mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv na 4motion

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: psikuta19 » wt lut 23, 2010 00:41

Passat b5 tylko z całym serwem były wersje z 25,5 (8D2611021) myślę ze bez najmniejszego problemu do kupienia (tyle nawiezionych anglików)
Ale tak pyzatym to np wszystkie golfy mk4 maja ori pompę 23,8 z tego co w etce patrze

tak pyzatym wpadłem dziś na hamownie i bez strojenia na gt2256v wyszło tak:
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lut 23, 2010 00:48 przez psikuta19, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt lut 23, 2010 13:57

Założenie serwa od t4 wiąże się tylko z małą przeróbką końcówki mocowania do pedału hamulca,wypychacza.
Tak jak pisałem w golfie 3 końcówka ma kształt kulki i wkładana jest na nakładkę pedału hamulca na wcisk.

Obrazek

W t4 ten wypychacz mocuje się do pedału hamulca,tak jak w mk2,za pomocą takiego bolca,który wkłada się w ucho i pedał,w którym jest otwór.

Takie biserwo sprawdza się lepiej jak to ori z abs,pomimo,że ma większą średnicę,jak w t4,ale jest cieńsze.
Trzeba tylko przespawać końcówki.Dokładnie zmierzyć długość oryginalnego wypychacza i wspawać odcięty kawałek.

Z dokupieniem pompy nie będzie problemu.Nowe kupisz wszędzie,używki trzeba namierzyć.Mowa o tych 25,4mm.

Komplet od passata b5 różni się mocowaniem do karoserii.
Tam serwo mocowane jest z tego co widzę ,tylko na dwie śruby.
Na dodatek nie po przekątnej,więc będzie problem z osadzeniem go w karserii,w ori otworach.Musiałbyś nowe wiercić.

Obrazek

Można tez pomyśleć nad podobnym zestawem od mk4.Widziałem bi serwa z tych modeli,a tam abs,już w standardzie.Więc pompa już w komplecie.
Mocowanie wydaje się być takie samo,końcówka też,tylko nie wiadomo tylko,jak z długością wypychacza.Ale to trzeba by zmierzyć i ewentualnie przerobić.
Nie wiem tylko,jakie tam były średnice tłoczków w pompach,czy występowały 25,4.
Ale w takim bi serwie montowane są raczej większe pompy.

Obrazek

Opcji jest klika,albo t4,albo golf 4.
Krzysiek pompa od audi a6 ma chyba inny rozstaw otworów mocujących,podobny,albo identyczny jak w passacie b5 i nie zamontujesz go bez rzeźby na serwo od t4,czy nawt ori od mk3.

Ja by wybrał opcję z serwem od t4,bo takie już zakładali do mk3.Kolega Walduś z VW Manii jeździ na takim zestawie.

http://www.vwmania.pl/forum/viewtopic.php?t=27&start=0

Ewentualnie komplecik od golfa 4,ale tylko biserwo.
Ostatnio zmieniony wt lut 23, 2010 22:47 przez sagon, łącznie zmieniany 3 razy.


AFN 165,5@380,8

psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: psikuta19 » wt lut 23, 2010 20:57

z tego co przeszukałem etke to golf 4 miał tylko pompy 23,8mm
wiec ja np mam taka teraz wiec mk4 odpada
jak dla mnie to tylko t4


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » wt lut 23, 2010 21:07

kwestia jeszcze taka z jakim silnikiem jakie były pompy hamulcowe w Mk3 i ciekawe czy sa różnice jeśli dana pompa jest z abs lub nie ?
może ktoś posiada jakąś rozpiskę?



psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: psikuta19 » wt lut 23, 2010 21:47

bez abs w mk3 byly 20,64mm silniki AEX, aaz,1y,aey,
oraz 22,2mm ady,agg,aep,abf,1z,aek,aft,aam,adz,acc,afn

[ Dodano: 23 Lut 2010 20:50 ]
z abs byly w mk3 22,2mm oraz 23,81mm


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt lut 23, 2010 22:42

yanosho pisze:Mk3 i ciekawe czy sa różnice jeśli dana pompa jest z abs lub nie ?
Podstawowa różnica jest taka,że pompa z abs-em ma tylko dwa wyjścia,czyli na dwa przewody,bez abs-u cztery.
Druga,to jak wspomniałem,inny układ rozmieszczenia otworów mocujących ją do serwa.
Średnice tłoczków,to już sprawa drugorzędna.

psikuta19, moim zdaniem te 23,8 mm z biserwem dało by radę.
Ale te 25,4 to już zawsze więcej i do takich zacisków najlepsze rozwiązanie.
Ostatnio zmieniony wt lut 23, 2010 22:44 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: psikuta19 » śr lut 24, 2010 12:05

nowy gadżet :D
Obrazek

[ Dodano: 22 Cze 2010 09:12 ]
udało się upolować bi serwo oraz pompę hamulcowa 25mm od T4
niedługo montaż
pozdrawiam


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Re: mod afn 171,9km 360nm

Post autor: psikuta19 » pt wrz 03, 2010 11:51

jak już wyżej pisałem udało się zakupić pompę 25mm z bi serwem od t4 tak to wygląda po montażu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
oczywiście nie obeszło się bez przeróbek tj końcówka bi serwa przespawana od starego oraz dorobione mocowanie pompy ABS
największym problemem okazały się jednak przewody hamulcowe giętkie które spuchły po kilku naciśnięciach na pedał hamulca wiec musiałem zainwestować w przewody w stalowym oplocie
Obrazek
hamulce poprowadzone do porządku pracuje to w miarę przyzwoicie jeszcze tylko na wiosnę inne tarcze (Zimmerman oraz porządne klocki teraz tarcze chińczyki i klocki Valeo)
jako ze jest tarcza 312mm musiałem pomyśleć o innych kolach na zimę 16"
Obrazek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: mod afn 171,9km 360nm

Post autor: jaaano » czw lut 10, 2011 20:30

Kolego psikuta19 masz może osobne zdjęcie tego bi-serwa z pompą od t4? jakieś numery z którego roku,rodzaj silnika,cena itd? napisz coś więcej o dokonanych przeróbkach bo przespawanie uchwytu do pedału to rozumiem ale mocowanie pompy ABSa to już nie,po prostu tego nie widziałem,jak z mocowaniem serwa do budy? pasuje bez rzeżby? Dlaczego padło na komplet z t4 a nie na b5 z biserwem i pompą 25? No i jak to teraz pracuje,czy ori vacupompa AFNa wyrabia z zasilaniem serwa? pedał nie twardnieje po serji naciśnięć? grucha w turbo normalnie steruje kierowniczkami? jak z ustawieniem przewodów hamulcowych pomiędzy pompą hamulcową a pompą ABSu? Tyle pytań bo chciałbym wzmocnić swoje spowalniacze bez zbytniego spawania i piłowania.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Re: mod afn 171,9km 360nm

Post autor: psikuta19 » pt lut 11, 2011 09:31

jaaano pisze:Kolego psikuta19 masz może osobne zdjęcie tego bi-serwa z pompą od t4? jakieś numery z którego roku,rodzaj silnika,cena itd? napisz coś więcej o dokonanych przeróbkach bo przespawanie uchwytu do pedału to rozumiem ale mocowanie pompy ABSa to już nie,po prostu tego nie widziałem,jak z mocowaniem serwa do budy? pasuje bez rzeżby? Dlaczego padło na komplet z t4 a nie na b5 z biserwem i pompą 25? No i jak to teraz pracuje,czy ori vacupompa AFNa wyrabia z zasilaniem serwa? pedał nie twardnieje po serji naciśnięć? grucha w turbo normalnie steruje kierowniczkami? jak z ustawieniem przewodów hamulcowych pomiędzy pompą hamulcową a pompą ABSu? Tyle pytań bo chciałbym wzmocnić swoje spowalniacze bez zbytniego spawania i piłowania.


Co do spawania uchwytu musisz chłodzić serwo aby nie przegrzać uszczelnień( ja włożyłem serwo do wody i spawałem )
numerów nie posiadam chyba od 2,5 tdi dałem 150zl (serwo pompkę zbiorniczek ) przerobienie uchwytu pompy ABS polegało na tym ze oryginalnie jest przykręcona miedzy serwo a pompkę. W pompce 25 uchwyty do mocowania są przestawione o 90stopni porostu nie da się przykręcić . Mocowanie serwa do budy jest takie samo. Padło na zestaw od T4 bo po prostu taki dorwałem jak by miał od t5 to pewno bym założył (o ile się da). Oczywiście wszystko działa bez problemu co do twardnięcia to na postoju owszem po kilku naciśnięciach twardnieje ale tak samo miałem na oryginalnej) w czasie jazdy niema tego problemu.
Z turbo tez problemów niema przewody pasują oryginalne miedzy pompa a ABS . wszystkie giętkie wymieniłem na stalowe w oplocie bo oryginalne spęczniały po kilku naciśnięciach jeśli chcesz wzmocnić hamulce to większy efekt da wymiana na większe tarcze zaciski


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

ZULUS 28
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: wt gru 25, 2007 11:14
Lokalizacja: Busko-Zdrój

mod afn 171,9km 360nm

Post autor: ZULUS 28 » pt lut 11, 2011 11:18

psikuta19, a jak zalończyłeś mody pod maską bo gdzieś czytałem że chciałeś osiągnąć 220ps


gti tdi 20jahre

psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Re: mod afn 171,9km 360nm

Post autor: psikuta19 » pt lut 11, 2011 11:29

wszystko gotowe do strojenia ale funduszy brak jak narazie (bezrobotny)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: jaaano » wt lut 15, 2011 21:12

Kolego psikuta19 dzięki za przybliżenie tematu z serwem ale ta końcowa rada dla mnie troche mnie zaniepokoiła-większe tarcze zaciski-czyżby wymiana serwa i pompy nie dała zadowalających,spodziewanych efektów? mam cięższe auto passat b4 i chciałbym wymienić na większe i serwo i pompe i zaciski i tarcze coby to dało efekt przy tej masie.sagon mógłbyś spowodować aby twoje foty się wyświetlały?


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Re: mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: psikuta19 » śr lut 16, 2011 10:15

jaaano pisze:Kolego psikuta19 dzięki za przybliżenie tematu z serwem ale ta końcowa rada dla mnie troche mnie zaniepokoiła-większe tarcze zaciski-czyżby wymiana serwa i pompy nie dała zadowalających,spodziewanych efektów? mam cięższe auto passat b4 i chciałbym wymienić na większe i serwo i pompe i zaciski i tarcze coby to dało efekt przy tej masie.sagon mógłbyś spowodować aby twoje foty się wyświetlały?
własnie po zmiana serwa pompy jest różnica ale nie taka jak po wymianie na 312mm tzn większy efekt daje zmiana tarcz i zacisków niżeli wymiana serwa i pompy oryginalnie miałem pompę 23.8.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 74 gości