Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: tzebrowski » ndz kwie 03, 2016 08:29

Tu garret ładnie odpowiada czy restryktor jest potrzebny czy tez nie:), https://www.turbobygarrett.com/turbobyg ... restrictor" onclick="window.open(this.href);return false;. Odpowiedz jest "to zalezy" :)



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: drakula500 » ndz kwie 03, 2016 09:02

Ja już o tym dokumencie pisałem w swoich wypowiedziach, jest jeszcze więcej na ten temat na stronie. Nie widzę tam takiej odpowiedzi, że "zależy". Jest zaś napisane, że brak restryktora jest dopuszczony w wypadku, kiedy maksymalny wydatek pompy oleju nie przekracza możliwości turbiny, a co nasza turbina zniesie to można napisać maila i odpowiedzą i będziemy wiedzieć tak czy nie.
Dokładnie padają słowa, restryktor nie jest wymagany chyba że wystąpi wyciek spowodowany ciśnieniem oleju, no wiesz, to tak jakbym napisał, nie musisz nosić parasola chyba, że nastąpi przemoczenie na skutek deszczu. :grin:
O ile mi wiadomo pompy samochodowe na wysokich obrotach silnika mają spore przepływy oraz ciśnienia, reszta jak powyżej w dokumencie. Jednak jakbyśmy się nie kłócili, to wesoł napisał, że wyciek z turba spowodowany złym restryktorem to jest totalna bzdura, i przytrafia się tylko lamerom, tylko dlaczego garret nagle pisze, że wyciek oleju z turba może być następstwem źle dobranego restryktora, to tego już nie potrafię wytłumaczyć, może niech wesoł powie, pewnie usłyszę, że coś im się przyśniło, tylko ciekawe jaki tu będzie rozkład sił: 50/100 zrobionych silników kontra miliony wyprodukowanych turbin, godny pojedynek :okej:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 03, 2016 09:26 przez drakula500, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » ndz kwie 03, 2016 09:16

To powiedz jak jest ori srednica w tym nyplu co?? A tak dla wiadomosci kolego to cisnienie w ukladzie olejowym jest w zasadzie stale bo jest w pompie zaworek przelewowy jesli nie wiesz. PRzy wszelkich takich pomiarach cieczy pamietajcie ze jest wazne cisnienie i wydajnosc. W szlaufie ogrodowym moze byc tak ze zakladasz koncowke z malym wylotem i masz w wezy podwyzszone cisnienie a w zasadzie neiduzy wyciek wody. Mozesz tez nie zakladac koncowki tylko sam goly wąż i woda bedzie sie lac w duzej ilosci lecz cisnieniem prawie żadnym. Na jaki nypel trzeba zmienic jak mntujemy turbo dajmy na to GTB2056?? Jaka srednica ma być? Pamietaj z ekazdy producent podaje wartosci cisnien oleju jakies minimalne i maksymalne dla takich urządzeń bo do wszystkiego tak sie robi. To nie znaczy ze sa to sztywne wartoci.Tak samo zobacz sobie jakie wartosci cisnien paliwa podawane sa dla pompy tandem i potem zmierz te cisnienia i porownaj z tym ksiazkowym. Jak myslisz bedzie sie ladnie pokrywac czy beda roznice??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: drakula500 » ndz kwie 03, 2016 09:27

wesol pisze:To powiedz jak jest ori srednica w tym nyplu co??
a co ma piernik do wiatraka... zmierzysz ciśnienie na wyjściu, garrett ci poda co masz wkręcić.
wesol pisze:w ukladzie olejowym jest w zasadzie stale bo jest w pompie zaworek przelewowy jesli nie wiesz.
:grin: :grin: stałe to jest może ciśnienie w kosmosie, jeszcze nie widziałem próby ciśnienia oleju z manometrem, żeby pokazywał bite np. 5 bar niezależnie od obrotów tylko dlatego, że jest tam bypass. Wstaw sobie zegarowy czujnik ciśnienia oleju w kabinie - podstawowy gadget tunera, zobaczysz jak to jest z tym Twoim stałym ciśnieniem, no chyba że wahania od 3bar do 8bar nawet to dla ciebie "w zasadzie stałe" :grin:
wesol pisze:Pamietaj z ekazdy producent podaje wartosci cisnien oleju jakies minimalne i maksymalne dla takich urządzeń bo do wszystkiego tak sie robi. To nie znaczy ze sa to sztywne wartoci.Tak samo zobacz sobie jakie wartosci cisnien paliwa podawane sa dla pompy tandem i potem zmierz te cisnienia i porownaj z tym ksiazkowym. Jak myslisz bedzie sie ladnie pokrywac czy beda roznice??
baju baju, ty do niedawna w ogóle zaprzeczałeś możliwości, że zły restryktor może powodować wyciek z turbiny, a tu nagle czujesz, że kończą Ci się argumenty więc upolityczniasz sprawę: "to nie są sztywne wartości", "każdy producent", jaki każdy producent??, Ty w ogóle masz wiedzę o innych producentach skoro tak Ci trudno przejrzeć jedynie tutaj przytaczanego garretta - "pokaż mi rozmiary" - znajdź sobie, ale przecież ty zrobiłeś 50 silników, nie musisz się na niczego szukać... to tak jakbym naszą ekipę rządzącą słyszał :helm: bez urazy...


Garrett dopuszcza sytuacje w której olej pocieknie z turbiny przez źle dobrany restryktor - FINITO, nie ma tutaj zbędnych dyskusji, że komuś innemu jak się stało to jedynie przykład jego głupoty itp. To się po prostu może przydarzyć. Konfiguracje, które stosował wesoł są sprawdzone, nie ma sensu wyważać otwartych drzwi



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » ndz kwie 03, 2016 09:56

5 bar kolego nei zaznasz w ukladzie oleju. Chyba ze zimową porą poranny rozruch. ja tylko mowie ze to nie ma znaczenia czy ten nypel bedzie mial te 4 mm ori srednicy czy bedzie 5 mm. Zreszta tak jak mowilem nypel ma gwint 10x1 wiec jakby nie patrzec scianki maja po 2 mm minimum. Otworu tam nie zrobisz nei wiem 15 mm co nie. Mowa jest o roznicy moze 1 mm w tym nyplu. Zobacz jak masz w 2.0 tdi jak tam nypla takowego nie ma. A nei zastanawialo cie to ze w GTB ktora jest na tyle duza ze juz czuc sama roznice w wadze bo cholera troszke waży i ma taki sam gwint pod podejscie oleju. Czy samo to ze splyw oleju z turbo i kanal w turbinie tu przy wylocie ma srednice okolo 10 mm nic ci nie mówi?? Zrozum fakt taki ze zeby bylo cisnienei w ukladzie to musi byc i wlot oleju u wylot dlawiący. Jeśli masz wylot tzw lużny to cisnienia nie bedzie tam prawie żadnego. Pomyśl chwile.
Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu masz zawor przelewowy otwarty, przeplyw oleju przez filtr oleju nie wystepuje- jest pominiety. Zerknij sobie do ksiazki serwisowej bo ja tez poczatkowo w to nie wierzylem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: drakula500 » ndz kwie 03, 2016 10:00

wesol pisze:5 bar kolego nei zaznasz w ukladzie oleju.
4 bar na obrotach to ja mam na głowicy...
wesol pisze:Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu masz zawor przelewowy otwarty, przeplyw oleju przez filtr oleju nie wystepuje- jest pominiety. Zerknij sobie do ksiazki serwisowej bo ja tez poczatkowo w to nie wierzylem.
nie wiem jak jest w 2.0TDI, kłócić się nie będę, ale jeśli to co mówisz jest prawdą, to ładnie sobie poczynają jeśli chodzi o trwałość silnika. Pewnie tłumaczyliby to tym że to super ekologiczne, ale to bzdura, pewnie wyrachowali, że takie rozwiązanie przyczyni się do szybszego zgonu silnika, po jakimś tam przebiegu "zaprocentuje", przynajmniej o to, że te nowsze auta już nie są tak dobre jak stare vw to nie będziemy się pewnie kłócić..



tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: tzebrowski » ndz kwie 03, 2016 11:28

wesol pisze: Zobacz jak masz w 2.0 tdi jak tam nypla takowego nie ma..
Mam u siebie gtc1549vz z 2.0tdi i restryktor jest.
drakula500 pisze: Nie widzę tam takiej odpowiedzi, że "zależy".
To widocznie czytales z malą uwagą ten artykul:). Pierwsze zdanie " Oil requirements depend on the turbo's bearing system type."
Podstawowa zmienna to typ lozysk w sprezarce. W zaleznosci czy slizgi czy kulki padaja tak stwierdzenia w duzym uproszczeniu:
Łozyska slizgowe:
With that as background, an oil restrictor is generally not needed for a journal-bearing turbocharger except for those applications with oil-pressure-induced seal leakage

Łozyska kulkowe
Ball-bearing turbochargers can benefit from the addition of an oil restrictor, as most engines deliver more pressure than a ball bearing turbo requires.



wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wron » ndz kwie 03, 2016 12:13

Panowie, chcę ściągnąć wężyk od odpływu bo chcę wymienić opaski zaciskowe. Czy oleju dużo wyleci? Czy tylko trochę pocieknie?



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: drakula500 » ndz kwie 03, 2016 13:00

tzebrowski pisze:With that as background, an oil restrictor is generally not needed for a journal-bearing turbocharger except for those applications with oil-pressure-induced seal leakage
no i co tu jeszcze dodawać?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: wesol » ndz kwie 03, 2016 19:27

wron pisze:Panowie, chcę ściągnąć wężyk od odpływu bo chcę wymienić opaski zaciskowe. Czy oleju dużo wyleci? Czy tylko trochę pocieknie?
Odrobina tylko prawie tyle co nic. Moze pół kielonka.

To o ile dobrze skumalem to nie sa potrzebne restrykcje dla suszarek z tradcyjnymi slizgami tak?? A GTC1549VZ to jest na zwyklym ulozyskowaniu a nie na kulkowym co nie??To po co tam ten restryktor ma być. Fotki zamieszczalem jak to pieknie bylo zafajdane podejscie oleju do takiej suszary od pierwszych 2.0 tdi jak np BMP. Dalje tam chesz jeszcze zmniejszac srednice?? Ja mowie ze nawet dajac jakis nypel czy cokolwiek innego ze srednica zamiast seryjnych 4 mm bedzie 5 mm to ani tyłka nie urwie ani turbo od tego żywota nie zakonczy. Spływ jest na tyle drożny ze nie ma opcji na puszczlenei oliwy gdzies w muszle goraca czy zimną. Ja bym powiedzial ze wszelkie luzy na suszarkach to wlasnie z powodow za słabego smarowania. Rozumiem ze jakies turbo robierales na czesci pierwsze i wiesz jak to dziala wszystko tam w srodku- mowa o ośce i tym ułozyskowaniu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: tzebrowski » pn kwie 04, 2016 09:26

wesol pisze: A GTC1549VZ to jest na zwyklym ulozyskowaniu a nie na kulkowym co nie??To po co tam ten restryktor ma być.
Tak turbo jest na ślizgach.
Wklejam jeszcze raz.
With that as background, an oil restrictor is generally not needed for a journal-bearing turbocharger except for those applications with oil-pressure induced seal leakage
Proszę sobie wrzucić podkreślony fragment w translator jak slabo z angielskim.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » pn kwie 04, 2016 10:44

Dobrze z angielskim tyle ze aż tak dobrego technicznego na uczelni nie miałem. Bardziej z budowy auta i takie pogadanki warsztatowe. Jak możesz to przetłumacz bo translator to sobie można odrazu darować.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

tzebrowski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: tzebrowski » pn kwie 04, 2016 11:00

Z tym angielskim to wiadomo jak jest na uczelniach :)

"W ogólności restryktor oleju dla turbosprężarek opartych o łożyska ślizgowe nie jest potrzebny, z wyjątkiem układów w których ciśnienie oleju może wywołać wyciek z uszczelnień"



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: drakula500 » pn kwie 04, 2016 13:00

Czyli tak jak napisałem:
drakula500 pisze:Dokładnie padają słowa, restryktor nie jest wymagany chyba że wystąpi wyciek spowodowany ciśnieniem oleju, no wiesz, to tak jakbym napisał, nie musisz nosić parasola chyba, że nastąpi przemoczenie na skutek deszczu.
czyli teraz jak kto woli, jeśli ktoś chce czekać aż zmoknie i później nosić parasol to jego rzecz... jego rzecz też, czy weźmie parasol nawet jak na deszcz się nie zanosi, żeby nie zmoknąć :grin: Ale tu nie o to chodzi, sam producent jest świadomy sytuacji, w której wyciek może nastąpić na skutek złego restryktora, zarówno przy łożyskach ślizgowych i kulkowych, z tymże przy kulkowych dochodzą jeszcze inne problemy, ze względu na które restryktor jest bardziej zalecany.

Kluczową rzeczą jest ile pompa oleju daje ciśnienia na rurkę turbo, niektóre auta nie mają restryktorów z pompy olejowej na smarowanie turba, wtedy można się zdziwić, restryktor jest potrzebny, vw montuje restryktory na wyjściu z pompy, ale dodatkowo też na wejściu do turba.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości