Strona 81 z 93

: wt mar 03, 2009 00:13
autor: bradley
Opornika wsadzac nie bede, ale jestem ciekaw co by bylo w teorii. Po programie zapas na nastawniku mam niecale 0,3V, nie wiem czy to duzo czy malo, ale jakis kres tloczenia pompy jest, wiec gnojowy duzo chyba nie poleci.

: śr mar 04, 2009 15:14
autor: mikolo
Ktoś pytał cośie dzieje po większym przebiegu.
1. Skrzynia zaczyna się odzywać.
2. Auto zaczyna gorzej odpalać na zimnym (jeszcze nie sprawdzałem konkretnej przyczyny)
3. Sprzęgło się męczy.
4. Odzywa się nastawnik pompy.

Ogólnie silnik i skrzynia dostaje po d... Jeśli ktoś jeździ spokojnie to nie potrzebuje dopalacza a jeśli ktoś już zamontuje to sprawdza jakie auto jeszcze nie da rady i dopalacz często jest w akcji, bardzo często :P:P

[ Dodano: 04 Mar 2009 14:15 ]
Aaa. Przebieg 30 tys na włączanym dopalaczu. Pełny ogień bez litości. :P:P

: śr mar 04, 2009 19:36
autor: gOOzOl
mikolo pisze:Ktoś pytał cośie dzieje po większym przebiegu.
1. Skrzynia zaczyna się odzywać.
2. Auto zaczyna gorzej odpalać na zimnym (jeszcze nie sprawdzałem konkretnej przyczyny)
3. Sprzęgło się męczy.
4. Odzywa się nastawnik pompy.

Ogólnie silnik i skrzynia dostaje po d... Jeśli ktoś jeździ spokojnie to nie potrzebuje dopalacza a jeśli ktoś już zamontuje to sprawdza jakie auto jeszcze nie da rady i dopalacz często jest w akcji, bardzo często :P:P

[ Dodano: 04 Mar 2009 14:15 ]
Aaa. Przebieg 30 tys na włączanym dopalaczu. Pełny ogień bez litości. :P:P
troche malo precyzyjna ta wypowiedz. mi poza paroma notlaufami na 5 biegu nic si enie dzieje. nie wiem jak ci sie ta skrzynia odzywa i co to ma do opornika, ze sprzeglo to sie zgodze ale to bardziej dlatego ze juz ma swoje lata i sie slizga. odpalanie to kolego nie ma nic do opornika chyba ze go palisz z wlaczonym co nei jest zalecane (mi i tak od strzala lapie), bardziej bym sie przyjrzal jak wyglada kat wtrysku albo swiece. co do nastawnika to bez komentarza bo coz on tam do ciebie mowie nie nie chce zgadywac:) jak jest do czyszczenia to tez nie przez opornik :) pozdr

: śr mar 04, 2009 20:29
autor: damcio151
gOOzOl pisze:odpalanie to kolego nie ma nic do opornika chyba ze go palisz z wlaczonym co nei jest zalecane (mi i tak od strzala lapie), bardziej bym sie przyjrzal jak wyglada kat wtrysku albo swiece. co do nastawnika to bez komentarza bo coz on tam do ciebie mowie nie nie chce zgadywac:) jak jest do czyszczenia to tez nie przez opornik :) pozdr
akurat tutaj i nastawnik dostaje po dupie i pompa, więc jeżeli ktoś ma pompę na wykończeniu i do tego jeszcze używa opornika to się nie dziwie, że później ciężko pali

: czw mar 05, 2009 07:27
autor: twardy
bradley pisze:Opornika wsadzac nie bede, ale jestem ciekaw co by bylo w teorii. Po programie zapas na nastawniku mam niecale 0,3V, nie wiem czy to duzo czy malo, ale jakis kres tloczenia pompy jest, wiec gnojowy duzo chyba nie poleci.
Jaki zakres ? O czym kolega napisał , prosze jeśli ktoś może wytłumaczyć napisać w temacie juz na pw. :chytry:

[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 06:28 ]
O co chodzi 0,3V?na nastawniku

: czw mar 05, 2009 16:13
autor: kasztan_TDI
Witam :) otoz chcialbym zamontowac rezystor :)
zakupilem wlacznik . kabel no wszystko co ma byc :)

lecz mam teraz klopot z rezystorami bo...

kupilem 390 , 470 i 39 , 15 , 15 , 20.

I teraz moje pytanie bo juz sie tak zamieszalem ze masakra :/

Lączac szeregowo 390 + 20 otrzymam wynik = 370 ? czy 410 ? ohm ? :bajer:

bo juz jestem pogubiony... :crazy:

: czw mar 05, 2009 18:01
autor: twardy
normalnie w szereg masz 410ohm ale dałbym 390 a te 20ohm to nie ma prawie różnicy

[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 17:02 ]
twardy pisze:Jaki zakres ? O czym kolega napisał , prosze jeśli ktoś może wytłumaczyć napisać w temacie juz na pw.

[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 06:28 ]
O co chodzi 0,3V?na nastawniku

: czw mar 05, 2009 20:57
autor: mikolo
1. Skrzynia nagle dostaje o wiele większy moment obrotowy i u mnie doprowadziło to do coraz głośniejszej pracy skrzyni ( olej jest wymieniany co 15-20 tys) .
2. W weekend sprawdzam kąt wtrysku i się okaże (wcześniej palił na dotyk).
3. Nastawnik dostaje bo działa na maks i szczególnie gdy za wcześnie włącze to potrafi ostro szarpać.
4. Przednia poduszka silnika też się szybciej zużywa i zaczyna telepać silnikiem ( 2 razy wymieniałem na febi). Dlatego nauczyłem się włączać dopalacz gdy silnik jest już rozkręcony (2200) , choć i tak przy każdej następnej zmianie biegu podrywa cały przód do góry.
5. Turbina zaczęła świszczeć i się trochę spociła (olej) ale to może od tego, że często ciężko pracuje (wychładzana po ostrej jeżdzie).



Trzeba uważać przy wyprzedzaniu i co jakiś czas kasować błędy w kompie bo raz zdarzyło mi się, że podczas wyprzedzania silnik zgasł. Komp odcinał paliwo na dopalaczu - po zrestartowaniu wszystko wróciło do normy, ale niespodzianka była niebezpieczna.

Nie mówię, że rezystor jest zły ale to taki włączalny wariat więc lepiej się zastanowić wcześniej choć porównując z pieniędzmi jakie wydamy na Chipa to efekt rezystorka jest bombowy (w serwisie rtv daja za darmo).

[ Dodano: 05 Mar 2009 20:09 ]
damcio151 pisze:akurat tutaj i nastawnik dostaje po dupie i pompa, więc jeżeli ktoś ma pompę na wykończeniu i do tego jeszcze używa opornika to się nie dziwie, że później ciężko pali
No to teraz się trochę przestraszyłem. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale jak na trasie jest ostra jazda to na drugi dzień rano gorzej pali i raz podgrzewa a raz nie, choć stoi w garażu.

: czw mar 05, 2009 23:21
autor: damcio151
dlatego trzeba zrobić to z głową .... nie dawać opornika nie wiadomo z jak małą rezystancją (360-390ohm ) , tylko z rezystancją większą ( ja mam 470ohm i dawkę ustawioną na 4.0) , różnica jest wystarczająca na wyprzedzanie i zarazem jest w miarę bezpiecznie przy rzadkim używaniu

: pt mar 06, 2009 00:41
autor: gOOzOl
damcio151 pisze: akurat tutaj i nastawnik dostaje po dupie i pompa, więc jeżeli ktoś ma pompę na wykończeniu i do tego jeszcze używa opornika to się nie dziwie, że później ciężko pali
u mnie nic sie nie dzieje i pewnie dlatego moja ocena nie jest w 100% obiektywna :helm: ale tak czy siak jak cos sie konczy to zwalac wszystkiego na oporniczek nei ma sensu. swoja droga ja sie za chwile dowiem ile wytrzymaja graty pod maska, turbo czeka AWX/ARL, FMIC dzis z bolem wyrzezbiony, wtryski jada... :satan:

: sob mar 07, 2009 10:26
autor: kasztan_TDI
damcio151, ja chyba tez załoze 470 skoro jest roznica..

U mnie na 390 robi sie kupa dymu :/ :crazy:

: sob mar 07, 2009 12:28
autor: biegacz
opornik zamontowany wszystko działa bez problemu 470 ohm dawka paliwa nie zmieniana na pompie 4mg.Chciałem przetestować jednak patent z dwoma diodami jaką bezpieczną moc opornika ustawic wiem ze z diodami moc opornika ma być inna czy można to jakoś przeliczyć ?

: sob mar 07, 2009 13:08
autor: koczyk
panowie mam problem z podpieciem rezystora w silniku od t4 2,5 tdi z niebieskim I, moglby ktos poradzic pod ktore piny podpiac kable ? pozdrawiam

: śr mar 18, 2009 01:38
autor: UKI_XX
Michal-K1 pisze:Witam! ja też zamontowałem do swego tdika taki rezystor:) moc owszem odczuwalna tylko trochę kopci:)nawet zdenerwowałem tym kolegę który za czipował swego a osiągi ma tylko trochę lepsze:D I z tond moje pytanie czy taki rezystor dałby coś w zmodyfikowanym aucie??
Rozmawiałem z jednym mechanikiem i wyśmiał ten rezystor mówił ze przez to może tłoki po topić? czy to prawda?? jeździł ktoś z was na dłuższych dystansach z tym rezystorem??
ja mam 400ohm i też jeden kolega się zdenerwował jak zrobił chipa na 117KM/286Nm i mu pomachałem :grin: i teraz szykuje na mnie odwet w postaci wtrysków 0.216 :jezor:

co do rezystora po sofcie to można tym wywalić błąd bo sam soft zwiększa dawkę więc jest już na granicy :D

czy tłoki topić.. owszem jak komuś wtryski leją to i bez rezystora stopi :grin:

ktoś pisał o zwiększeniu doładowania i tu też można rezystorkiem :P z tym że podpinamy pod mapsensor a konkretnie szeregowo :jezor:

co do trwałości pompy i nastawnika to rezystor nie ma na to żadnego wpływu a dlaczego... bo rezystor nie ma nic do nastawnika a jedynie oszukuje ECU :jezor: