Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Szybciej rozwali skrzynie dwumas rozklekotany jak zestaw jednoimasowy. Zreszta w silnikach starszych jakos nikt nie mowil ze skrzynia sie sypnela z powodu drgań czy czegoś innego. Trzeba wiedziec ze dwumas nie został wprowadzony z powodu dbania o skryznie czy cos w tym stylu.
Nie ma absolutnie zadnego niebezpieczeństwa po przejściu na jednomas.
Nie ma absolutnie zadnego niebezpieczeństwa po przejściu na jednomas.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
dziwne masz porownania, ja nie mam w zwyczaju porownywac smiecia z czyms nowym a porownujac !M z 2M stwierdzam ze szybciej jednomas zaszkodzi skrzyni niz dwumas powoli sie rozpadajacy z biegiem czasu... co i tak potrwa 100..150kkm.wesol pisze:Szybciej rozwali skrzynie dwumas rozklekotany jak zestaw jednoimasowy
zrozum tez jedno starsze silniki z powodu konstrukcji rodem z ery kamienia gryzionego nie wymagaly elementu tlumiacego drgania w sposob "wyrafinowany" i na duzym katowym poslizgu... Jednomas w seryjnym silniku tylko szkodzi, nie pomaga i nie jest to w zaden sposob bezpieczniejsze porownujac ze sprawnym dwumasem.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
evolution, jasne weź przestan kitować znalazłeś źródło tanich 2 masów czy jak?
sprzegło na 1 masie tez dobrze tłumi cykl pracy silnika dieslowskiego na wtryskach 220 barowych
sprzegło na 1 masie tez dobrze tłumi cykl pracy silnika dieslowskiego na wtryskach 220 barowych
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Pytanie zasadniczy czy w "każdym przypadku" tzn czy podczas toczenia się auta na 1-2 biegu bez gazu i podczas gwałtownego przyspieszania, a szczególnie z "niskich" obrotów, że o pracy na biegu jałowym nie wspomnę. Nie chce mi się wierzyć, że cztery małe sprężynki są wstanie tłumić tak samo skutecznie drgania co zestaw sprężyn z DW- jakaś różnica musi być w pracy tych dwóch różnych zestawów, pytani tylko jak duża.....Fahoo pisze:sprzegło na 1 masie tez dobrze tłumi cykl pracy silnika dieslowskiego na wtryskach 220 barowych
Już chyba z ponad 1.5 roku próbuję namówić ludzi co założyli 1M co by zrobili filmik z pracy takiego zestawu, nie muszę chyba mówić, że bark "odważnych" tylko śmierć JFK i Hitlera jest objęta większą tajemnicą niż działanie 1M w TDI
A jak na razie to jedyne plusy po zmianie na taki zestaw to ( w założeniu, że przyjedzie sprzęgło mocne)
- możliwość przeniesienia większego momentu obrotowego
- niskie koszty zakupu- tanio.
- brak innych
Bo jak mi ktoś chce powiedzieć, że plusem jest to,że sprzęgło lżej pracuje to sorry ( ale bez takich bo mam zajady i nie mogę się śmiać)
A jak ma chodzić nowe sprzęgło ciężej Ja zmieniłem na nowy kompletny zestaw sprzęgła z DW i tez odczułem rozniecę w pracy sprzęgła, ale co się dziwić jak docisk nowy i układ odpowietrzony
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
oczywiscie... biorac pod uwage kat tlumienia 120 stopni w dwumasie i 15 stopni w jednomasie rzeczywiscie mozna powiedziec ze dobrze tlumi cykl pracy silnika DIESEL.Fahoo pisze:evolution, jasne weź przestan kitować znalazłeś źródło tanich 2 masów czy jak?
sprzegło na 1 masie tez dobrze tłumi cykl pracy silnika dieslowskiego na wtryskach 220 barowych
Jednomas byl dobry tylko w przypadku gdy oslabiales silnik w dolnych partiach gdzie seryjny silnik pluje duzym momentem kierujac sie w kierunku wysokich obrotow z duza moca... roznica w masie o blisko polowe robi swoje. nie bez powodu od zawsze ludzie krecacy silniki wysoko odelzaja kola i tylko do tego mozna uzyc w aucie jednomasa.. przy seryjnym silniku wyposazonym w dwumas powinien on sie tam zawsze znajdowac sprawny...
Sam montuje ludziom 1M ale tylko w dobrze pomodzonych silnikach z dwoch powodow, latwosc rozpedzania silnika wzrasta, moment ktory przeniesie dobry jednomas jest zwykle o 30 procent wiekszy
jednakze zawsze wiaze sie montaz jednomasu z pewnym klopotem. glosniejsza praca skrzyni na biegu jalowym i przy niskich predkosciach, ale cos za cos...
to dostaniesz nawet na dwumasie.. nowe sprzeglopracuje lekkoitaliano_83 pisze:Bo jak mi ktoś chce powiedzieć, że plusem jest to,że sprzęgło lżej pracuje to sorry
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Wychodzi na to że 1Z to konstrukcja przedpotopowa a AFF/AHU/AFN itp to nowoczesna konstrukcjaevolution pisze: zrozum tez jedno starsze silniki z powodu konstrukcji rodem z ery kamienia gryzionego nie wymagaly elementu tlumiacego drgania w sposob "wyrafinowany" i na duzym katowym poslizgu... Jednomas w seryjnym silniku tylko szkodzi, nie pomaga i nie jest to w zaden sposob bezpieczniejsze porownujac ze sprawnym dwumasem.
Już nie wspominam że ALH/AHU w Caddy nawet po 2000 roku ma 1M a ten sam silnik w MK4 DM.
I nie słyszałem żeby w Audi 80 TDI/A4 1Z czy Golfach 3 z 1Z skrzynie padały jak muchy, a wozy dawno po 500k przebiegu.
Kolega w A4 AFN po zamontowaniu kompletu z 1M po przejażdżce powiedział: "Nareszcie normalne sprzęgło"
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
porownaj moment w caddy i w mk4:)luzur pisze:Już nie wspominam że ALH/AHU w Caddy nawet po 2000
ponadto wloz do 1z wtryski z afn i od razu uslyszysz skrzynie i wibracje na budzie.
pisalem wczesniej po co jest dwumasa i z czym sie wiaze
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
evolution pisze:porownaj moment w caddy i w mk4:)luzur pisze:Już nie wspominam że ALH/AHU w Caddy nawet po 2000
ponadto wloz do 1z wtryski z afn i od razu uslyszysz skrzynie i wibracje na budzie.
pisalem wczesniej po co jest dwumasa i z czym sie wiaze
Ten Caddy którego mam na myśli miał prawie 400Nm
U siebie w MK3 1Z mam wtryski z AFN-a i skrzyni nie słyszę, zresztą mają takie same ciśnienie wtrysku jak 1Z.
W przypadku A4 znacznie lepiej mi się jeździ z 1M, ciężko mi powiedzieć czy skrzynia pracuje głośniej.
Osobiście wolę 1M przynajmniej z silnikami VP.
A ten kąt tłumienia w DM ? to na pewno 120 stopni ?!?! Prawie pół obrotu ?! Hmm
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Tak dwumas tyle tlumi i po to zostal stworzony. jezdzi sie lepiej bo jest lzejszy pisalem o tym , ale trzeba krecic silnik, zeby bylo zdrowo...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
dwumas lżejszy jak jednomas??? Cos nie pomyliłeś??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Semian
- Gadatliwa bestia
- Posty: 887
- Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
- Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
- Kontakt:
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
u mnie po przejechaniu 5 tys na 1m ,objawy sa nastepujace :
-glosna praca skrzyni , dopiero po paru minutach robi sie zdecydowanie ciszej
-wieksze drgania sa przenoszone na bude , to akurat czuje najbardziej pod nogami na pedalach , chyba ze ktoras juz poduszka odmowila wspolpracy i takie sa objawy?
jedynym plusem tego wszystkiego byla cena , jakby nie ona wiadomo 2m by zalozyl
-glosna praca skrzyni , dopiero po paru minutach robi sie zdecydowanie ciszej
-wieksze drgania sa przenoszone na bude , to akurat czuje najbardziej pod nogami na pedalach , chyba ze ktoras juz poduszka odmowila wspolpracy i takie sa objawy?
jedynym plusem tego wszystkiego byla cena , jakby nie ona wiadomo 2m by zalozyl
projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Cóż, tysiące posiadaczy MK3 z 1Z, Audi 80 i Audi A4 TDI i innych jeździ z telepiącymi budami i głośnymi skrzyniami
przyzwyczaili się i jakoś jeżdżą.
przyzwyczaili się i jakoś jeżdżą.
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Włożyłem i odpaliłem na dniach swoj wehikuł mk4...był tam atd 101ps na 2m
Wsadziłem ASZ i 1mas.
-nic sie nie tłucze i nie telepie
Pany poprostu oczekujecie cudów ale nikt nie wspomnie ze stary 2 mas napier...jak oszalały a wy oczekujecie absolutnej ciszy...tak nie ma zawsze bedzie słychać ukł.napędowy
Na pedale sprzegła czuć leciusienkie pulsowanie takie jak mam w 2gim aucie ibiza 99r na 1m tylko ze tam sprzego jest juz wyśmigane i jest ori nie wymieniane z lekko wypracowanymi sprężynami-pulsowanie w geja
Wsadziłem ASZ i 1mas.
-nic sie nie tłucze i nie telepie
Pany poprostu oczekujecie cudów ale nikt nie wspomnie ze stary 2 mas napier...jak oszalały a wy oczekujecie absolutnej ciszy...tak nie ma zawsze bedzie słychać ukł.napędowy
Na pedale sprzegła czuć leciusienkie pulsowanie takie jak mam w 2gim aucie ibiza 99r na 1m tylko ze tam sprzego jest juz wyśmigane i jest ori nie wymieniane z lekko wypracowanymi sprężynami-pulsowanie w geja
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości