Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wosiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: pt lis 11, 2005 00:18
Lokalizacja: tczew

Post autor: wosiek » ndz lut 25, 2007 22:38

u mnie oporniczek chodzi bardzo dobrze,zamontowany jest wraz z potencjometrem więc można wyregulować,o i mam go podłączonego na stałe i zrobione na nim mam dobre 10tyś i jeszcze lata:P a jak tam postępy z opornikiem doładowania ciśnienie?:P


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images37.fotosik.pl/187/a7bc51c07f2b9f3e.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz lut 25, 2007 23:16

GOLCZYK1 pisze:SORKI JEŚLI KOGOŚ ZDENERWOWAŁEM - NIE KRZYCZĘ.
KRZYCZYSZ!!!

Jesli nie bedziesz sie stosowal do zasad Twoje posty bedą kasowane - dla swojego własnego dobra zapoznaj sie z netykietą, ze szczególnym uwzglednieniem kwesti dlaczego nie nalezy pisac WIELKIMI LITERAMI.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lut 26, 2007 09:38

twardy pisze:martwie sie tylko ze z opornikiem na manometrze pokazuje 1,5 bara nie za dużo
może pokazywać w overboostcie przez chwilę..

nie wiem ile tam na 1Z ale powinno byc około 1 Bar ?

sprawdź oznaczenie na MAP sensorze - czeka Cię wyjęcie sterownika :)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn lut 26, 2007 11:13

cowboy pisze:nie wiem ile tam na 1Z ale powinno byc około 1 Bar ?
1 bar z kawałkiem i zbija


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn lut 26, 2007 20:47

Corvax pisze:1 bar z kawałkiem i zbija
tak jest bez opornika , z opornikiem więcej 1,5 .
cowboy pisze:sprawdź oznaczenie na MAP sensorze - czeka Cię wyjęcie sterownika
_________________
Domyślam się ze musze ściagnąć plasyiki na podszybiu , własnie za jakis czas wymieniam szyne (pekła) to od razu zajrzę , co spisac numer sterownika?
Czy mam go rozebrac?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » wt lut 27, 2007 18:05

Przeczytalem prawie caly temat i mnie to zafascynowalo, moze sam niedlugo bede mial TDi i kto wie czy nie przetestuje tego ;)

Jako ze z wyksztalcenia jestem tez elektronikiem, to jestem ciekaw, czy wyprowadzenie na dluzsza odleglosc (bo do kabiny) przewodow sterujacych ECU nie ma zlego wplywu na sygnaly w nich bo tak dlugie przewody potrafia zachowywac sie jak anteny, wiec dobrze byloby zastosowac np przekaznik pod maska blisko zlacza a sterowac tylko tym przekaznikiem, do tego mozna by wystawic jakas oczojebna czerwona kontrolke, zeby nie zapomniac wylaczyc jak juz nie potrzeba :P

Niektorzy wspominali tez o potencjometrze, to dobry pomysl. Zeby miec np. regulacje od 300Ω do okolo 1kΩ dobrze jest dac szeregowo rezystor 300Ω z potencjometrem 700Ω (nie pamietam jakie sa wartosci szeregu E24) i w ten sposob nie zejdzie sie omylkowo ponizej wartosci rezystra ;)



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt lut 27, 2007 19:28

Goofi, Są fajne podświetlane przełączniki za około 3 zeta


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32783
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » wt lut 27, 2007 19:59

moze sam niedlugo bede mial TDi i kto wie czy nie przetestuje tego ;)

Jako ze z wyksztalcenia jestem tez elektronikiem, to jestem ciekaw, czy wyprowadzenie na dluzsza odleglosc (bo do kabiny)
flogu własnie tak ma - moja robota :chytry:
fajne podświetlane przełączniki za około 3 zeta
mozna sobie zrobic nawet w wersji dokładnie a'la Fast&Furious :hmm:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
wosiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: pt lis 11, 2005 00:18
Lokalizacja: tczew

Post autor: wosiek » śr lut 28, 2007 20:34

jak co to jestem zainteresowany założeniem opornika aby podnieść ciśnienie;) ;)


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images37.fotosik.pl/187/a7bc51c07f2b9f3e.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
mario78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lut 28, 2007 18:26
Lokalizacja: BI

Post autor: mario78 » pt mar 02, 2007 10:53

Witam wszystkich. Ostatnio założyłem do mojej Cordoby opornik 430ohm. Pojeżdziłem z nim jeden dzień. Z rana odalił normalnie. Póżniej założyłem 390 i też pojeżdziłem jeden dzień. Z rana schodzę do garażu, odpalam a tu jakby załapał ale nie na wszystkie cylindry, potrząsł ok 3 sek i póżniej było ok. Ok miesiąca temu też miałem taki problem z odpalaniem ale na mrozie, wymieniłem świece, mechanik ustawił kąt wtrysku i palił pięknie aż do wczoraj rana. Zauważyłem że po nocy jeśli przed odpaleniem włączę opornik to odpala dobrze. Jak myślicie, czy problem z odpalaniem może mieć jakiś związek z montażem opornika??? Jak ciepły pali z dotknięcia. Problemowe jest tylko pierwsze odpalenie po nocy. Pozdro.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt mar 02, 2007 16:33

mario78, Zdaje mi się że jazda z opornikiem ma się nijak do problemów z paleniem , sam napisałes ze jak właczysz opornik przy odpaleniu to auto pali lepiej. Pewnie dlatego ze dostaje wieksza dawke paliwa. Sprawdz może raz jeszcze kat wtrysku , looknij na koła pasowe jak chodza.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

seaseacker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: seaseacker » sob mar 03, 2007 09:08

przy pierwszym odpalania z rańca dwa trzy raz pogrzej świece... nie powinno być tego efektu... może tu tkwi problem... może jedna ze świec nie wydala? co z tego że nowe, czasem nawet nówki zdażają się walnięte.



Awatar użytkownika
jacekr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 02, 2007 12:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: jacekr » sob mar 03, 2007 10:12

Panowie .Zamontowałem system z rezystorem tzn. potencjometr o wartości750 ohm . Po paru krótkich próbach ustawiłem jego wartość na 410 ohm . Silnik dostał KOPA!!!!, opony łatwo można spalić. Co Zauważyłem temperatura silnika bardzo szybko osiąga 90 stopni. Z obrotów zchodzi normalnie, z dymieniem niema problemu. Potencjomert jest podłączone wraz z przełącznikie pod radiem. Uważam że niema sensu cały czas podkręcać pompy. Używam przeróbki Tylko do szybkiego startu i do wyprzedzania.To co kolega uzyskał na chamowni to na pewno jest możliwe tzn przyrost 15 km i 50 NM.Jestem tą przeróbką zachwycony. Moja Rada nie róbcie tego na Stałe tylko z włącznikiem . Skoda silnika i paliwa.Chylę głowę przed naszymi MISTRZAMI od przeróbek.Więcej takich pomysłów. :okej:


PASSAT B4 1.9 TDI+R

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob mar 03, 2007 11:26

seaseacker,
W TDI do odpalnia świece nie sa potrzebne. Tymbardziej przy+ temp.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości