ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Panowie, mam 2 opcje:
1. gtb2056, fmic S3 full alu, hf50
2. gtb2060, fmic S3 full alu, hf80
i poza tym nic więcej nie chciałbym już modzić.
W opcji 1 celował bym w ok. 250KM
w opcji 2 ok. 270KM
Auto to mk4 ARL ze sprzeglem BTB
Doradźcie co robić kiedy priorytetem jest żywotność silnika.
1. gtb2056, fmic S3 full alu, hf50
2. gtb2060, fmic S3 full alu, hf80
i poza tym nic więcej nie chciałbym już modzić.
W opcji 1 celował bym w ok. 250KM
w opcji 2 ok. 270KM
Auto to mk4 ARL ze sprzeglem BTB
Doradźcie co robić kiedy priorytetem jest żywotność silnika.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Czemu nas o to pytasz ? To już od Ciebei zależy. FMIC daj inny niż S3. Normalny np 575x180 wystarczy. Ja bym wolał brać z zapasaem paliwowym zawsze to bardziej na +
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Pytam ponieważ sam nie potrafię się zdecydować a nie chcę żeby za pół roku coś mi się posypało. Interesuje mnie głównie czy druga opcja jest jeszcze ciągle bezpieczna dla silnika i podzespołów?
Czemu mówisz nie dawać fmic S3 ? Co z nim jest nie tak?
Czemu mówisz nie dawać fmic S3 ? Co z nim jest nie tak?
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
sprawa nie jest prosta
Podzielę się moim doświadczeniem:
osobiście mam ARL (ori ic) gtb2260 vk + jednomas valeo(obite kevlarem) wydawało mi się że jest w miarę mocne i odporne + przelot, zrobiłem mocnego softa wyszło 242 ps i 510nm, doładowanie 2,5 bar, bez dymu, zrobiłem z 50 km i wywaliło mi 15 letnią uszczelkę pod głowicą i od razu naprawa + 1700 zł po kosztach materiałów.
Interesowałem się trochę tematem i przy okazji zrobienia kompletnej głowicy( panewki wałka, szklanki, uszczelki, duperelki,wałek został ori) szukałem pompek, oczywiście był apetyt na HF80 i 300ps, jednak po konsultacji z ludźmi i resztki rozsądku spowodowały że doszedłem do wniosku- HF50 jest optymalne. I po zamontowaniu ich bez korekty softu dawały tyle paliwa że każde dodanie gazu generowało kłęby dymu. One dają tyle paliwa że trzeba robić ograniczenia bo sprzęgło przy 2-3tyś obr się ślizga od 4 biegu w górę (pewnie generowały około 550nm a może i więcej). Już nie mam zamiaru nic przy tym grzebać, kombinować, i tak jest wolny i tak Trzeba zbierać na coś szybszego w serii + z potencjałem na tuningi żeby te 400-500PS było
Jak HF 80 lub więcej to od razu zakładaj większą turbinę, sprzęgło - też nie da rady, licz się usterkami, bo na pewno 15 letni silnik długo nie pożyje bez otwierania. HF 50 powinny dać max jakieś 270-280km jeśli wszystkie czynniki będą sprzyjające.
Oczywiście nie jestem ekspertem, tylko się dzielę swoimi przemyśleniami i doświadczeniem.
Podzielę się moim doświadczeniem:
osobiście mam ARL (ori ic) gtb2260 vk + jednomas valeo(obite kevlarem) wydawało mi się że jest w miarę mocne i odporne + przelot, zrobiłem mocnego softa wyszło 242 ps i 510nm, doładowanie 2,5 bar, bez dymu, zrobiłem z 50 km i wywaliło mi 15 letnią uszczelkę pod głowicą i od razu naprawa + 1700 zł po kosztach materiałów.
Interesowałem się trochę tematem i przy okazji zrobienia kompletnej głowicy( panewki wałka, szklanki, uszczelki, duperelki,wałek został ori) szukałem pompek, oczywiście był apetyt na HF80 i 300ps, jednak po konsultacji z ludźmi i resztki rozsądku spowodowały że doszedłem do wniosku- HF50 jest optymalne. I po zamontowaniu ich bez korekty softu dawały tyle paliwa że każde dodanie gazu generowało kłęby dymu. One dają tyle paliwa że trzeba robić ograniczenia bo sprzęgło przy 2-3tyś obr się ślizga od 4 biegu w górę (pewnie generowały około 550nm a może i więcej). Już nie mam zamiaru nic przy tym grzebać, kombinować, i tak jest wolny i tak Trzeba zbierać na coś szybszego w serii + z potencjałem na tuningi żeby te 400-500PS było
Jak HF 80 lub więcej to od razu zakładaj większą turbinę, sprzęgło - też nie da rady, licz się usterkami, bo na pewno 15 letni silnik długo nie pożyje bez otwierania. HF 50 powinny dać max jakieś 270-280km jeśli wszystkie czynniki będą sprzyjające.
Oczywiście nie jestem ekspertem, tylko się dzielę swoimi przemyśleniami i doświadczeniem.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Gdyż to nie jest wydajny intercooler Lepiej tak jak mówiłem kupić porządny niż kupować nie zbyt wydajny od S3
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Przecież to jest kawał chłodnicy: 620mm x 420mm x 40. Nie rozumiem dla czego miałby być mniej wydajny od tego malucha co proponujesz: 575x180 ?
Poza tym nie będę musiał nic rzeźbić i wycinać w zderzaku.
Poza tym nie będę musiał nic rzeźbić i wycinać w zderzaku.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 670
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Nie patrz sie na powierzchnie a ulozenie rdzenia tu jest klucz do sukcesu
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Siema. Podepnę się,bo mnie zainteresowało to:
Pytam,bo przymierzam się do jakiegoś wirusa,ale może wstrzymałbym się jeszcze i swapnął suszarkę,co by za jednym zamachem to ogarnąć
Mój ARL siedzi w mk2,ale IC mam ori mk4 (jak i pozostałe chłodnice).
No i jeszcze przy okazji - jakie wrażenia na sztywniaku Valeo? Różne opinie słyszałem. A to że szarpie przy ruszaniu,a to że grzechocze etc.
Najbardziej mnie interesuje,co z kulturą pracy silnika na wolnych obrotach (jałowy) i podczas przyspieszania z dolnej partii obrotów,czy nie tłucze budą,że zęby wypadają.
masakra,czyli tak na chłopski rozum,uzyskałeś tę moc i niuton,po swapie suszarki na gtb2260vk i sofcie? Na ori szprycach?masakra pisze:osobiście mam ARL (ori ic) gtb2260 vk + jednomas valeo(obite kevlarem) wydawało mi się że jest w miarę mocne i odporne + przelot, zrobiłem mocnego softa wyszło 242 ps i 510nm, doładowanie 2,5 bar, bez dymu, zrobiłem z 50 km i wywaliło mi 15 letnią uszczelkę pod głowicą i od razu naprawa + 1700 zł po kosztach materiałów
Pytam,bo przymierzam się do jakiegoś wirusa,ale może wstrzymałbym się jeszcze i swapnął suszarkę,co by za jednym zamachem to ogarnąć
Mój ARL siedzi w mk2,ale IC mam ori mk4 (jak i pozostałe chłodnice).
No i jeszcze przy okazji - jakie wrażenia na sztywniaku Valeo? Różne opinie słyszałem. A to że szarpie przy ruszaniu,a to że grzechocze etc.
Najbardziej mnie interesuje,co z kulturą pracy silnika na wolnych obrotach (jałowy) i podczas przyspieszania z dolnej partii obrotów,czy nie tłucze budą,że zęby wypadają.
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Nic nie tlucze. Jest nawet lepiej jak na dwumasie. To gadanie ludzi co nie mieli takiego zestawu nigdy. Powinien byc zakaz powielania takich glupot karalny.
Bylo ze pompki AL potrafia podlac do 240 koni jak sa zdrowe. Dzis ciezko o takie. Teraz ja mam hf25% ktore maja wtdatek okolo 83 mg co pozwala juz na jakies 270 koni. Hf50% potrafia podac na okolo 300 koni. Gdzies na necie byla tabela wydatkow. Hf80% maja tylko troszke wiecej jak 50%. Wszelkie zmiany drastyczne w pompkach czyli wymiana koncowek to nie wolno jechac na nich na wirus. Kupa dymu i duza szansa ze rozwali silnik. Im wieksze wtryski to niezaleznie czy mamy moc 240 koni tylko to wieksze ryzyko zdupczenia slupka. Czyli przy 240 koniach na koncowkach hf120% tez sie da ale zawiedzie pompka i dziura w tloku.
Bylo ze pompki AL potrafia podlac do 240 koni jak sa zdrowe. Dzis ciezko o takie. Teraz ja mam hf25% ktore maja wtdatek okolo 83 mg co pozwala juz na jakies 270 koni. Hf50% potrafia podac na okolo 300 koni. Gdzies na necie byla tabela wydatkow. Hf80% maja tylko troszke wiecej jak 50%. Wszelkie zmiany drastyczne w pompkach czyli wymiana koncowek to nie wolno jechac na nich na wirus. Kupa dymu i duza szansa ze rozwali silnik. Im wieksze wtryski to niezaleznie czy mamy moc 240 koni tylko to wieksze ryzyko zdupczenia slupka. Czyli przy 240 koniach na koncowkach hf120% tez sie da ale zawiedzie pompka i dziura w tloku.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Skoro na ori IC ARL robią spokojnie po 230KM i więcej, to wierzę że cooler od S3 będzie jeszcze bardziej wydajny. Podobno do 300KM daje radę. Tak jak mówię, zależy mi żeby nie ciąć nic w zderzaku i nie robić na nowo całego orurowania.KLICHO pisze:Nie patrz sie na powierzchnie a ulozenie rdzenia tu jest klucz do sukcesu
No proszę, jak to dobrze pytać o wszystko. Czyli montujemy "poprawione" wtryski, robimy wirus i dopiero pierwsza jazda rozumiem?wesol pisze:Wszelkie zmiany drastyczne w pompkach czyli wymiana koncowek to nie wolno jechac na nich na wirus. Kupa dymu i duza szansa ze rozwali silnik.
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Michał_1977, dokładnie , ORI ARL, GTB2260, wydech i soft.
pompki były w bdb stanie, (cały silnik z anglika 260 tyś przelotu)
Auto, już mocno podawało od 2 tyś, na wysokim biegu ok 1 bar przy 1600obr 1,8 bar przy 2 tyś, hamownia inercyjna stąd przesunięcie momentu, przy 2 tyś powinno być ok 320-350nm - tak myślę
sprzęgło chodzi bardzo fajnie, nic nie trzęsie budą, czasami słychać sprężynki na postoju, i podczas buta w podłodze od dołu do 1600 obr, podczas jednostajnej jazdy nie poczujesz różnicy.
Bierze bardziej agresywnie -sportowo? Ja bym podsumował to tak: że komfortu jazdy zabiera 20%, ale zyskuje 80 % bezawaryjności
kiss, Moim zdaniem wymiana IC z ARL na s3 jest bez sensu (albo grubo, albo wcale )a do tej mocy jaką zakładasz osiągnąć ARL wystarczy. Ja sobie zrobiłem mod z wentylatorami na przycisk, które generują przewiew chłodnic podczas jazdy po mieście w korkach/upalaniach. Zrób przegląd orurowania IC, czy wszystkie oringi i zapinki są w dobrym stanie, bo u mnie zrzucało węże na przemian
Dobierz sobie wszystkie podzespoły pod moc docelową, bo później będziesz kombinował że mam pompki większe, a turbinę za małą, później za mały ic, później za słabe sprzęgło itp... później coś klęknie i tak w kółko, a złotówki z portfela wylatują ..... oczywiście nikomu w portfel nie zaglądam, ale to bez sensu
wesol,
co do wydatków pompek to niby tak jest, jednak życie weryfikuje to i tylko jednemu na 10 się udaje zrobić:
na ori AL 250ps
na HF25 280ps
na HF50 300ps
na HF80 325ps
przeważnie jest tak że ludzie dobierają pompki o 1 stg wyżej a z mocą wychodzą o 1 niżej , auta mają minimum 250-300 tyś i to nie działa na korzyść robienia rekordów
teraz użytkownik z innnego forum wyprzedaje graty ze swojej ibizy 1,9 tdi i jemu na HF80 wyszło 350 jednak miał dopieszczony każdy szczegół
https://www.olx.pl/oferta/gtb2266vklr-1 ... 42b6f6430c" onclick="window.open(this.href);return false;
sorry za offtopic
pompki były w bdb stanie, (cały silnik z anglika 260 tyś przelotu)
Auto, już mocno podawało od 2 tyś, na wysokim biegu ok 1 bar przy 1600obr 1,8 bar przy 2 tyś, hamownia inercyjna stąd przesunięcie momentu, przy 2 tyś powinno być ok 320-350nm - tak myślę
sprzęgło chodzi bardzo fajnie, nic nie trzęsie budą, czasami słychać sprężynki na postoju, i podczas buta w podłodze od dołu do 1600 obr, podczas jednostajnej jazdy nie poczujesz różnicy.
Bierze bardziej agresywnie -sportowo? Ja bym podsumował to tak: że komfortu jazdy zabiera 20%, ale zyskuje 80 % bezawaryjności
kiss, Moim zdaniem wymiana IC z ARL na s3 jest bez sensu (albo grubo, albo wcale )a do tej mocy jaką zakładasz osiągnąć ARL wystarczy. Ja sobie zrobiłem mod z wentylatorami na przycisk, które generują przewiew chłodnic podczas jazdy po mieście w korkach/upalaniach. Zrób przegląd orurowania IC, czy wszystkie oringi i zapinki są w dobrym stanie, bo u mnie zrzucało węże na przemian
Dobierz sobie wszystkie podzespoły pod moc docelową, bo później będziesz kombinował że mam pompki większe, a turbinę za małą, później za mały ic, później za słabe sprzęgło itp... później coś klęknie i tak w kółko, a złotówki z portfela wylatują ..... oczywiście nikomu w portfel nie zaglądam, ale to bez sensu
wesol,
co do wydatków pompek to niby tak jest, jednak życie weryfikuje to i tylko jednemu na 10 się udaje zrobić:
na ori AL 250ps
na HF25 280ps
na HF50 300ps
na HF80 325ps
przeważnie jest tak że ludzie dobierają pompki o 1 stg wyżej a z mocą wychodzą o 1 niżej , auta mają minimum 250-300 tyś i to nie działa na korzyść robienia rekordów
teraz użytkownik z innnego forum wyprzedaje graty ze swojej ibizy 1,9 tdi i jemu na HF80 wyszło 350 jednak miał dopieszczony każdy szczegół
https://www.olx.pl/oferta/gtb2266vklr-1 ... 42b6f6430c" onclick="window.open(this.href);return false;
sorry za offtopic
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Nie do końca się zgodzę. Ori IC arl ma plastikowe boki i jak sie w niego dmucha ponad 2 bary to go moze kiedyś tam rozerwać. Ten IC z S3 który planuje założyć jest cały aluminiowy i do tego wydajniejszy a zamiast niepewnych szybkozłączek które moga powodować nieszczelności, będą solidne połaczenia na obejmy.masakra pisze:Moim zdaniem wymiana IC z ARL na s3 jest bez sensu
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
Tez mi kiedys w tune up mowili ze najlepiej caly alu takie jak z fmic.pl.
Skoro mowisz ze na hf80 mu wyszlo 350 koni to po jakiego grzyba ktos pakuje takie pompki jak robi moc 250 koni. Nie powiesz mi ze ten co ma hf80 i moc 250 koni moze miec takie samo podlanie paliwem jak taki co ma nawet tylko 300 koni wycisniete. Z 50 koni paliwa idzie w rure wydechowa.
Pamietajmy ze wieksze pompki to wieksze zagrozenie. Cena tez inna na hf25 i na hf80 itd
Skoro mowisz ze na hf80 mu wyszlo 350 koni to po jakiego grzyba ktos pakuje takie pompki jak robi moc 250 koni. Nie powiesz mi ze ten co ma hf80 i moc 250 koni moze miec takie samo podlanie paliwem jak taki co ma nawet tylko 300 koni wycisniete. Z 50 koni paliwa idzie w rure wydechowa.
Pamietajmy ze wieksze pompki to wieksze zagrozenie. Cena tez inna na hf25 i na hf80 itd
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
ARL robić na 250KM, czy na 270KM ?
wesol pisze:Tez mi kiedys w tune up mowili ze najlepiej caly alu takie jak z fmic.pl.
Skoro mowisz ze na hf80 mu wyszlo 350 koni to po jakiego grzyba ktos pakuje takie pompki jak robi moc 250 koni. Nie powiesz mi ze ten co ma hf80 i moc 250 koni moze miec takie samo podlanie paliwem jak taki co ma nawet tylko 300 koni wycisniete. Z 50 koni paliwa idzie w rure wydechowa.
Pamietajmy ze wieksze pompki to wieksze zagrozenie. Cena tez inna na hf25 i na hf80 itd
wesol, dałem tylko przykład gościa co zrobił na HF80 350 - link z olx. Nic nikomu nie mówię, co, na czym, i ile podlewamy. Przeważnie jest tak że na HF 80 ludzie ocierają się o magiczną liczbę 300.
Każdy sobie fanty dobiera jak chce, jednak warto by zrobić raz a porządnie na moc docelową.
Wiadomo że najlepiej byłoby żeby IC był cały z alu + custom orurowanie + custom kolektor dolotowy, tylko czy efekt finalny będzie warty poniesionych nakładów. Do tego można cały czas upgrade'ować kolejne słabsze podzespoły i karuzela nie ma końca, do tego dochodzą kolejne możliwe usterki. Ja sugeruję tylko żeby dobrać podzespoły na podobnym poziomie mocowym (na moc docelową) Oczywiście można sobie kupic HF160 i spróbować wystroić na 250 PS, tylko po co?
Jak autor tematu chce GTB2060 to HF50 spokojnie mu to obsłużą z rezerwą. IC myślę że tak samo.
Oczywiście to tylko moje zdanie, bo ja się nie znam/nie jestem tunerem/mechanikiem/specem od pompek/turbin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości