Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: RA_FEEL_IT! » śr paź 12, 2011 12:42

wesol, :bigok:
Dostałem informacje że 1M w aucie gdzie była 2M potrafi negatywnie wpływać na żywotność skrzyni biegów?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » śr paź 12, 2011 15:04

zapewne od forumowych teoretyków. Ciekawe tylko czemu skrzynie w starszych autach nie padały a teraz niby mialyby sie rozkrzaczać. Jakes dziwne teorie ludzi ktory nie rozumieja istoty DM. Ten uklad ma za zadanie wytlumienie drgań silnika by jazda dieslem była na tyle kulturalna by mozna było powiedziec ze jest lepszy jak benzyna. Zerknij na dane producenta powiedzmy w mk4 i zobaczysz sam ze TDIki sa najcichsze. Wszelkie benzyny sa glosniejsze. Dzisiejszy diesel to nie traktor. Kiedys wszyscy sie krzywili na auto w kombi bo to karawan do worzenia trumien a teraz prezes poteznej firmy smiga passkiem w kombi lub podobna fura. Poza tym nie wszystkie TDI w serii wypuszczone z fabryki mialy dwumas wiec jednak mozna bylo miec i takiego z 1M.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: evolution » śr paź 12, 2011 21:34

wesol, co jak co ale sie zgodzic do konca z toba nie moge.. rozwazajac tdi i dwumas...
DM jest stosowany tylko dlatego ze w silnikach DIESEL zwiekszono miedzy innymi cisnienie wtrysku, co powoduje wieksze przyspieszenie katowe walu korbowego a co za tym idzie drgania i dwumas ma na celu wychwycenie tych drgan i jak najwieksze ich wyrownanie. niewiele osob to rozumie niestety i przypisuje dwumas jednemu rodzajowi silnikow... diesel.. tak po prawdzie dm jest stosowany w kazdym silniku tlokowym o duzej mocy z cylindra,
co jak co ale mowiac wyciszaniu diesla przez dwumase i jej zbednosci w ukladzie sam sobie przeczysz .
ponadto nie znasz podstawowych faktow bo dwumas jako pierwsze zastosowanie znalazl w silniku turbo doladowanym ale.. PB. zwiazane bylo to ze zwiekszeniem stopnia sprezania i wieksza jednostkowa moca osiagana przez silnik.

przy dzisiejszych konstrukcjach silnikow dwumas jest niezbedny. ale to juz rozumieja ci ktorzy skusili sie na jednomas majac seryjny silnik...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: luzur » śr paź 12, 2011 21:51

Ja miałem do czynienia z przejściem z DM na 1M w dwóch A4 B5 VP i widzę tylko pozytywy, ale to nie jest współczesna konstrukcja ;)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: italiano_83 » śr paź 12, 2011 21:57

luzur pisze:Ja miałem do czynienia z przejściem z DM na 1M w dwóch A4 B5 VP i widzę tylko pozytywy
Jak się przechodzi z "walącego" dwumasu na jednomas to trudno o negatywne odczucia :hmm:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: evolution » śr paź 12, 2011 22:02

italiano_83 pisze:
luzur pisze:Ja miałem do czynienia z przejściem z DM na 1M w dwóch A4 B5 VP i widzę tylko pozytywy
Jak się przechodzi z "walącego" dwumasu na jednomas to trudno o negatywne odczucia :hmm:
dokladnie
Tak a'propos jednomas ma dwie zasadnicze zalety...
JEST
DOBRY I TANI
a dobry tylko z jednego powodu...JEST TANI :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: toffic » śr paź 12, 2011 22:17

evolution pisze:
italiano_83 pisze:
luzur pisze:Ja miałem do czynienia z przejściem z DM na 1M w dwóch A4 B5 VP i widzę tylko pozytywy
Jak się przechodzi z "walącego" dwumasu na jednomas to trudno o negatywne odczucia :hmm:
dokladnie
Tak a'propos jednomas ma dwie zasadnicze zalety...
JEST
DOBRY I TANI
a dobry tylko z jednego powodu...JEST TANI :helm:
Święta prawda :pub:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » czw paź 13, 2011 07:53

evolution pisze:wesol, co jak co ale sie zgodzic do konca z toba nie moge.. rozwazajac tdi i dwumas...
DM jest stosowany tylko dlatego ze w silnikach DIESEL zwiekszono miedzy innymi cisnienie wtrysku, co powoduje wieksze przyspieszenie katowe walu korbowego a co za tym idzie drgania i dwumas ma na celu wychwycenie tych drgan i jak najwieksze ich wyrownanie. niewiele osob to rozumie niestety i przypisuje dwumas jednemu rodzajowi silnikow... diesel.. tak po prawdzie dm jest stosowany w kazdym silniku tlokowym o duzej mocy z cylindra,
co jak co ale mowiac wyciszaniu diesla przez dwumase i jej zbednosci w ukladzie sam sobie przeczysz .
ponadto nie znasz podstawowych faktow bo dwumas jako pierwsze zastosowanie znalazl w silniku turbo doladowanym ale.. PB. zwiazane bylo to ze zwiekszeniem stopnia sprezania i wieksza jednostkowa moca osiagana przez silnik.

przy dzisiejszych konstrukcjach silnikow dwumas jest niezbedny. ale to juz rozumieja ci ktorzy skusili sie na jednomas majac seryjny silnik...

Tak moze masz racje. To ze w silnikach benzynowych wkladaja DM to wiem bo w oplu tez to jest. Np wolnossacy Z22SE tez mial DM. Diesle opla jak 2.0 tez na poczatku nie mialy a pozniej juz wkladali ( kolo roku 2002 jak dobrze pamietam). LET tez nie miał DM-Z20LET ale juz nowszy Z20LEH ja ma. Po co ja sie pytam? Czy ktos narzekał na LET'a ze cos tam szarpie itp. Roznice w mocy niby sa bo let ma 200 KM a leh 240. Choc roznice konstrukcyjne nie sa az tak duze.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

gurtaz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob lip 07, 2007 09:18
Lokalizacja: Wojkowice
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: gurtaz » czw paź 13, 2011 11:31

czy taki zestaw bedzie pasowal do 1,9 110ps ASV

sprzeglo : 3000 332 001
zamach : 037 105 273 C
sruby : N 905 398 01 - 6 szt i N 101 010 01 - 6 szt


moje mk4 prawie us SDI :P http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=433536

Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: RA_FEEL_IT! » czw paź 13, 2011 11:54

gurtaz, tak
Też myślisz o wymianie na JM?



gurtaz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob lip 07, 2007 09:18
Lokalizacja: Wojkowice
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: gurtaz » czw paź 13, 2011 11:59

Musze zmienic 2M bo juz jest na totalnym wykonczeniu, a ze mam program na 140PS i 320NM niezbyt udolnie napisany to zdecydowalem sie na 1M.


moje mk4 prawie us SDI :P http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=433536

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: luzur » czw paź 13, 2011 12:49

italiano_83 pisze:
luzur pisze:Ja miałem do czynienia z przejściem z DM na 1M w dwóch A4 B5 VP i widzę tylko pozytywy
Jak się przechodzi z "walącego" dwumasu na jednomas to trudno o negatywne odczucia :hmm:
Nie mam doświadczeń z "walącym" DM, zmieniałem na 1M przy okazji montażu dłuższej skrzyni.
Pozdr.



Awatar użytkownika
RA_FEEL_IT!
Administrator
Administrator
Posty: 2307
Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Passat B5 FL 1.8T
Silnik: AWT

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: RA_FEEL_IT! » czw paź 13, 2011 12:52

Dodam pewną ciekawostkę że w ASO przy pierwszej reklamacji w silnikach 1.9 TDI 90/100/105/110 fabryka zaleca wymienić dwumas na lite (jednomaswe) koło zamachowe.
luzur, ile przejechałeś na takim setupie? ile nm?

Dodatkowo cytat z pewnego forum:
Minęły juz 2 lata(40 tys. km.) od wymiany DM. Nadal wszystko działa jak powinno. A co niektórzy pisali, że skrzynia padnie, że wał rozwali panewki, ze coś tam.... Nie twierdzę, że nic się nie stanie, ale potwierdzam przebycie mojego przebiegu bez jakichkolwiek negatywnych objawów.



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: luzur » czw paź 13, 2011 13:27

Sata pisze:Dodam pewną ciekawostkę że w ASO przy pierwszej reklamacji w silnikach 1.9 TDI 90/100/105/110 fabryka zaleca wymienić dwumas na lite (jednomaswe) koło zamachowe.
luzur, ile przejechałeś na takim setupie? ile nm?

Dodatkowo cytat z pewnego forum:
Minęły juz 2 lata(40 tys. km.) od wymiany DM. Nadal wszystko działa jak powinno. A co niektórzy pisali, że skrzynia padnie, że wał rozwali panewki, ze coś tam.... Nie twierdzę, że nic się nie stanie, ale potwierdzam przebycie mojego przebiegu bez jakichkolwiek negatywnych objawów.
Niewiele,
ale nie przewiduje problemu skoro w 1Z-tach w Audi 80 i w A4 do 1997 któregoś tam miesiąca stosowano właśnie takie rozwiązanie.
Pozdr.



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości