Strona 10 z 48

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

: czw lip 03, 2014 22:26
autor: KLICHO
Czyli z wszystkich komentarzy widze ze najlepsza opcja bylo by td04 a nie t3 lub k24 dobrzr wnioskuje?

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: czw lip 03, 2014 22:33
autor: KLICHO
Jak wyglada wyglada charakterystyka tej td04 od ilu wstaje/przy ilu juz konczy dmuchac/ granica jej bezpiecznego doladowania na codzien?

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: czw lip 03, 2014 23:50
autor: marcinas1983
KLICHO pisze:Jak wyglada wyglada charakterystyka tej td04 od ilu wstaje/przy ilu juz konczy dmuchac/ granica jej bezpiecznego doladowania na codzien?
seryjnie chodzi na 1.1 bara, znosi dzielnie 1.5 a i nawet 1.8... wstaje... to zależy od tunera i ilości paliwa podanego na tłoki ( nie piszę tu o węglu sypiącego się z tłumika ), kończy dmuchać... to zależy od wydajności układu paliwowego jak kiepski to i doładowanie w pewnym momencie będzie spadać mimo zamkniętego WG.

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: pt lip 04, 2014 00:10
autor: KLICHO
Hmmmm mysle ze u mnie by raczej zdala egzamin. Dac na 1,3-1,35 i dymienie by zniklo i by bylo bezpieczne i trwale tak mi sie wydaje. Fajnie jak by dalo ustawic ja aby wstawala w granicach 2 tys obrotow

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: pt lip 04, 2014 00:14
autor: marcinas1983
KLICHO pisze:Fajnie jak by dalo ustawic ja aby wstawala w granicach 2 tys obrotow
co to znaczy.... wstawała?? Bo nigdy nie mogę tego zrozumieć... od 2 tys obr/min wskazówka na manometrze zacząć się ruszać, czy przy 2 tys obr/min ma bić już full boosta?? Bo to są dwie różne rzeczy. Wstawać to ona wstaje na 1 biegu podczas jazdy delikatnej, ale o max booscie 1.3-1.35 bara koło 2 tys obr/min można zapomnieć. Ona w omedze bo TD04 11stka jest z opla omegi 2,5 TDS bije 1.1 bara przy około 2.2 tys obr/min przy 6 cylindrach, W TDI będzie trochę później.

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: pt lip 04, 2014 00:23
autor: KLICHO
Chodzi mi o to zeby cos juz wiala z nizszych obrotow aby nie dymil jak bedzie jazda na luzie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: pt lip 04, 2014 09:41
autor: stefano189
KLICHO, na pewno TD04 będzie lepsza niż T2/T3. Ma też więcej zalet :

1. Można wymieniać sobie same środki turbin, kombinować z wirnikami i muszlami zimnym, bo całość idzie odpiąć od muszli gorącej. Zmiana turbiny zajmuje nawet 30 minut.
2. Duża dostępność na allegro.
3. Nie zapycha wydechu jak T2
4. Trzeba isć na kompromis, nie ma turbiny WG która będzie ładnie wdmuchać przy 2000 obr, ani takiej, która będzie się kręcić do 4500 obr, nie zapychając wydechu jednocześnie. Wiec albo k14 i boost z dołu, zapychanie powyżej 3000 obr, albo TD04, ciut muł z dołu i szaleńcza jazda do odcinki :D :D

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: pt lip 04, 2014 12:36
autor: KLICHO
Ogolnie tak ja sie nie scigam ani nie robie nazlosc dresikom z bmw chodz czasami sie zdarzy. Bardziej jezdzae w trasie z kielc do warszawy itp. Czasami potrzebne jest to ladowanie turbinki. U mnie na t15 no mam malutki zakresik + kopcenie bo nie wyrabia i szukam wlasnie aby to dymienie zniwelowac + miec z wyzszych obrotow zares mocy przy wyprzedzaniu :-) a ze mul z dolu to chyba nie problem dla mnie :-)

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: pt lip 04, 2014 23:26
autor: marccin
Mam do zabrania dwie turbiny jedna to Garrett GT2538C z Mercedesa Sprintera a druga to tb0324 z bmw 524td
obydwie mam za darmo nie mają luzów nie są uszkodzone ale czy jest sens je brać, czy mój aaz lub 1z da rade i czy to nie jest jakiś szmelc
dzięki z góry za sugestie.

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: sob lip 05, 2014 00:24
autor: rula199
mam pytanie czy jak w TDI 130 ASZ zmienie turbine na ARL 150 to musze tez oprogramowanie zmienic? i jeszcze jedno na zdjeciach one wygladaja identycznie robil juz tak ktos pasuje wszystko git czy trzeba cos przerabiac?

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

: sob lip 05, 2014 17:54
autor: zgredd
Ni nie musisz zmieniać w przypadku zmiany z ASZ na ARL. To są praktycznie identyczne turbiny różnią się tylko grubszym wałkiem wiec są troszeczkę wytrzymalsze.

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: ndz lip 06, 2014 10:10
autor: mechatronik1988
marccin, zależy czego od nich oczekujesz. Sądze ze obydwie bedą póżno wstawać.

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: ndz lip 06, 2014 15:35
autor: DeepHeet
Czy takie ustawienie kierownic (pozycja zamknięta) jest prawidłowa-wystarczająca? Trurbo ma problem ze wstawaniem i szukam tutaj przyczyny czy one nie powinny być bardziej przymknięte?
Obrazek

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

: ndz lip 06, 2014 16:40
autor: wesol
wydaje mi sie ze powinny byc nieco bardziej przymkniete. mam w piwnicy czesc goraca to moze jak sie zmobilizuje to strzele fote wieczorem.
/fotki t raczje nei strzele bo przeciez to musi byc zlozone i tam nie idzie dojsc z aparatem. Generalnie tak na oko stwierdzilem ze ten przeswit miedzy lopatkami to okolo 2-2.5 mm. Wiec jesli masz wiecej to ktos tam grzebal niestety.