wałek od sdi do tdi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
wałek od sdi do tdi
Witam
Przy wymianie rozrządu w ASV zmieniłem wałek na 38e i zauważyłem że po wymianie zmieniła się jedna rzecz, mianowicie podczas hamowania silnikiem teraz jest cichutko a wcześniej buczał o wiele głośniej - był głośniejszy podczas hamowania silnikiem niż gdy bardzo delikatnie się przyśpieszało(wydech całkowity przelot), dlaczego tak było? Jak powinno być ok?
Druga sprawa czy jest sens przyśpieszać albo opóźniać wałek rozrządu względem dołu przy setupie: BRD, 11mm, 0.230, FMIC, wydech cały przelot? Jakie skutki przyniesie opóźnienie a jakie przyśpieszenie wałka?
Pozdrawiam
Przy wymianie rozrządu w ASV zmieniłem wałek na 38e i zauważyłem że po wymianie zmieniła się jedna rzecz, mianowicie podczas hamowania silnikiem teraz jest cichutko a wcześniej buczał o wiele głośniej - był głośniejszy podczas hamowania silnikiem niż gdy bardzo delikatnie się przyśpieszało(wydech całkowity przelot), dlaczego tak było? Jak powinno być ok?
Druga sprawa czy jest sens przyśpieszać albo opóźniać wałek rozrządu względem dołu przy setupie: BRD, 11mm, 0.230, FMIC, wydech cały przelot? Jakie skutki przyniesie opóźnienie a jakie przyśpieszenie wałka?
Pozdrawiam
wałek od sdi do tdi
a chcesz poprawić dolny czy górny zakres obrotów ? Mierzyłeś już auto na hamowni ?
Czytałem dzisiaj na kilku forach, że wałek od TD (aaz) lepiej się sprawdza od wałka SDI i TDI - tzn auto ciszej pracuje i ma mocniejszą górę.
Będę mieć podobny setup do Twojego - BRD, 11, 0,250, big Fmic, ale z dwumasą od AWX - dlatego zależy mi na niższym, ale płaskim, daleko trzymającym niutonie - dlatego będę próbować z wałkiem od TD
Czytałem dzisiaj na kilku forach, że wałek od TD (aaz) lepiej się sprawdza od wałka SDI i TDI - tzn auto ciszej pracuje i ma mocniejszą górę.
Będę mieć podobny setup do Twojego - BRD, 11, 0,250, big Fmic, ale z dwumasą od AWX - dlatego zależy mi na niższym, ale płaskim, daleko trzymającym niutonie - dlatego będę próbować z wałkiem od TD
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 669
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
wałek od sdi do tdi
Tu bym się sprzeczał bo jeździłem na AAZ i góre ma taką samą jak na SDI a dół gorszy
wałek od sdi do tdi
na forum (chyba passata) facet wrzucał wykresy z hamowni i porównywał wałki aaz i SDI - aaz miał gorszy dół, ale góra wydawała się minimalnie lepsza. Poza tym pisał o cichszej pracy na aaz - ponoć zawory wydechowe później się otwierają. Potwierdzasz >?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 669
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
wałek od sdi do tdi
Ja pisałem stronę wcześniej Pamiętaj że zawsze jak masz hamownie trzeba mieć na uwadze margines błędu Ja napisałem i wypisałem jakie były odczucia itp. Po 2 w wałku SDI masz dłużej otwarte kanały wydechowe Ogólnie co do wałków to jest tak SDI>AAZ>TDI
wałek od sdi do tdi
Wszystko fajnie, ale dalej nie wiem jakie skutki przynosi opóźnienie a jakie przyśpieszenie wałka, względem dołu silnika
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
- Kontakt:
Re: wałek od sdi do tdi
może być tak , że jak opóźnisz przyspieszysz to zawory spotkają się z tłokami . tam jest cholernie mało miejsca . VP to nie PD gdzie ustawia się synchronizację wałka z pompowtryskiwaczami . Po to są blokady na pompe, wałek i wał aby wszystko było w punktach 0.dawidszew pisze:Wszystko fajnie, ale dalej nie wiem jakie skutki przynosi opóźnienie a jakie przyśpieszenie wałka, względem dołu silnika
Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
wałek od sdi do tdi
Wiem ile tam jest miejsca i spokojnie o pół zęba można przesunąć wałek do przodu albo do tyłu. Tylko co można tym ugrać? Nie wierze że nikt nie próbował się tym bawić
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 669
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
wałek od sdi do tdi
Nie nie możesz ugrać. Możesz przez to spieprzyć sobie ustawienie potem kąta wtrysku czy ryzyko przestawienia rozrządu.
wałek od sdi do tdi
Sądzę, że opóźnienie wałka jest bardzo ryzykowne ze względu na doganianie zaw. wydechowych przez tłoki na wysokich obrotach. Manipulowanie pojedynczym wałkiem jest często pozbawione sensu. Co innego byłoby w DOHC
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
- Kontakt:
Re: wałek od sdi do tdi
Jeśli jesteś taki pewny to przestawiaj Walek a my wszyscy czekamy na wynikidawidszew pisze:Wiem ile tam jest miejsca i spokojnie o pół zęba można przesunąć wałek do przodu albo do tyłu. Tylko co można tym ugrać? Nie wierze że nikt nie próbował się tym bawić
Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
wałek od sdi do tdi
Witam, to ja napiszę coś o przestawieniu wałka.
Kiedyś przypadkowo przestawił mi się wałek w 1Z o jeden ząb, nie pamiętam, czy do przodu, czy tyłu
Silnik odpalił normalnie, z tym, że strasznie klekotał i nie miał mocy.
Kiedyś ktoś pisał, że jeśli lekko się przestawi, to silnik pracuje łagodniej, niestety, nie pamiętam w którą stronę i co dzieje się z mocą?
Pozdrawiam.
Kiedyś przypadkowo przestawił mi się wałek w 1Z o jeden ząb, nie pamiętam, czy do przodu, czy tyłu
Silnik odpalił normalnie, z tym, że strasznie klekotał i nie miał mocy.
Kiedyś ktoś pisał, że jeśli lekko się przestawi, to silnik pracuje łagodniej, niestety, nie pamiętam w którą stronę i co dzieje się z mocą?
Pozdrawiam.
Tomek
Re: wałek od sdi do tdi
Wałek od sdi starego o numerze 28E jest inny niż wałek 38E To samo 28H (1.7sdi) jeśli byka nie strzeliłem przy pomiarze to przy przestawieniu o jeden ząb wychodzi całkiem niezły wałek ale nie lepszy od 28E.
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 669
- Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości