damcio151 pisze:
sratatata nie masz pojęcia to nie wprowadzaj ludzi w błąd
przy rezystorze nastawnik oraz pompa muszą wykonać dużo cięższą robotę ... logiczne , coś musi wtłoczyć więcej paliwa
rezystor tego nie zrobi
widziałeś nastawnik w środku
jakby ktoś jeszcze nie wiedział to jest on złożony z dwóch zasadniczych elementów:
-silnika z magnesem trwałym
-czujnika położenia (indukcyjnego lub potencjometrycznego)
a jak ktoś zdejmował nastawnik to zauważy że porusza takim pierścieniem z dziurką a do tego nie potrzeba praktycznie żadnej siły więc co ma się tu zepsuć
jeśli chodzi o zasadę działania nastawnika to jest ona niemal identyczna jak analogowego woltomierza czy też amperomierza (prąd w cewce porusza wskazówkę a sprężyny powodują jej powrót, to samo w nastawniku.. prąd w cewce powoduje obrót magnesu a tym samym przesunięcie pierścienia a sprężyny powrót na miejsce)
co do samej pompy to jej największymi wrogami są:
1. Paliwo (a konkretnie jego właściwości smarujące, dokładniej ich braki), zależy co kto do baku wleje - związek z rezystorem.. BRAK
2. Wysokie obroty (przy 4000rpm to 2000rpm koła pompy a w R4 to 8000 uderzeń tłoczka + 8000 powrotów co daje 16000 ruchów w ciągu jednej minuty dlatego że są 4 krzywki) i tu również rezystor nie ma nic do powiedzenia (poza tym że na rezystorze każdy częściej wchodzi w ten zakres obrotów, chociaż bez rezystora spora część ludzi też więc związek znikomy)
3. I tu się mogę zgodzić, wyższe ciśnienie tłoczenia ma wpływ na stan rolek i krzywek (chociaż biorąc pod uwagę dwa pierwsze przypadki to najmniejszy w stosunku do nich, a dlatego że 4 krzywki i rolki to 4x mniejszy nacisk na każdą z nich więc wzrost ciśnienia również rozkłada się na 4)
także nie wiem kto tu nie ma pojęcia i wprowadza ludzi w błąd