Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » ndz mar 13, 2016 13:32

Może z racji iż studiowałem na polibudzie szcz na wydziale techniki morskiej tez i na mechanicznym oraz na technice samochodowej to może dodam że w 99% przypadków nie pęka spa czy to będzie stał czy żeliwo czy coś innego. To tak dla informacji. Naprawdę dla mnie zrobienie podpory to 20 minut ale nie widzę potrzeby. Jak ktoś ma potrzebę to może dwie nich sobie dorobić. Ja tam swoje wiem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: stefano189 » ndz mar 13, 2016 13:59

Jakoś nie widzę dobrze tej flanszy, co ją wyspawałeś pod GTB. Lepiej uciąć i przyspawać bezpośrednio do kolektora.

Jak tak miałem przykręconą CAHA do kolektora i pekało na spawach. Wkurzyłem się, uciąłem to w cholere i dospawałem bezpośrednio turbinę do kolektora. Spawałem normalnie TIG-iem, tylko że na dużym prądzie. Przez rok i 45000 km nic nie pękło i turbo sprzedałem. Oczywiście podporę zrobiłem z byle jakiego płaskownika 8mm grubości. Byle żeby był.

Ja bym ci radził zrobić podobnie, ale zrobisz jak uważasz.

Ja studiowałem na wydziale Mechaniczno Technologicznym, Odlewnictwo, więc żeliwo Ni-resist, Ni-hard i wysokochromowe mam w małym palcu. Wiem że ona znoszą bardzo duże temperatury ale za cholerę nie wibracje. Jak się turbo trzyma tylko na 8 szpilkach to jest narażone na większe wibracje niż jak ma podporę z byle jakiego płaskownika.

Należy też pamiętać, że wydech pomimo że ma łącznik elastyczny, nie eliminuje całkowicie drgań, szczególnie że wydech ciągnie za turbinę za każdym razem jak puścicsz sprzęgło przy zmianie biegu. Dlatego zrobienie podpory ma jak najbardziej sens.

Obrazek

tu na szczęście pękło i spaliny wydmuchały ten odłamek na zewnątrz. Jakby wpadł do środka, to jest wirnik na złom. Lepiej spawnąć do kolektora i mieć z głowy. Nie trzeba wtedy zastanawiać się czy coś pierdyknie czy nie... To jest tylko moja życzliwa dobra rada. Zrobisz jak zechcesz. ja o mały włos nie posłałem przez taką zasraną flansze prawie nowej CAH-y do piachu. :hehe: :hehe:


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » ndz mar 13, 2016 14:49

Tyle ze ja tu widzę u ciebie kolego dwie flaszkę i zespawane ze sobą rurka. Dobrze widzę ze to chyba z nierdzewy jest? Czemu ci się tak stało to nie wiem nie widzę tu pęknięcia po całości wkoło no i mowa była o przyspawaniu do żeliwa rurki czy tam odrazu flanszy i pękanie w miejscu łączenia rurka kolektor. Mi nic nie pęka nie *#cenzura#* a gtb2056 do małych nie należy. Wyciągnięcie w sharanie turbo zajmuje mi z kanału 15-20 minut. Ile zajęłoby z niedzielonym? Seryjne turbo juz jest ciężko wmontowac czy wymontowac.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: dawid13132 » ndz mar 13, 2016 15:38

A 2056 z Mercedesa jest jeszcze większe. Jak znajdę to wrzucę Ci fotki popekanych spawow miedzy turbo a kolektorem.


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wron » ndz mar 13, 2016 21:15

Dzisiaj zauważyłem że na mojej świeżo zakupionej i zamontowanej GTB na wlocie jest dosyć głębokie nacięcie od szlifierki :/ Czy to może być niebezpieczne? W sensie czy osłabione miejsce nie pęknie od zaciskania obejmy?

Obrazek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » ndz mar 13, 2016 21:28

nie to czesc aluminiowa tu idzie waz elastyczny gdzie turbo zaciaga sobie powietrze.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: -michau- » ndz mar 13, 2016 23:55

dzięki wesol, mam tą złączkę do turbo arl, z drugiej strony założone jest kolanko silikonowe i dalej kwasówka, jednak słychać z tych okolic jakąś nieszczelność,
dlatego na złączkę i silikon chciałem dać jeszcze jeden silikon, naciągnięty na obudowę turbo gdzie siedzi złączka i zacisnąć opaskami z 2 stron,

dziś popołudniu mierzyłem, pasowałby silikon 60mm


GTB... :satan:

Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: speedi93 » pn mar 14, 2016 09:27

Powie mi ktoś jak będzie wstawać gtb1756vk w alh z 0.216? Bo mam do kupienia gtb ale nie mam jeszcze pompy 11 i nie wiem czy kupić gtb i zakładać odrazu czy szukać szybko jeszcze pompy...

Wysłane z mojego ZenFone'a 2 przy użyciu Tapatalk


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » pn mar 14, 2016 11:51

Powinno wstawać podobnie do serii. Ja zmieniłem z gt1749va na gtb2056 i różnica wstawania to niecałe 200 obr. Przy 1800 obr jest na vagu coś koło 2100 mbar przy 2000 obr juz 2300 mbar itd. To bardzo podobne turbiny te gtb17 i gtb20


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: speedi93 » pn mar 14, 2016 13:37

A jeszcze pytanie, ile średnio kosztuje gtb1756vk przerobione pod 1.9tdi?

Wysłane z mojego ZenFone'a 2 przy użyciu Tapatalk


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: speedi93 » czw mar 17, 2016 19:07

Przepraszam ze post pod postem ale mam jeszcze pytanie. Kupiłem to gtb1756vk i w zestawie dostałem nowy zakuty przewód zasilający oleju do turbo, i teraz pytanie czy użyć tego nowego przewodu czy użyć oryginalnego z tą kryzą wkrecana w turbo?

Wysłane z mojego ZenFone'a 2 przy użyciu Tapatalk


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: tomek08 » wt mar 22, 2016 23:46

Witam, użyj speedi93, tego, który lepiej będzie pasował i, który łatwiej będzie zamontować.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
speedi93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr paź 31, 2012 16:01
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+
Kontakt:

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: speedi93 » śr mar 23, 2016 17:29

Ale chodzi o to że przy oryginalnym jest ta kryza wkrecana w turbo, a przy tym co dostałem jej nie ma i nie da się jej użyć :-P i teraz nie wiem czy turbo nie będzie dostawać za malo/dużo oleju.

Wysłane z mojego ZenFone'a 2 przy użyciu Tapatalk


ALH + GTB17 + FMIC + WZM230 + 107J = 194HP 397Nm

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9265
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » śr mar 23, 2016 19:16

Mowisz o tym: http://allegro.pl/nypel-redukcyjny-gwin ... 65315.html

Mozna nawet sobie uzyc oski od roweru bo tam jest gwint 10x1 a takowy jest na wlocie do turbiny. Nie ma czego stakeigo jak za duzo oleju czy za malo. Oczewiscie o ile bedzie droznosc zachowana. Mozna nawet stara swiece zarowa sobie przerobic tak by stanowila taki ala wlasnie króciec wkrecany. Wezyk podlaczyc z opaska i po sprawie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 26 gości