzamin?

Apsik, masz jakies rady w spawie montowania ic od sprintera w mk2?