Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: ccinekk » śr sty 31, 2007 17:40

Oj to chyba i na mnie przyszła pora coś wymodzić z FMIC. Cowboy, zostało Ci coś z tych rur i kolanek i złączek?


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sty 31, 2007 22:38

ccinekk pisze:Cowboy, zostało Ci coś z tych rur i kolanek i złączek?
mam jeszcze wszystko :) bo mnie dopadły pierwsze październikowe mrozy i nie zrobiłem...

bede walczył jak tylko się ociepli :) oczywiście fotorelacja będzie :)

u mnie będzie podobnie jak u Katheriny, czyli rury z jednej strony - tak jak w oryginale..



Awatar użytkownika
Katherina
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt lut 22, 2005 00:24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Katherina » czw lut 01, 2007 00:31

cowboy pisze:
Katherina pisze:zapomniałeś dodać że to później zostały zmienione na takowe
no własnie mnie chodzi gdzie można nabyć właśnie te takowe ?? :)

[ Dodano: Sro Sty 31, 2007 08:58 ]
na zdjęciach widziałem takie zgrubienia - czyli na końcach rur były jakieś poszerzenia naspawane a mimo to zwalało gumy ?
takowe :) opaski tylko w sklepach z częściami do aut dostawczych i ciężarowych
zwalało gumy jak głupie jedną za drugą
powodzenia w pracach życzę :D


www.vwpolo-squad.pl

190KM/395Nm
by Aligator Master's Tuning

Awatar użytkownika
ad.ek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt lip 11, 2006 15:11
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: ad.ek » ndz lut 04, 2007 20:10

mi juz panowie rece opadaja. Zostaje mi tylko consum chyba. Mam golfika mk4 1.8T i probuje wsadzic fmic ale nie ma miejsca. Mialem duzo ic do przymiarki ale nie bylo tylko iveco i reni master. Moze to podejdzie. niestety do takich ic nie mam dostepu i musial bym go kupic (ale nie mam 600zl na wywalenie w ciemno). Moze komus udalo sie cos w mk4 zdzialac (jakimkolwiek).



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz lut 04, 2007 21:23

ad.ek pisze:Moze komus udalo sie cos w mk4 zdzialac (jakimkolwiek).
do mk4 1.8T jest dużo gotowych zestawów ... ale cena jest dość duża ... około 400 EUR



hayabusarider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 16:58
Lokalizacja: LBN

Post autor: hayabusarider » czw lut 15, 2007 22:04

Cowboy mam ten sam problem u siebie w Golfie III z klimą -- nie ma za Bardzo miejsca na ICek.
Myślałeś może o innym zderzaku przednim -- tuningowym ???
A może zmieścić ICek w miejsce seryjnego jak to robi Aligator z Master's tuning???
Tylko że to droższa impreza



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lut 15, 2007 22:28

hayabusarider pisze:Myślałeś może o innym zderzaku przednim -- tuningowym ???
never ever :P
hayabusarider pisze:A może zmieścić ICek w miejsce seryjnego
nie wymiekaj, jak już robic to FMICa :)

ICek z Sharana wchodzi w tą przerwę w zderzaku... poza tym ma wyprofilowany jeden króciec tak że rury można puścic jedną stroną...

myslałeś żeby podnieść chłodicę od klimy o jakieś 5-8 cm do góry ?

[ Dodano: Pią Lut 16, 2007 12:43 ]
a tu fotorelacja jak to zrobić w mk4 TDI by Hacper:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=58855&start=15

mam nadzieje że wklei tu fotki osobiście :P

[ Dodano: Pią Lut 16, 2007 12:51 ]
A tu link na obejmy :

http://www.obejmy.pl/pl/obejmy/norma/gbs_m/

http://www.jakob.pl/index.php?cPath=30& ... 0209025ee3

warto popatrzeć na GBS, ciekawe to złącze norma conect :P



hacper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 18:08
Lokalizacja: Bytom/NL

Post autor: hacper » pt lut 16, 2007 17:16

Jako ze mnie poproszono o wklejenie fotek z zakladania FMIC do golfa IV, to wklejam.
Jest to efekt koncowy, ale mysle ze jest wystarczajaco fotek, ktore pokazuja jak to jest zrobione.Przed zalozeniem intercoolera spedzilem pare ladnych dni w internecie dowiadujac sie jak to zrobic zeby bylo dobrze.

Intercooler-iveco turbo daily 2.8l
Rurki- kupione od jakiegos wiesniaka 4m za 20 euro fi 52mm, grubosc 0,5mm
Obejmy- takie jak powyzej w linku czyli solidne i nierdzewne
Zlaczki gumowe- cos na styl SAMCO tylko ze inna firma rowniez dobra

Obrazek

Przymiarki w domu
Obrazek

No i Ic-ek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Miejsce na czujnik

Obrazek

I przy okazji wyczyscilem sobie EGR
Obrazek
Obrazek


Jak widac na zdjeciach intercooler zastal zalozony pod zderzak od golfa R32, wiec prawdopodobnie do oryginalnego zderzaka nie podpasuje.Niestey nie posiadam zdjec ,jak to jest zrobione przy turbinie,moe tylko powiedziec ze jest tam przejscowka z 52mm na 34mm (jak dobrze pamietam, moze uda mi sie kiedys zrobic fote to dorzuce)
Wrazenia- napewno jest lepiej choc nie bylo mi dane jeszcze jedzic podczas upalu, ale czuc roznice, wiec jezeli ktos ma duzo checi , troche sprytu i duzo wolnego czasu to polecam zalozenie wiekszego intercoolera.

A tak to wyglada na zywo

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 16, 2007 18:25

hacper, dzięki za fotostory !!

SUPER Ci to wyszło !



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » wt lut 20, 2007 20:58

I przy okazji wyczyscilem sobie EGR


czy to normalne żeby EGR był tak mocno zasmołowany jak na zdjęciu wyżej,
od czego to zależy




pięknie to wykombinowałeś :okej:

Przejrzałem ten temat w 60% -może ktoś tak zrobił ,to przepraszam
Myślę nad większym IC ale może połączyłbym go rurami miedzianymi , są orginalne kolanka i kształtki można je łatwo polutować .takie jak od centralnego ogrzewania.
Miedż lepiej przewodzi -może takiego efektu by nie było jaki daje nikiel



Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » śr lut 21, 2007 19:34

Tak, EGR tak sie syfi.

Miedziane rurki byly by dobrym rozwiazaniem ale nie wiem czy eda ci sie znales odpowiednia srednice...


www.seat-racing.pl

Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » czw lut 22, 2007 00:46

spons pisze:Tak, EGR tak sie syfi.

Od IC w rurze dolotowej do EGR-a też ścianki są zaolejone,czy to znaczy że intercooler z czasem też tak się zasyfi-może trzeba go od czsu do czasu przemyć?



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » czw mar 01, 2007 22:17

cowboy pisze:no własnie mnie chodzi gdzie można nabyć właśnie te takowe ??
Takowe opaski to można dostać np. w Raciborzu w "Ursusie" lub jak kto woli "u Winiarskiego" jest to sklep z czesciami do sprzętu rolniczego.

Moja foto relacja ... FMIC w MK2 (woda+klima+IC ... a mówili że się nie da ...):

- przed rozpoczęciem prac nad FMIC
Obrazek

- wstępnie zakupiłem wąż do dmuchawy ciepłego powietrza (wytrzymuje do 1bar ... wg. sprzedawcy...) oraz opaski :)
Obrazek

- przymiarki IC od Merca klasy C :) wg. wyliczeń "ygd" ten IC ma tylko 20% mniejszą objętość niż IC od Sprintera
Obrazek
...od razu zaznaczam że zmieszczenie tego pod chłodnicą wymaga małej modyfikacji (czyt. odcięcia) dolnej części przedniego pasa - tego profilu na środku który idzie w dół - na foto. ładnie kabelek jest do niego przywiązany :bajer:
Nie obyło sie bez małego mod'u IC: żeby węże o śr. wew 50mm pasowały na mocowania, obciąłem oryginalne kołnierze, opalarką nagrzałem każdą ze stron i 10cm kawałek rurki 2" z kwasówki i wcisnąłem to do otworów po obu stronach na głębokość około 5cm dla pewności na silikonie, a dla jeszcze większej pewności zabezpieczyłem to wkrętami po 2 na stronę :) ... szkoda że nie mam zdjęć, ale najważniejsze że działa jak należy

- taka modyfikacja wymaga też ingerencji w zderzak, dokładnie w dolną część nad mocowaniem dokładki; konieczne jest wycięcie "trójkąta" zaczynając od środka a kończąc na lewej stronie (patrz foto):
Obrazek
... ciąć należy "z głową" od środka pod takim kątem by po lewej stronie tuż przy haku wyciąć 2,5cm, mam nadzieje że widać to na foto (lewa strona IC jest bliżej przedniej krawędzi dokładki / łączenie górnej i dolnej części zderzaka po lewej stronie też trzeba przyciąć)

- tutaj jeszcze odpowiednio uspawana rura IC->kolektor:
Obrazek

- po montażu węży i mocowań IC
Obrazek

- widok z góry:
Obrazek

[ Dodano: Czw Mar 01, 2007 9:21 pm ]
Brakuje fotek rury turbo->IC ... gdzies sie zgubiły :( (jeżeli się znajdą to je dodam)

PS. Tym którzy uważają że czasami potrafie przekombinować, przypominam że u mnie liczy się Show&Go, a nie tylko Go or Show ;)


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 14, 2007 18:13

no i przyszły kolejne mini wypasy :P

obejmy GBS do nowego orurowania pod FMIC :)

Obrazek

można kupić na Allegro:

http://www.allegro.pl/item171793930_obe ... ktura.html

widać że swykłe opaski nie mają żadnych szans :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości